6 שלבים לקידום העסק – קידום אתרים באינטרנט להגדלת המרות

קידום אתרים באינטרנט

6 שלבים לקידום העסק – קידום אתרים באינטרנט להגדלת המרות

6 שלבים לקידום העסק – קידום אתרים באינטרנט להגדלת המרות

כל עסק, קטן או גדול, חייב לבנות אסטרטגיית שיווק טובה ומקצועית כדי לבצע קידום אתרים באינטרנט בצורה יעילה.

האינטרנט שינה באופן דרסטי את האופן בו מרבית העסקים בונים ומקדמים את המותגים שלהם. ככל שיותר ויותר צרכנים מתקשרים עם מותגים ברשת לפני שהם מבצעים רכישה. על פי נתוני מחקרים משנת 2018, כ-50% מהצרכנים הולכים למנועי החיפוש כדי לקבל מידע נוסף בזמן שהם מקבלים את החלטות הרכישה שלהם. זה לא אמור להפתיע בהתחשב בעובדה שגוגל מקבלת יותר ממאה מיליארד (!) חיפושים בכל חודש.

מה המשמעות של זה עבור העסק שלך?

אם עדיין אין לך אסטרטגיה משולבת לשיווק אתרים הכוללת אתר אפקטיבי ואסטרטגיית קידום אתרים, יתכן שאתה מפסיד הזדמנויות חשובות להגיע ולהוביל את הלידים שלך באופן מקוון. כך בעצם אתה מפספס הרבה לקוחות פוטנציאליים עבור העסק. או אולי האתר שלך אינו מתאים לטפל באסטרטגיה שיש לך. בדוק את ביצועי האתר שלך באמצעות ניתוח האתרים החינמי כעת. זה לוקח רק כמה שניות שיכולות לחסוך לך הרבה כסף.

על כן, יצרנו מדריך שלב אחר שלב ליצירת אסטרטגיה שיווקית אפקטיבית לעסק שלך. על ידי ביצוע התהליך שלהלן, תהיה בדרך לפיתוח אסטרטגיית שיווק דיגיטלית משולבת למשיכה, מעורבות והמרת לידים נוספים לאורך זמן.

שלב ראשון – לערוך ניתוח וסקירה לאתר לפני תחילת תהליך קידום אתרים

השלב הראשון ביצירת תוכנית/אסטרטגיית קידום אתרים טובה ויעילה הוא לבדוק את האתר שלך לעומק. תבדוק את ההגדרות, הקבצים שהועלו והתכנים כמובן. כך בעצם תקבל תמונת מצב מדויקת מה לשפר ולשנות ומה לשמר. ברגע שמדובר בעיצוב האתר, הנראות שלו, עלייך לסמוך על הניסיון של הגולשים והתגובות שאתה מקבל מהם. האתר שלך צריך להיות קל לניווט ונוח לשימוש כולם. תוודא שתוכנית הניווט והמפה לעסק שלך באתר מעודכנים ומדוייקים על מנת לא להטעות את הגולשים/המבקרים שלך. לבדוק שהפונטים והכתב באתר נכונים ומתאימים מבחינת הצבעים וכמובן התמונות והסרטונים עדיין רלוונטיים. חשוב שהאתר יהיה נגיש לכולם בכל ערוצי ערותי התקשורת השונים, במיוחד דרך הנייד היות והנייד הפך להיות חלק בלתי נפרד מאיתנו ורוב חיינו מנוהלים דרך הסלולארי שלנו.

בזמן ניתוח האתר שלך, עליך לבחון גם זמני טעינה. זמני טעינה איטית לא ישפיעו רק על חוויית המשתמש, אלא גם יכולים לפגוע בכם בכל הקשור לציון קידום אתרים באינטרנט. כדי לצמצם את זמני הטעינה, וודאו שהתמונות או הווידיאו שאתם משתמשים באתר שלכם עובדו, כך שזה לא ישפיע על הזמן שלוקח לטעון כל עמוד, מה שיכול לגרום לגולש להתעצבן ולעזוב את האתר.

דבר נוסף שמאוד חשוב לשים לב אליו בניתוח האתר שלך הוא הנגישות של האתר שלכם עבור שימוש בנייד. אתרים ידידותיים לנייד אינם עוד אופציונליים לעסקים שרוצים להישאר תחרותיים בשוק הדיגיטלי. למעשה, Business Insider מדווח כי המובייל ממשיך להשיג את צמיחת המכירות הגדולה ביותר לעסקים. עם זאת, רק 60% מתוך 100 הקמעונאים המובילים בעולם יש אתר שעוסק בתגובה לנייד. לא רק שעיצוב מגיב למכשירים ניידים עוזר בשיפור חוויית המשתמש של המכשירים הניידים באתר שלך, אלא שהוא יכול גם להשפיע על ה- SEO שלך.

גם התכנים שאתה מעלה באתר שלך משמעותיים מאוד בתהליך קידום אתרים באינטרנט. מהם הדפים שיש לך באתר? האם הגולש מקבל מספיק מידע לגבי העסק/השירות שלך מהמידע שמופיע באתר? עלייך לוודא שיש מספיק אינפורמציה באתר לגבי השירות/המוצר שאתה מציע, ללא טעויות וחצאי מידע. המידע צריך להיות כתוב ברור, נכון ומקצועי.

בזמן כתיבת התכנים תזכור כי הגולשים שלך מגיעים מאוכלוסיות שונות לכן המידע צריך להיות ברור מספיק, תמיד תחשוב על הצד שני שקורא את המידע. המידע שאתה מעביר לגולש צריך להיות ממוקד למטרת/ליעד הקידום שלך. השתמש בפונט ברור וקריא, השתמש בתמונות וסרטונים כדי להמחיש יותר את הכתוב.

שלב שני – לבצע אופטימיזציה (SEO) לאתר שלך עבור הקידום

לאחר שניתחת וסקרת את האתר שלך, עליך לבדוק אם האתר שלך מוכן ומתאים עבור קידום. אופטימיזציה למנועי חיפוש היא תהליך של ביצוע שינויים בעיצוב האתר שלך ובתוכן כדי להפוך אותו לאטרקטיבי יותר עבור מנועי החיפוש. בתורו, אתם עוזרים להבטיח שהאתר שלכם יופיע בדף התוצאות של מנועי החיפוש (SERP) עבור מילות מפתח וביטויים רלוונטיים.

ההתנסות הכי טובה במנועי החיפוש היא להיות מחוברים היטב לכל המערכות של גוגל, סקרים וקידומים למיניהם. לשם כך,  ישנם כמה עקרונות שתרצה לזכור כשאתה מוודא שאתר שלך מותאם לחיפוש:

  • מחקר מילות מפתח – אחד השלבים החשובים בתהליך קידום אתרים באינטרנט לבצע סקר מילות מפתח פופולאריות בגוגל, עפ"י דירוג וחיפוש הגולשים. שלב זה משמעותי ביותר היות והוא עוזר לך לחפש את המונחים הפופולאריים של המשתמשים כאשר הם מחפשים מידע לגבי סוג השירות/המוצר שאתה מציע. כך בעצם אתה יודע לפי איזה מילים מרכזיות לכתוב את התכנים/הפוסטים שלך על מנת שיגיע לכמה שיותר אנשים.
  • תוכן – לאחר שהכנת רשימת מילות מפתח המותאמות לעסק שלך, כעת עלייך לבנות תכנים ולכתוב מידע לאתר שיכלול את אותן מילות המפתח. המטרה היא לא להציף את התוכן שלך ביותר מידי מילות מפתח אלא לשלב אותן בגוף התוכן שאתה כתוב על מנת לתת ערך עליון לאותו מידע שיעלה באתר, ויעזור לקידום שלך בסופו של דבר.
  • אופטימיזציה באתר – בנוסף לשימוש במילות המפתח בגוף התוכן, תרצה גם לשים לב לאלמנטים אחרים באתר שלך כמו כותרות, תיאורי מטה, תמונות ותגי תמונה. השתמש במילות המפתח בצורה אסטרטגית בעת יצירת אלמנטים שונים של הדפים כדי למקסם את המאמץ על קידום אתרים באינטרנט.
  • בניית קישורים – בניית קישורים שלב חשוב גם כן בבניית תוכנית הקידום שלך. מנועי חיפוש בודקים כמה פיסות תוכן מקשרות לאתר שלך כדרך להבין אם תוכן האתר שלך הוא בעל ערך. ישנן דרכים רבות ושונות לבנות קישורים איכותיים, כמו למשל הגשת האתר שלך לספריות שונות או פשוט יצירת תוכן שאנשים ירצו לקשר אליו. זה אחד הגורמים החשובים בתהליך קידום אתרים באינטרנט.

בסך הכל, על ידי שיפור ה- SEO שלך, אתה יכול לעלות במיקום גבוה יותר במנועי החיפוש למונחים רלוונטיים. זה מאפשר לך להחזיר תנועה רלוונטית יותר לאתר שלך לקבלת תוצאות איכותיות ומידיות. אם אין לך מישהו בצוות שלך המנוסה בתחום קידום אתרים, אולי כדאי לך לשקול לשכור חברת SEO לקבלת עזרה בחלק זה של אסטרטגיית השיווק באתר שלך.

שלב שלישי – התחל שיווק תוכן איכותי

השלב השלישי באסטרטגיית השיווק באתר שלך הוא פיתוח שיווק התוכן שלך. שיווק תוכן הוא תהליך היצירה והפרסום של תוכן חשוב ורלוונטי המסייע לך למשוך את קהל היעד שלך ולהעסיק אותו במידע שרלוונטי לעסק שלך. על ידי אספקת קונים היעד שלך לתוכן מרתק, תוכל לבנות ולקדם קשרים חזקים יותר עם הלידים שלך.

לפני שתתחיל ליצור תוכן, תרצה לפתח אסטרטגיית תוכן. זהו תהליך קביעת ההיבטים השונים של תכנית התוכן שלך, כגון:

  • איזה סוגי תכנים אתה רוצה ליצור
  • מהם הנושאים שבהם תתמקד בתכנים שלך
  • מי מהצוות יהיה אחראי על יצירת התכנים
  • מה התדירות לפרסום תכנים
  • באילו ערוצי התקשרות תשתמש לקידום התכנים שלך

ברגע שאתה יוצר אסטרטגיה ליצירת תכנים, חשוב מאוד שתיצור לוח זמנים קבוע לפרסום התכנים. מומלץ לתזמן את הפוסטים במרווחים הגיוניים שישמרו על קצב הפרסום וישמרו על "רעננות" הדף ורלוונטיותו.

דבר נוסף חשוב לא פחות, כל תוכן להתמקד בנשוא אחר מהתחום שלך ולמקד אותו לקהל היעד הספציפי שלך. עליך גם ליצור מגוון של סוגים שונים של תכנים כמו פוסטים בבלוגים, ספרים אלקטרוניים, אינפוגרפיקה, סרטונים ונכסי תוכן אחרים שיכולים לעזור לכם ליצור קשר חזק יותר עם הקהל שלכם.

שלב רביעי – לבנות נוכחות ברשתות החברתיות

בעזרת שיווק ברשתות החברתיות, התנועה אל האתר שלך תיזנק במיידיות.

בשלב הראשוני, עליך לבחור באיזו רשת חברתית אתה רוצה להתמקד ולפרסם בה. אין צורך להיות נוכח מספר רשתות, זה לא יעל, אלא להתמקד ברשת פופולארית אחת ולהשקיע בה את כל הזמן והמאמצים. בנוסף, תבחר רשת חברתית שבה יש קומץ גדול מקהל היעד שלך וכך לא תתפזר מבחינת הפרסום והמטרות שלך.

ברגע שהחלטת באיזו רשת להתמקד, כעת עלייך לפתוח פרופיל עסקי חדש באותה רשת. חשוב לזכור, לא לעבוד על הפרופיל האישי שלך אלא לפתוח פרופיל עסקי מותאם לצרכים ולמטרות של העסק. חשוב לשמור על מיתוג עקבי בכל הקשור לתמונות וסרטונים.

עכשיו החל לבנות את הנוכחות שלך ברשת החברתית שבחרת. ראשית, שאתה מחובר עם הלקוחות הפוטנציאליים שלך. שנית, לשים כתובות לינק לדף שלך שיפנו את הגולשים ישירות לדף שלך וכמובן לאימייל שלך. לאחר מכן תוכל לפעול להרחבת המדיה החברתית שלך בעקבות פרסום תוכן מעניין ורלוונטי אלייך.

בנוסף לפרסום עדכונים ומבצעים מהעסק שלך, אתה יכול לשתף את התוכן שלך, כגון קישורים לבלוגים או תוכן מגודר. אתה יכול גם לפרסם קישורים לתוכן של צד שלישי שלדעתך שהקהל שלך ימצא ערך. ככל שתפרסם תוכן איכותי יותר, כך גדל הסיכוי שקהל היעד שלך יעקוב אחריו עם הפוסטים שלך ולעסוק במותג שלך במדיה החברתית.

שלב חמישי – שיווק דרך מאגרי לקוחות – קידום אתרים באינטרנט למתקדמים

לאחר שפתחת דף עסקי ברשת החברתית והתחלת לעבוד על יצירת פוסטים רלוונטיים ועניינים, זה הזמן לפנות לשיווק דרך האימייל. שיווק בדוא"ל מאפשר לך להפיץ את המידע אודות המוצרים והמבצעים החדשים שלך, תוך כדי תנועה חזרה לאתר שלך.

זה הזמן לבנות את רשימת האימיילים שלך וקיימות מספר דרכים שתוכל להיעזר בהן ליצירת הרשימה. תוכל להתחיל ביצירת רשימת מיילים של הלקוחות הקיימים שלך ורק אז להתחיל לבנות רשימה חדשה של לקוחות פוטנציאליים לעסק. המידע יילקח כמובן מרשימת הלידים שתקבל. 

דרך אחת שתוכלו לעבוד לאיסוף כתובות דוא"ל מלידים חדשים היא באמצעות יצירת תמריץ יקר. תמריץ שעשוי לספק הוא הצעת תוכן משכנעת כמו ספר אלקטרוני, רשימת בדיקות או מדריך מיוחד שיעזור לכם להבין טוב יותר את האתגרים שלהם. אתה יכול ליצור דף נחיתה עם טופס לידים שאוסף כתובות דוא"ל של מבקרים בתמורה להורדה בחינם של הצעת התוכן.

אתה יכול גם להוסיף טופס הצטרפות לדוא"ל לאתר שלך. בין אם אתה משתמש בסרגל כותרות, חלונות קופצים או סרגל צדדי, אתה יכול לבקש ממבקרי האתר שלך להירשם לרשימת הדוא"ל שלך כדי להישאר מעודכן עם העדכונים והתכנים האחרונים מהעסק שלך. אתה יכול גם להציב CTAs בחלק מהבלוגים שלך או בתוכן אחר, ולעודד את הקוראים שלך להירשם לרשימת הדוא"ל שלך לקבלת תוכן נהדר יותר.

שלב שישי – השתמש בפרסום ממומן כדי להאיץ את מחזור המכירות שלך

למרות שהמטרה היא להביא כמה שיותר נפח חיפוש אורגני ע"י קידום אתרים באינטרנט, SEO לוקח זמן. אם אתה רוצה להאיץ מעט את מחזור המכירות שלך, אתה יכול להכניס פרסום בתשלום לאסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלך. פרסום בתשלום יכול לעזור לך להביא יותר מרוכשי היעד שלך לאתר שלך בו שיווק התוכן שלך ורכיבים אחרים באסטרטגיית קידום אתרים באינטרנט יכולים לעבוד כדי להמיר אותם.

ישנן שתי אפשרויות עיקריות של פרסום בתשלום שאתה יכול להכניס לאסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלך – פרסום ב- PPC של גוגל ופרסום במדיה חברתית. נתחיל עם קידום ממומן בגוגל…

גוגל מציעה פרסום במנוע החיפוש שלה באמצעות גוגל אדס או מודעות המוצגות באתרים רלוונטיים דרך רשת המדיה של גוגל.

שני סוגים של מודעות גוגל יכולים לעזור להגביר את הנראות שלך באופן מקוון ולהביא מבקרים רבים יותר לאתר שלך. התוכן של גוגל אדס מופיע ישירות בדף התוצאות של מנועי החיפוש, ממש מעל התוצאות האורגניות עבור מונח החיפוש. פירוש הדבר שכאשר משתמשים מקלידים מונחי חיפוש רלוונטיים שעבורם יצרת מודעות, הם יראו את תוכן המודעה שלך בראש עמוד תוצאות החיפוש (בשאיפה שהמודעות שלך יופיעו ראשונות). בעוד שמודעות לתצוגה של גוגל יופיעו בדפי אתרים רלוונטיים כבאנר בחלקו העליון, התחתון או הצד של הדף.

ניתן להשתמש במודעות מדיה חברתית כדי לעזור לך לשפר את הנראות ולהביא תנועה רבה יותר לאתר שלך. פלטפורמות חברתיות כמו פייסבוק מציעות תכונות מיקוד מודעות מתוחכמות המאפשרות לך לנצל את נתוני המשתמשים על מנת למקד לאלה שסביר להניח שיהיו מעוניינים במותג שלך. לאחר מכן תוכל לספק תוכן מודעות מותאם אישית לקונים אידיאליים אלו המעודדים אותם לבקר באתר שלך.

השלב המסכם: יישום של הדברים!

עכשיו כשאתה מכיר כל שלב בתהליך קידום אתרים באינטרנט, הגיע הזמן לשקול האם לעסק שלך יש את הזמן, המשאבים והידע ליישום אפקטיבי של אסטרטגיית השיווק באתר שלך. עבור מרבית העסקים הקטנים, כל חבר בצוות כבר עובד במלוא יכולתו בכדי להפעיל את הפעילות העסקית בצורה חלקה. זו הסיבה שבעלי עסקים רבים מחפשים עזרה חיצונית בעת יישום אסטרטגיית קידום אתרים באינטרנט.

משרד פרסום המתמחה ומכיר על בשרו איך לעשות קידום אתרים באינטרנט, יכול לעזור לדאוג לכל צרכי האתר שלך בזמן שהצוות שלך ימשיך להתמקד בעסקי הליבה שלך. אנחנו בחברת צומי בע"מ יודעים בדיוק מה נדרש כדי לעזור לך ליצור אתר מדהים ויעיל שימשוך וימיר לידים נוספים שיעזרו לך להקים את העסק שלך. כבסיס לשירותי בניית אתרים, הצוות שלנו מיומן בטקטיקות קידום אתרים באינטרנט שיעזרו לעסק שלך לעלות במנועי החיפוש, להגדיל את התנועה ולבנות נוכחות מקוונת חזקה.

שיהיה בהצלחה!

הפוטס מנוסח בלשון זכר מטעמי עצלנות נטו, אנחנו תמיד פונים לכל המינים 🙂
קידום אתרים באינטרנט

אהבתם? שתפו :)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *