קידום אורגני בגוגל- 10 טיפים לקידום האתר לעמוד הראשון ‏

על מה נדבר...?

צומילוג- בלוג קידום אתרים

BOOST לעסקים – רק אנחנו עוזרים ללקוחות שלנו למכור!

הקליקו כאן לתיאום 👇 שיחת ייעוץ חינם!

*10 דק' וללא התחייבות | 1 על 1 | מדברים מעשית על העסק שלך

רשימת טיפים לבעלי עסקים שרוצים לעשות קידום אורגני בגוגל בכוחות עצמם, ולהצליח! 

כל אחד עם אתר וידע בסיסי בעולם האינטרנט יכול להפיק תועלת רבה לקידום העסק שלו, ובחינם. קידום 'טבעי' בגוגל ואופטימיזציה למנועי החיפוש אפשר (במידה מסויימת) לעשות לבד. קידום 'טבעי' בגוגל ידוע גם בתור 'קידום אורגני בגוגל', ותהליך האופטימיזציה למנועי החיפוש הוא תהליך שבו מבצעים פעולות כדי לעזור לאתר לטפס בתוצאות החיפוש בצורה אורגנית, טבעית, וללא תשלום על קליקים. לדירוג האורגני של האתר בגוגל יש חשיבות עליונה, והרבה עסקים מתקיימים על הקידום האורגני, במיוחד בעידן שבו התחרות גדולה ברוב התחומים וברוב הזירות האינטרנטיות.

ישנם מספר דברים  שניתן לעשות כדי לעזור לאתר שלכם לעלות בדירוג בגוגל. את רובם די קל ופשוט לעשות. כאן נשאלת השאלה, למה בכלל לבזבז את הזמן והמאמץ כדי ללמוד איך לדרג גבוה יותר בגוגל אם אפשר להשתמש במודעות ממומנות, מדיה חברתית, שיווק לרשימות תפוצה ועוד…?

קידום אורגני בגוגל יגרום לאנשים למצוא בקלות רבה יותר את האתר שלך (לעומת קידום ממומן בגוגל) בזמן שהם מחפשים בגוגל מוצר או שירות שאתה מספק. התוצאות האורגניות נחשבות למדוייקות ואיכותיות יותר, מה שמעלה את הסיכוי שהגולשים יהפכו ללקוחות משלמים. כל מה שצריך לעשות זה להתבלט בין התחרות ולהיות במקומות הראשונים (בקטנה… לא?).
בנוסף, כאשר האתר שלך מדורג בעמוד הראשון של גוגל, עבור לקוחות פוטנציאליים רבים הלגיטימיות של המוצרים או השירותים שלך מתחזקים מאוד בזכות הדירוג הגבוה.

אם הגעתם עד כאן, בטח כבר הבנתם שהתוצאות לא יהיו תוך יום-יומיים- קידום אורגני בגוגל ואופטימיזציה דורשים זמן, סבלנות, ולא פחות חשוב- עקביות. אין שום ערובה שהאתר שלכם יהיה במקום הראשון בגוגלאו בכלל בעמוד הראשון, אבל גם אם תגיעו לעמוד הראשון במיקום 4-5 עדיף בהרבה מאשר לא להופיע בכלל.

מעניין אתכם להגיע לעמוד הראשון? בעזרת 10 הטיפים לקידום אורגני בגוגל תוכלו לעשות את זה בעצמכם, וגם אם לא, תמיד תוכלו לפנות למומחים שיעזרו לכם 😊.

1. תבינו מה הלקוחות רוצים ולמה הם 'עלולים' להגיע אליכם

זהו פרט 'קטן' וחשוב לפני שבכלל צוללים לתוך העולם הזה של אופטימיזציה וקידום אורגני בגוגל. להבין את המילים והביטויים הרלוונטים לעסק שלכם(נקראים גם מילות מפתח), שבעצם גורמים לגולשים להיכנס לאתר שלכם אחרי שחיפשו בגוגל את אחד המוצרים/שירותים שאתם מציעים.

רשמו בטבלה את הביטויים הראשונים שקופצים לכם – זה יהיה מעולה כאשר תגיעו לשלב מחקר מילות המפתח. זה יהיה מאוד מועיל להגדיל ראש ולשים את מילות המפתח לתוך קובץ מסודר (עדיף באקסל). בדרך זו, כאשר תתחילו לבצע מחקר מילות מפתח, הכל יהיה מאורגן יותר.

מהם השירותים הפופולריים ביותר שהעסק מציע? על איזה צורך עונה השירות שלך? רשמו מגוון רחב של מונחים דומים ומגוונים כדי להבין ולחשוב על האופן שבו אנשים משתמשים במנועי חיפוש. אחת הדרכים להשיג רעיונות נוספים היא להתחיל להקליד ביטויים רלוונטיים בגוגל ולהביט בחיפושים הקשורים שנפתחים לפני החיפוש.

2. תעשו מחקר ביטויים מעמיק ככל שתוכלו

שלב זה חשוב ביותר, זה יעזור להבין מה המילים וביטויים שאנשים משתמשים בהם כדי לחפש את המוצרים והשירותים שלכם.

יש כמה פרמטרים שצריך להתייחס אליהם כאשר מבצעים מחקר מילות מפתח: נפח חיפושים חודשי, קושי לקידום מילות המפתח ותחרות.

ניתן למצוא את נפח החיפושים החודשי של מילות מפתח במספר שיטות שונות. אם יש לכם חשבון Google Ads,  תוכלו להשתמש בכלי לתכנון מילות מפתח עבור שלב זה. מיותר לציין, אם למילת מפתח מסויימת ישנפח חיפושים חודשי גבוה, אתם תרצו לשמור את הביטוי. עם זאת, זה גם יכול להעיד שמילת מפתח עם נפח חיפוש גבוה תהיה עם רמת תחרות גבוהה ויהיה קשה יותר לקדם את הביטוי.

קושי לקידום מילת המפתח הוא בעצם מספר המאפשר לדעת כמה קשה יהיה לדרג את האתר עבור מילת מפתח מסוימת. ככל שהמספר גבוה יותר, כך יהיה קשה יותר לדרג את מילת המפתח.

מילת מפתח אידיאלית יש חיפושים חודשיים גבוהים וקושי לקידום נמוך יחסית. לאחר שתמצאו כמה מילות מפתח טובות עבור העסק שלך, בעלות נפח חיפוש גבוה יחסית ורמת קושי נמוכה לקידום, זה הזמן לחקור את התחרות. עם כל הנאמר עד עכשיו, אחד הגורמים הראשונים שתרצו להבין הוא כיצד החיפושים המקומיים משפיעים על הקידום האורגני בגוגל.

3. תבינו את החיפושים של מילות מפתח מקומיות

חשוב להבין את ההשפעה של החיפושים המקומיים על תוצאות החיפוש בגוגל. לדוגמא, כאשר מישהו יחפש 'פחחות רכב חיפה', והעסק שלך ממוקם באשדוד, יהיה מיותר שהאתר שלך יופיע בתוצאות החיפוש, זה משהו שגוגל לוקחת בחשבון. לכן, כאשר מבצעים חיפוש בגוגל עם מילים מסויימות, גוגל תציג לנו תוצאות של עסקים בסביבת המחפש.

אנשים רבים גם מחפשים במכוון שירותים/מוצרים באזור שלהם. לכן, שימוש במילות מפתח כגון 'פחחות רכב בחיפה', במקום רק 'פחחות רכב', יכול לעזור לכם להתמודד עם התחרות המקומית טוב יותר. פתיחת חשבון ב-'גוגל לעסק שלי' זה כלי שיעזור לעסק שלכם להופיע בחיפושים מקומיים. זה חשבון חינמי לגמרי (כרגע), ודורש כתובת פיזית כדי לאשר את הפרופיל של העסק (גוגל תשלח אליכם מכתב עם קוד אימות).

4. תחקרו את המתחרים

חפשו בגוגל את מילות המפתח שבחרתם וראו אילו אתרים קופצים בתוצאות. איך ואיפה הם משתמשים במילת המפתח באתר שלהם? זה ייתן לכם מושג בסיסי איך להשתמש במילת המפתח באתר שלכם, ואולי אפילו תוכלו לשפר את התוכן שלכם ועם הזמן לעקוף את המתחרים. יש מגוון דרכים יצירתיות להבין את התחרות שאיתה תתמודדו, ביניהן זה הבנת דירוג האיכות של דפי המתחרים, גילו של האתר, כמות הקישורים הנכנסים ואיכותם.

אמנם אין לכם הרבה מה לעשות עם העובדה מתי האתר שלכם פורסם לראשונה, אבל זה חשוב לציין שגורם 'הגיל של האתר' משפיע על הדירוג שלו בגוגל. במידה ויש לכם אתר קיים, יהיה מועיל יותר לשמור על הדומיין הישן שלכם ולעצב מחדש את האתר מאשר להתחיל הכל מאפס. הוותק של הדומיין יישמר וייתן לכם נקודת פתיחה טובה יותר.

ניתן להגדיל את הפופולריות של אתר או דף על ידי הגדלת מספר הקישורים המובילים לאתר, הם נקראים 'קישורים נכנסים'. קישורים לדפים שלכם מאתרים שנחשבים מובילים וסמכותיים בתחומם יחזקו אתציון הפופולריות והאמינות של האתר, ובכך יקדמו אותו למיקומים גבוהים יותר.

כדי להבין את הפופולאריות של המתחרים שלכם חפשו תוספים לדפדפן שלכם, או אתר שיכול לתת לכם נתונים אלו בחינם. כך תוכלו להבין עד כמה אתם צריכים לעבוד על קישורים נכנסים לאתר.

5. תשתמשו בביטויי מפתח בתוך האתר שלכם

בשלב הזה יש לכם רשימת ביטויים שאתם רוצים להתחיל לקדם, כמובן לאחר שביצעתם מחקר על המתחרים וחיפושים מקומיים. עכשיו הגיע הזמן להבין אילו דפים של האתר אתם רוצים לקדם למיקומים אורגניים גבוהים יותר בגוגל.

דף הבית של האתר הוא בדרך כלל מקום טוב להתחיל בו. זה בדרך הדף שמכיל מגוון רחב של מידע על המוצר או השירות של העסק, ויוביל את הגולש ברחבי האתר ביתר קלות. עם זאת, אם יש דפים אינפורמטיביים אחרים באתר, שלדעתכם יהיו מועילים יותר בקידום אורגני בגוגל, ייתכן שכדאי לבחור באחד מהדפים האלה בנוסף לדף הבית או אפילו במקומו.

עניין שמומלץ להימנע ממנו- דחיסת מילות מפתח/ריכוז גבוה של מילת מפתח בעמוד מסויים. מצב זה קורה כאשר מכניסים את מילת המפתח במקומות שבהם זה בכלל לא נשמע הגיוני, רק כדי לנסות ולהכניס את ביטוייהמפתח פעמים רבות ככל האפשר בתוך האתר. נסו לכתוב טקסטים קלים לקריאה, וגם שיהיה לכם קל להוסיף את מילת המפתח שלכם, ולא לדחוס את הביטוי הרצוי המון פעמים בפסקה אחת. הדרך המהירה לבדוק כמה פעמים מופיע ביטוי מסויים- F+CTRL + הביטויי שלכם. בדרך כלל, ריכוז 1-3% של ביטוי מפתח בעמוד יכול להספיק (מתוך כל הטקסט בעמוד מסוים).

6. עדכנו את הגדרות התוכן באתר

בזמן שאתם מקימים את האתר, עורכים תכנים ומוסיפים תכנים חדשים, חשוב מאוד שהתכנים שהעלתם יהיו מוגדרים עפ"י הדרישות של גוגל. מומלץ מאוד לערוך לפחות את הדברים הבסיסיים שיתרמו לקידום האורגני- הגדרת כותרות בצורה נכונה (H1,H2….), כותרות של העמודים ותיאורים. בכל המקומות הללו תרצו לשים את ביטויי המפתח שמצאתם במחקר מילות המפתח שעשיתם, ובעיקר את הרלוונטיים ביותר לקידום האתר שלכם. גוגל נותנת חשיבות רבה לביטויים שמוגדרים במקומות המצוינים למעלה ומקטלגת את מומחיות האתר לפיהם, וכך גם זה ישפר את רלוונטיות ומיקום האתר בתוצאות החיפוש.

תגי כותרת H1 ו- H2 הם שמות לשני הסוגים החשובים ביותר של כותרות באתר שלכם. תגי H1 הן הכותרות הראשיות/חזקות באתר שלכם, H2 הן הכותרות המשניות בהיררכיה וכן הלאה… עד H6.

כותרת העמוד היא בעצם השורה הראשונה שרואים אצל כל אתר בתוצאת החיפוש. למידע המופיע בכותרת יש חשיבות גבוהה, הסיבה לכך די ברורה, זה בעיקר מראה על רלוונטיות האתר ביחס לשאילתת החיפוש של הגולש. לתצוגה אופטימאלית של התוכן שלכם בחיפושים, מומלץ לרשום את כותרת האתר באורך של עד 60 תווים.

תיאור עמוד META זהו בעצם התיאור הקצר שרואים מתחת לשורת הדומיין, בדרך כלל נראה כמו פסקה קצרה של 1-3 שורות. גם במקרה הזה, חשוב לכלול ביטויי מפתח מרכזיים שרוצים לקדם. בנוסף, זהו מקום מעולה לכלול מידע מועיל ומושך כדי לגרום לגולש ללחוץ ולהיכנס לאתר שלכם. אורך מומלץ לכתיבת תיאור העמוד הוא עד 160 תווים.

7. תייצרו קישורים בתוך ומחוץ לאתר

קישורים הם חלק חשוב ומשמעותי כשעושים קידום אורגני בגוגל. השימוש בקישורים פנימיים בתוך האתר כדי לקשר לדפים רלוונטיים אחרים באתר יתרום לקידום האורגני. הסיבה לכך היא מעניינת, קישורים פנימיים יוצרים עבור גוגל מעין מפת התמצאות מקומית, וכך קל יותר לגוגל להבין את ההיררכיה והסדר של הדברים באתר. כאשר מבנה הקישורים הפנימיים באתר מסודר בצורה נכונה, קל יותר לסרוק אותו, וזה תורם לקידום הטבעי שלו.

קישורים פנימיים זה טוב ונחמד ואפילו לא כל כך קשה לעשות, אבל הקישורים החיצוניים הם אלה שבאמת יכולים להשפיע (לטובה ולרעה) על דירוג האתר בתוצאות החיפוש. העניין בקישורים חיצוניים הוא לא בהכרח הכמות, אלא יותר לכיוון האיכות. מה הכוונה, לדוגמא- אתר עם 1000 קישורים מאתרים עם דרגת איכות אפסית, כנראה יהיה מדורג פחות טוב מאתר בעל 2-3 קישורים איכותיים מאוד. זה קורה כי גוגל נותנת משקל רב למקור שממנו מגיעים הקישורים, לאיכות ועוצמת האתרים המקשרים. לכן, קישור אחד מאתר בר-סמכא בתחום של העסק שלכם יכול לעלות כמה מאות שקלים, ולעיתים גם אלפים. ובהרבה מקרים זה גם שווה את זה.

עבור אלה שאין להם תקציב של כמה מאות שקלים לקישור, קיימת דרך נוספת לייצר קישורים חיצוניים איכותיים והיא באמצעות קשר ישיר לבעל האתר המקשר או יצירת מערכת יחסים עם אתרים חזקים שקשורים לתחום שלכם. 

נקודה מסכמת לעניין הקישורים, טקסט העוגן המקשר אל האתר. מה הכוונה? טקסט העוגן הוא הטקסט המשמש כקישור לאתר שלכם, זה פשוט יופיע כביטוי לחיץ. חשוב שטקסט העוגן יהיה רלוונטי לתחום האתר שלכם, והדף שהוא יוביל אליו גם צריך להיות תואם בנושא שלו. אחרת אתם מאבדים ממשקלו ואיכותו של הקישור. לדוגמא, האתר שלכם עוסק במכירת ציורים, טקסט עוגן כגון 'חנות לציורים מיוחדים' יהיה רלוונטי עבורכם.

צומילוג- בלוג קידום אתרים

8. נהלו בלוג מעניין באתר

כתיבת בלוג אינטרנטי לא רק עוזר עם קידום אורגני בגוגל, אלא גם מספק מידע בעל ערך עבור הלקוחות הפוטנציאליים שלך ועבור המבקרים באתר, בין היתר. כתיבת בלוג על השירות שהעסק שלך מציע תספק לכם הרבה מקומות חדשים להוסיף את מילות המפתח, ותוך שמירה על מידע רלוונטי ומועיל לגולשים. נוסף על כך, זה מציג את העסק שלך כמומחה בתחומו, האתר נראה מרשים יותר ומקצועי יותר. בלוג שכתוב היטב גורם לאתר להיראות אמין יותר בגלל רמת המומחיות שלו. קידום אורגני של מילות מפתח באמצעות בלוג יהיה אידיאלי בכל מקום בין 500 ל-2,000 מילים, אבל לא לכולם יש את הזמן כדי לכתוב תכנים לבלוג ולתחזק אותו מדי שבוע. עם זאת, פרסום בלוגים קצרים יותר עדיין יספק ערך רב עבור הלקוחות שלכם ולקוחות פוטנציאליים שיגלשו באתר.

בנוסף למילות המפתח, הקפידו לכלול כמה קישורים פנימיים לפוסטים בבלוג. בלוגים הם בדרך כלל מקום נהדר לכלול קישורים לפוסטים/לדפים אחרים באתר, לדפי השירותים באתר ועוד.

אם אתם רוצים תנועה אורגנית לאתר שלכם באמצעות יצירת תכנים וניהול בלוג באופן שוטף, אבל אין לכם זמן להתחייב לכתיבת הפוסטים/מאמרים, אל תהססו לפנות למשרד פרסום שיעשה את זה עבורכם.

9. עקבו אחר התקדמות האתר

עד עכשיו נגענו במספר דברים שתורמים לקידום אורגני בגוגל, עשינו מחקר ביטויים ומתחרים, הגדרנו את התכנים באתר בצורה נכונה, יצרנו קישורים חדשים ואפילו כתבנו כמה מאמרים שפורסמו בבלוג. הצעד הבא הוא לבדוק האם האתר עולה ומשתפר במיקום האורגני בתוצאות החיפוש.
איך בעצם תדעו האם הקידום האורגני שאתם עושים הוא יעיל?

מעקב קבוע אחר דירוג מילות המפתח שקידמנו היא הדרך הטובה ביותר לדעת האם המאמצים נושאים פרי. חשוב לדעת שאתם עושים קידום אורגני בגוגל בצורה נכונה, וכן, מעקב וניתוח הנתונים יכול לעזור לכם לשפר את הביצועים ולבצע את השינויים הנדרשים לאורך זמן כדי לשמור על דירוג גבוה לאתר.

זה די אופייני שהדירוג של האתר משתנה משבוע לשבוע ואפילו לעיתים מיום ליום. חפשו מגמה כללית כלפי מעלה מחודש לחודש שמראה כי המאמצים שלכם מצליחים.

10. התייעצו עם מומחים בתחום

קידום אורגני בגוגל ואופטימיזציה למנועי החיפוש הוא תהליך מורכב למדי עבור אדם אחד שמחליט לקחת את זה על עצמו. זה יכול להיות עוד יותר קשה אם אתם לא מכירים נושאים כמו מחקר מילות מפתח, קישורים נכנסים, ו- HTML.

לא שזה בלתי אפשרי, פשוט הזמן שייקח לכם ללמוד לעשות קידום אורגני בגוגל בכוחות עצמכם יכול להיות ארוך למדי, וימנע מכם להתעסק בפיתוח העסק שלכם. וגם, לא תמיד זה יהיה פשוט.

ברוב המקרים, גם אם יעלה לכם כסף, יהיה לכם משתלם יותר לקחת את שירותיו של משרד פרסום בעל ידע וניסיון בקידום אורגני בגוגל. בשורה התחתונה, העבירו את האחריות למישהו שכבר עשה את זה עבור עשרות עסקים מתחומים שונים.

בהצלחה 🙂

עדיין מעוניינים לעשות הכל בכוחות עצמכם…?
יש דברים שכדאי להשאיר למומחים.
צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם.

הקליקו כאן לתיאום 👇 שיחת ייעוץ חינם!

*10 דק' וללא התחייבות | 1 על 1 | מדברים מעשית על העסק שלך