פרסום בפייסבוק למתחילים : טיפים קצרים לניהול עמוד עסקי בפייסבוק
פרסום בפייסבוק הפך להיות לדבר לא פשוט בלשון המעטה. בעקבות שינויי אלגוריתם וגורמים נוספים, קשה מאוד למשוך את תשומת ליבו של הגולש ולגרום לו להיות מעורב בפוסטים שלך מאשר בעבר. כיום, פרסום בפייסבוק זה עניין תחרותי מאוד וישנם הרבה נותני שירות מאותו התחום אשר מציעים את השירות שלהם בהטבות והנחות כדי למשוך לקוחות. לכן, עליך להיות יצירתי וחכם ביצירת הפוסטים שלך על מנת למשוך את אותם הלקוחות. ויתרה מכך, לגרום להם להישאר, להיות מעורבים בפוסט ואף להפוך ללקוחות קבועים שלך.
** תוכן המאמר פונה לכל המינים, הניסוח בלקוח זכר מטעמי עצלנות בלבד 🙂
אז איך עושים את זה?…. קבלו 33 טיפים נחמדים לפרסום בפייסבוק שימשכו את העוקבים שלך לאהוב, לשתף, ולהגיב.
הבהרה: השתדלנו לרשום טיפים שיהיו שימושיים לרוב התחומים, ייתכן שחלק מהטיפים לא יתאימו לעסקים מסוג מסויים, תשתמשו במה שרלוונטי עבורכם ובאמת תוכלו ליישם בצורה טובה על עצמכם. וגם, הטקטס מנוסח בלשון זכר מטעמי נוחות (וקצת עצלנות) בלבד! כמובן שהתכנים פונים לכולם- נשים וגברים כאחד.
- תתחיל עם סיפור אישי – לפרסם פוסט עם סיפור רקע. לא מחייב סיפורים הקשורים ישירות לשירות שלך אלא סיפורים אישיים, סיפורים כלליים שיתקשרו באופן עקיף למוצר שלך ויגרום להזדהות בקרב הגולשים. כך הגולשים קודם כל ירגישו קרובים ופתוחים יותר, יתייחסו, יגיבו ואף יהפכו להיות לקוחות שלך. לעיתים זה מפתיע לגלות עד כמה אנשים מפרגנים.
- תבנה את המותג – לבנות את המותג שלך בצורה נכונה ומקצועית זה כל המטרה. לוודא שהלוגו של המותג מופיע בכל הפוסטים והוא בנוי נכון מבחינה וויזואליות והרלוונטיות שלו למוצר שאתה משווק.
- תפרסם פוסטים בנושאים חמים ועכשוויים – לפרסם פוסטים בנושאים המעניינים את הגולשים שלך שיגרום להם להיות מעורבים. כך אתה יוצר אינטראקציה עם האוהדים, ע"י שאילת שאלות, תגובות ולייקים.
- תתזמן את הפוסטים – תתזמן את הפוסטים שלך לשעות השיא מבחינת הגולשים על מנת להגביר את המעורבות. מבחינת פייסבוק, שעות ה"עומס" של הגולשים הן בין השעות 12:00-15:00 והחל מהשעה 19:00, וזה די משתנה מתחום לתחום, יש לבדוק את הנתונים של העסק. אם תרצה להיות יותר ממוקד ולדעת מתי הקהל שלך פעיל יותר, תוכל להשתמש בכלים של פייסבוק כמו Facebook Insights , אשר עוקב אחר האינטראקציה של המשתמש ונותן לך אינדיקציה מבחינת תזמונים ותנועת גולשים.
- תגוון בתמונות פרופיל ותמונות נושא – לשנות את תמונת פרופיל ותמונת נושא, תמונות בדף באופן תדיר על מנת להמחיש לגולשים שהדף פעיל ומעודכן באופן שוטף. לא סתם תמונת הנושא נקראת 'תמונת נושא', התמונת מתייחסת לנושא/מבצע מסויים ובהתאם לתקופה הנוכחית בשנה. פרסום בפייסבוק בצורה נכונה יכלול גיוון של העיצובים מדי שבועיים-חודש (תלוי בתחום העסק, יש תחומים שאין להם טעם להחליף את תמונת הנושא גם כל השנה).
- שיתוף ויזואלי – לשתף כמה שיותר תמונות, לא רק של המוצר/ שירות של העסק, אלא גם של האנשים שנמצאים מאחורי המקלדת ועובדים קשה על מנת לספק את הטוב ביותר עבור הלקוחות שלך. תתפלאו לגלות עד כמה הגולשים יזדהו עם בעלי העסק או הצוות שלו יותר מאשר עם השירות. עבור עסקים רבים, זוהי ההזדמנות לחלוק את המחשבות של האנשים מאחורי המותג.
- תצלם סלפי – בשנים האחרונות הפכה סלפי להיות ה"דבר" החם של הפייסבוק. יש לוודא כי הסלפי יהיה קשור לעסק / ללוגו שלכם על מנת לחשוף את הגולשים לשירות / לעסק באופן ישיר וממוקד. הסבירות למעורבות מצד הגולשים גבוהה מאוד במקרים כאלה.
- לפרסם תמונות ויראליות – פרסום תמונות ויראליות מהרשת היא אופציה נהדרת לפוסטים בפייסבוק להמחשת הרעיון שלך. מצא תמונה רלוונטית לתחום העיסוק שלך שימחיש בצורה הטובה ביותר את הרעיון שלך. מה הפוסט יכול לכלול?..
- ציטוטים
- 'ממים'
- תמונות מצחיקות
- תיקח את הגולשים של אל "מאחורי הקלעים" – תחשוף את הגולשים שלך במתרחש מאחורי הקלעים בעזרת תמונות או סרטונים רלוונטיים. הדבר יצור הזדהות בקרב הגולשים שישמחו לדעת תמיד מי עומד מאחורי המותג/ המוצר שהם רוכשים. השימוש באמצעי פרסום בפייסבוק מקל עליך לחשוף את העסק מאחורי הקלעים, ויצירת קרבה אישית מסויימת לגולשים.
- תציף בשאלות – תשאל את הגולשים שלך שאלות. תפנה את השאלות לקהל היעד שלך ותתמקד בשאלות שקשורות למותג/מוצר שלך. מהלך זה יגדיל את המעורבות של הגולשים בדף שלך.
- גרפיקות ותמונות מקוריות – תפרסם תמונות ותכנים מקוריים של העסק שלך במקום תמונות מוכנות מהרשת. קיימות שתי אופציות ליצירת תמונות מקוריות:
- להשתמש בתוכנת עיצוב חינמית, למשל canva(קאנבה)
- לפנות לגרפיקאי מקצועי
- תכיר את הגולשים שלך בעזרת שאלות – בשונה מהשאלות בטיפ מספר 10, תשאל שאלות אישיות ולאו דווקא שאלות הקשורות לתחום העיסוק שלך. תאפשר לגולשים לענות כרצונם ותהיה מוכן לקבל שלל תשובות מגוונות. תשאל לדעתם או לרצונם מהעסק/ המצור שלך. תהיה פתוח לרעיונות ושינויים שמציעים הגולשים.
- ליצור קשר אישי עם הגולשים – קידום המותג/מוצר שלך הוא חשוב אבל לא הכי חשוב! תיצור קשרים אישיים עם הגולשים שלך בעזרת הזדהות. איך עושים את זה? לפרסם תמונות של העובדים שלך בזמן עבודה, תראה לקהל שלך שהעובדים מרוצים ואוהבים את מה שהם עושים. בנוסף, תשתף את הגולשים בחוויות ותגובות של הלקוחות הקיימים, תמחיש להם זאת דרך תמונות בזמן השימוש במוצר / בשירות שלך.
- תציע מבצעים והנחות – לפעמים מבצע טוב והנחות משתלמות יכולות להביא למעורבות גבוהה בפוסט שלך. הצע מבצעים רלוונטיים ללקוחות שלך שימשוך אותם אל הפוסט ובנוסף תבקש מהגולשים ל"שתף" עם החברים וכך להרחיב את החשיפה (כמובן לעשות זאת לפי נהלי פרסום בפייסבוק).
- תפרסם פוסטים "הסברתיים" ומלמדים – תכניס משמעות לפוסטים שלך כך שהגולש יוכל "ללמוד" משהו מהתוכן שפרסמת. דוגמאות:
- לתת טיפים לגולשים
- הדרכות בנושאים שונים הקשורים למוצר/ שירות
- תכנים/ תמונות/ חדשות הקשורים לתחום העיסוק שלך
אם הגולשים ימצאו עניין וערך בפוסטים שלך, הסיכוי שהם יתנו לייק וישתפו הוא גבוה.
- תפרגן ותעריך את הלקוחות והעוקבים – באמצעות פירגון תוכל לבנות איתם יחסים על בסיס אמון הדדי. תפרסם צילומי מסך של המלצות של הלקוחות המפרגנים ותן להם להרגיש רצויים ואהובים. אותו לקוח בהחלט ישתף את הפוסט ויזמין חברים שלו להיות חלק מהלקוחות שלך.
- לפרסם לעיתים קרובות – לפרסם פוסטים לעיתים קרובות על מנת לשמור על הקשר עם הגולשים שלכם. חשוב לשים לב לא להציף את העוקבים יותר מדי (מומלץ 2-3 פוסטים בשבוע, תלוי בעסק ובעונת השנה), אלא אם כן התוכן בעמוד שלך הוא חדשותי או כזה שמתעדכן כל יום. ככל שתפרסם בצורה סדירה ומעניינת יותר, הסיכוי למעורבות מצד הגולשים יהיה גבוה יותר.
- תשתף תמונות של המוצר – רוצה להמחיש את אופן השימוש של המוצר לגולשים שלך? תצלם את המוצר בזמן פעילות ותעלה בתור פוסט. ברגע שהגולשים יראו ויבינו טוב יותר את השימוש במוצר שלך, הסבירות למעורבות ורכישת המוצר גם יעלו.
- תפרסם סרטוני וידאו של המוצר – בנוסף לתמונות, תרבה לפרסם גם סרטוני ווידאו שידגישו את הרעיון שלך והמוצר שאתה מוכר. סרטוני ווידאו הוכחו הרבה יותר מוכרים ושיווקיים מתמונת רגילות. לפי נתוני פייסבוק, יותר מ 8 מיליון סרטונים נצפים ע"י הגולשים כל יום.
- לשנות ולגוון את הפוסטים – לשנות ולשפר פוסטים קיימים כל הזמן. לא לפרסם אותו תוכן באופן קבוע אלא להכניס חידושים ותחומי עניין נוספים שיתאימו לקהל היעד שלך. להחליף תמונות, להוסיף קישורים שונים, לשנות את העיצוב והמלל ועוד.
- יש לך בלוג פעיל? – מעולה!! תשתף קטעים מתוך הבלוג בתכנים שלך בפייסבוק. האופי של הפוסטים בבלוג נוטים להיות יותר מלמדים ומעניינים, או בסגנון "How-to", שהוא סוג של פוסט זה בדרך כלל מקבל מעורבות טובה בפייסבוק.
- שתף אנשים מהתחום – אתה יכול לכתוב ציטוטים של אנשי עסקים מפורסמים כדי לקבל את תשומת הלב של לקוחות פוטנציאליים ולהגדיל את המעורבות שלך. הטובים ביותר לצטט אלה אנשים ידועים ומוכרים אשר מובילים בתחום העסק שלך, כך שיהיו רלוונטים לקהל ולתכנים שלך. בנוסף, כנראה שהאנשים המובילים בתחום שלך יודעים איך לעשות פרסום בפייסבוק בצורה נכונה, תלמד מהם!
- לשתף פוסטים של אחרים – בדומה לטיפ הקודם, אתה יכול לשתף בתכנים שלך עצות וטיפים של מומחים אחרים בתחום שלך. הפעם אתה משתף ידע לגבי המוצר שלך או התעשייה בכלל. אתה יכול לעזור ללקוחות שלך בלבטים שלהם לגבי השירות שלך והם מצידם יראו בעצות שלך עצות בעלי ערך ומקצועיים ויסמכו עלייך. פוסטים שבאמת עוזרים לקהל שלך, צפויים להגיע למעורבות גבוהה, שיתופים ולייקים.
- לא לשכוח את העבר – לפרסם תמונות ישנות מן העבר כדי להראות לגולשים שלך את השינוי שהעסק עבר ואיך הוא ממשיך להשתפר עבורם. אנשים אוהבים לראות תהליכי גדילה והתפתחות, איך הדברים השתנו והשתפרו, לכן זה יכול לעזור לך להגביר את המעורבות.
- סקרים סקרים סקרים! – אנשים אוהבים ששואלים לדעתם, משתפים אותם בהחלטות, לדעת שקולם אכן מושמע. תיצור סקרים בנושאים שונים שקשורים למוצר/ שירות שלך. יתרון נוסף בסקרים, אתה יכול לדעת מה הגולשים/ לקוחות חושבים עלייך או על השירות שאתה מציע. התוצאה, לשפר ולשנות לבקשת הגולשים ולשביעות רצונם, כמה שניתן כמובן.
- שתף את הגולשים בסיפור העסקי שלך – אנשים אוהבים סיפורים אישיים של אנשים שמקימים עסק מהבסיס ועד ההצלחה וההיכרות. פוסט כזה ייצור הזדהות ומעורבות בקרב הגולשים וסבירות גבוהה שהפוסט ישותף ע"י הגולשים ויגרוף לייקים ותגובות.
- תשתף את הגולשים בסביבת העבודה שלך – תמונות של מקום העבודה בזמן העבודה (במיוחד אם המקום נקי ואסטטי במיוחד). בנוסף, ניתן לשים חפצים שיוסיפו ערך מוסף למקום או לקשר את המקום לאייטמים פופולאריים שונים.
- אם אתה עובד עם ארגוני צדקה או ארגון ללא מטרות רווח, שתף! – שתף את הגולשים באופן בו העסק שלך עוזר ותורם לקהילה ומה הערך המוסף עבורך ועבור החברה שלך! פוסטים מסוג זה ייצרו הזדהות בקרב הגולשים והמעורבות.
- תיצור תיוגים חמים ורלוונטים – אתה יכול להוסיף תיוגים לפוסטים שלך וכך להגביר את המעורבות בתכנים. כך אתה חושף את התכנים שלך לא רק לקהל שלך אלא לכל מי שמחפש מילות חיפוש הרלוונטיות גם לעסק שלך וכך תזכה לעוד לייקים ושיתופים.
- העסק/ החברה זכתה בפרסים או השגת הישג מרשים כלשהו – מזל טוב! זה הזמן לשתף עם הגולשים את השמחה והגאווה! בין אם מדובר בפרס או מועמדות לפרס, תפרסמו! עניין זה ימחיש לגולשים את המקצועיות והאמינות שלכם כלפי הלקוחות והמצור שלכם.
- תשתף את הגולשים ביתרונות של המוצר שלך – במה המוצר שלך תורם. במידה ויש לך תגובות מלקוחות מפרגנים, תפרסם בתכנים שלך. הדבר ייצור הזדהות בקרב הגולשים.
- תפרגן ללקוחות עבור תגובות למוצר/ שירות שלך – פרגון ללקוחות זה טיפ מאוד חשוב וזה מוסיף לערך של העסק. תוכל לעשות זאת בפוסט נפרד המוקדש ללקוחות אלה או להגיב תוך כדי תגובות הלקוחות.
- תהיה אתה! – רוב משתמשי הפייסבוק משתפים תמונות וסיפורים אישיים שלהם יחד עם המשפחה והחברים. הדבר יוצר הזדהות בקרב הגולשים והם מתעניינים בך ובסיפור שלך. כך המוצר/ המותג שלך מקבל פן אנושי והגולשים שלך יהיו מעורבים יותר בפוסטים שלך.
לסיכום, פרסום בפייסבוק מתבסס על המון גורמים שונים, ומשתנה מאוד מתחום לתחום. אנחנו מקווים שרשימת הטיפים שלנו תעזור לך לפרסם תכנים איכותיים, מקצועיים ובעלי ערך שיגבירו את המעורבות בפוסטים של העסק/ מוצר שלך. חשוב מאוד להיות אמיתי, יצירתי ולהביא שינויים חדשים ומרעננים כל הזמן על מנת לשמור על האינטראקציה עם העוקבים שלך. להקפיד להגיב לגולשים, בין אם לשאלות שלהם או לתגובות ופירגונים ולעודד אותם כל הזמן לשיתופים ולייקים.
חושבים שהמאמר יכול לעזור למישהו שאתם מכירים? שתפו!
בהצלחה:)