בניית אתר לעסק קטן ובינוני – 10 שלבים לתחילת העבודה

על מה נדבר...?

BOOST לעסקים – רק אנחנו עוזרים ללקוחות שלנו למכור!

הקליקו כאן לתיאום 👇 שיחת ייעוץ חינם!

*10 דק' וללא התחייבות | 1 על 1 | מדברים מעשית על העסק שלך

תהליך בניית אתר לעסק קטן ולעסק גדול ככל שיהיה מתחיל קודם כל באפיון מעמיק של האתר. במיוחד לאחר שהופיע הקורונה, בעלי עסקים הבינו שהם חייבים להחזיק אתר לעסק ולקבל חשיפה בחיפושים בגוגל.

בשנים האחרונות נוכחנו לראות עלייה משמעותית בשימוש באינטרנט, היומיום שלנו תלוי ובנוי על האינטרנט, בין אם ילדים או מבוגרים. אנחנו לא חיים בלי לבדוק מידע כלשהו ב"ד"ר גוגל" מספר פעמים ביום: מידע רפואי, תרבות, קניות, צריכה ועוד המון תחומים. על כן, בניית אתר לעסק, קטן או גדול, הפך להיות בגדר חובה לכל עסק. עידן האונליין פה וחזק מתמיד. ברגע שאין לעסק שלך אתר, כל לקוח פוטנציאלי שיחפש אחר מידע שרלוונטי לעסק שלך, סביר להניח שיגיע לאתר של העסק המתחרה מהתחום שלך, כנראה שמשקיע בקידום אורגני או ממומן, דבר שיגרום לך להפסיד לקוחות ובהמשך גם להפסיד את העסק שהשקעת בו ובנית בתקוות גדולות.

יתרה מזאת, העסק הקטן שהקמת מצליח ומשגשג, כמות הלקוחות והפניות גדלות גם כן אך אתה לא מספיק לתת מענה ושירות ובדרך מפספס לקוחות פוטנציאליים. גם בעניין זה, הפתרון המושלם עבורך הוא אתר מקצועי ושירותי עבור העסק, מקום אחד בו ניתן לקבל מידע, שירות ומענה לכל פנייה של לקוחות. אתר עבור העסק תחסוך לכם בזבוז זמן ותקציב מיותר על קמפיינים ושיווק מיותר. בעזרת אתר תגיעו לקהל יעד גדול ומגוון יותר, ללא השקעה רבה ובעזרת קידום אורגני בגוגל.

בניית אתר לעסק – כולם כבר שם

הקמת אתר אינטרנט הפכה בשנים האחרונות לחוויה חיובית וללא השקעה ומשאבים רבים יחסית. תשכח מקידוד, ממילים כמו HTML ו- FTP. בימינו האתגר העיקרי הוא למצוא את בונה האתר הנכון בין המבחר העצום הקיים בשוק. הרבה בוני אתרים מציעים בניית אתר לעסק במחירים נוחים. ומכיוון שהם מאוחסנים בענן, אתה אפילו לא צריך לדאוג לגבי שטח האינטרנט. כל מה שאתה צריך זה מחשב ודפדפן אינטרנט כמו Google Chrome, Mozilla Firefox או Microsoft Edge.

בשלב הראשוני לפני בניית האתר, אנו ממליצים לך לרשום ולתכנן את המטרות שאתה מציב לעסק: מה אתה רוצה לעשות עם האתר שלך? מהן היעדים שלך ואילו תכונות תרצה לראות באתר שלך? לדוגמה, אתה יכול לרשום דברים כמו: בלוג, גלריית תמונות, חנות מקוונת, מערכת הזמנות, טופס יצירת קשר, לידים ועוד. אם אינך בטוח לגבי מה שאתה רוצה, בדוק את המתחרים שלך או אתרי אינטרנט אחרים לקבלת השראה ורעיונות עבור האתר שלך.

בשלב הבא עליכם לשקול את אפשרויות הצמיחה שלכם. האם תוסיף עדכונים שוטפים לאתר שלך? האם אתה זקוק לבלוג? האם אתה תמכור מוצרים נוספים באתר שלך בעתיד? עליכם לוודא כי בונה האתר שתבחרו מסוגל לטפל בצרכים שלכם ככל שהעסק שלכם יגדל.

למה משתלם לך לחפש חברה לבניית אתר לעסק

בניית אתר אינטרנט לעסק שלך תעזור לך לקדם את המותג שלך ולהגיע ללקוחות חדשים – ולמרבה המזל, מעולם לא היה קל יותר לעשות זאת. עם בונה האתר המתאים, תוכלו ליצור נוכחות מקוונת לעסק הקטן שלכם בזמן קצר ובעלות כספית המתאימה לתקציב שלכם ולדרישות של העסק.

לאחר שדיברנו על חשיבות אתר עבור העסק שלך, כעת נבדוק מהם השלבים בדרך לבניית אתר מקצועי ויעיל שיניב תוצאות:
1. כתובת דומיין טובה ופשוטה
כתובת האתר שלך, הוא לרוב נקודת הכניסה לאתר שלך. חשוב שזה ישאיר רושם טוב למטרות שימושיות, כמו גם למנועי חיפוש השונים באינטרנט. חשוב לשים לב שהשם הוא קליל, קצר ונוח לאיות על ידי המשתמשים. ללא מספרים וסימני פיסוק שונים. וכמובן, עלות שמתאימה לתקציב שלך.
2. לבחור חברת אחסון מקצועית
לאחר קביעת דומיין לאתר, עליך לבחור ולהתחבר לחברה שמציעה שירותי אחסון נתונים בענן. במידה והאתר שלך נפרץ או כל המידע ממנו נמחק ונעלם, אז כל האינפורמציה שמורה ומאוחסנת גם בענן של הגוגל, מקום בטוח ונכון לגבות בו את כל המידע הקיים באתר. שירות האחסון הוא שירות לא זול אומנם אבל חשוב לוודא שמדובר בחברת אחסון מקצועית וטובה ומומלץ לקנות תכנית אחסון שנתית על מנת להוזיל עלויות ולקבל הנחה לעומת תכנית חודשית.
3. לתאר בצורה מדוייקת את העסק שלך
חשוב ליידע את הלקוחות מי אתה ומה אתה עושה מייד כדי שהם לא ירגישו מבולבלים כאשר הם מבקרים באתר העסקי הקטן שלך. ודא שהבאנר הראשי של דף הבית שלך והבאנרים הבאים הם ייצוג חזותי של השירותים שלך, וכי יש לך טקסט סמוך לראש הדף שמתאר מי אתה ומה אתה עושה. בנוסף, וודא כי בתפריט הראשי יש קישורי דף "אודותינו" נגישים בקלות, כך שאנשים יכולים ללחוץ עליהם ולקרוא לעומק מידע נוסף על העסק שלך.
4. בחירת פלטפורמה לבניית האתר
מערכת לניהול תוכן (CMS) היא תוכנה או יישום ליצירה וניהול של תוכן דיגיטלי לאתר. CMS טוב יעזור לך לתחזק את האתר שלך, ואינך זקוק לידע טכני רב כדי להשתמש בו. עליכם לבחור CMS המיועד לצרכים הייחודיים שלכם; מערכות שונות משמשות מסיבות שונות, כגון ידידותיות למשתמש, הרחבות ותקציב. קיימות מספר פלטפורמות לבניית אתר מקצועי וטוב:

  • WordPress – וורדפרס הוא ה- CMS הפופולרי ביותר בעולם. יש לו קהילת תמיכה רחבה ופעילה ותוספים רבים ושימושיים להרחבת הפונקציונליות של האתר שלך. אם אינך מצליח למצוא תוסף שעושה מה שאתה רוצה, קל למצוא מפתח וורדפרס שיכול להכין אחד בשבילך! וורדפרס היא גם בחינם ופשוטה יחסית להתקנה. רוב מפתחי האתרים מכירים את זה כך שלא קשה למצוא אדם או משרד פרסום שיכולים לעבוד באתר שלך. בדרך כלל מומלץ לעסקים קטנים להשתמש בוורדפרס כדי ליצור את אתרי האינטרנט שלהם, בגלל הגמישות וההרחבה שלו. עם זאת, יש לציין כי החולשה הגדולה ביותר של וורדפרס היא האבטחה – מכיוון שהיא כל כך פופולרית, האקרים מכוונים אותה ביותר. אתר הוורדפרס שלך צריך להיות מתוחזק באופן קבוע ומאובטח כדי שהוא לא ייפרץ.
  • Drupal – דרופל הוא CMS פופולרי נוסף. הוא מציע רבים מאותם יתרונות כמו וורדפרס, כולל גמישות, קלות שימוש וקהילת תמיכה גדולה. ראוי לציין שמדובר ב- CMS מאובטח יותר מ- WordPress  עם זאת, אין בו אפשרויות תוסף או נושא שונים ומגוונים כמו הוורדפרס, מה שהופך אותו פחות שימושי.
  • Joomla – CMS פלטפורמה פופולרית נוספת היא ג'ומלה! מחוץ לקופסה, יש לו יכולות קידום אתרים, אבטחה ורב לשוניות טובות יותר מאשר וורדפרס; עם זאת, בעזרת כמה תוספים, וורדפרס עולה על היכולות של ג'ומלה.
  • Squarespace – זהו שירות שאתה מנוי אליו חודשי או שנתי והופך את יצירת האתר והבלוג לחוויה פשוטה יותר. זה כולל עיצוב אתרים, פיתוח, תחזוקת תוכנה, מדדים, שם תחום ברכישה שנתית, אבטחת SSL, תמיכה 24/7, רוחב פס ואחסון ללא הגבלה הכול בחבילה אחת. זה מתאים במיוחד לקריאייטיבים ומספק לך תבניות עיצוב מהשורה הראשונה. אם התקציב שלך מוגבל ואתה זקוק לאתר פשוט ויפה, אך אינך יכול להרשות לעצמו מעצב אתרים, זהו שירות נהדר עבורך.
  • Wix – דומה מאוד ל- Squarespace, אבל הוא קצת יותר ידידותי למשתמש. הוא מציע מנוי חודשי אך לא שנתי וכולל תכונות דומות. Wix הוא גם בונה גרירה ושחרור – אתה יכול לגרור ולשחרר אלמנטים בחופשיות בכל מקום בדף; לשם השוואה, Squarespace מובנה יותר במקום בו אתה יכול לגרור ולשחרר על הדף. עקומת הלמידה לשימוש ב- Wix קצרה אפילו יותר מ- Squarespace, כך שאם אתה צריך לפרסם אתר במהירות, זו עשויה להיות האפשרות הטובה ביותר שלך. ל- Wix יש הרבה יותר תבניות מאשר Squarespace לבחירה, אך ברגע שתבחרו בתבנית, עליכם להישאר בה או להידרש לבנות מחדש את האתר שלכם לחלוטין. באמצעות Squarespace אתה יכול לשנות את התבנית שלך בכל עת מבלי שתצטרך לבנות מחדש את האתר כולו.

5. בחר פלופורמת מסחר טובה (במידה ומדובר באתר חנות)
אם אתה מתכנן למכור מוצרים או שירותים דרך אתר האינטרנט שלך, תזדקק לטכנולוגיה הנכונה לעשות זאת (אם אינך מוכר כרגע משהו, ייתכן שתרצה לשקול לעשות זאת מאחר ומסחר אלקטרוני עשוי להעלות את הרווחים שלך). אם תחליט לאפשר למשתמשים לבצע איתך פעולה כלכלית באופן מקוון, תצטרך לבחור את הפלטפורמה המתאימה לך מודל עסקי.

6. צור ממשק משתמש מעניין, בלתי נשכח ומרתק
וודא שממשק האתר שלך משאיר רושם חיובי המניע תוצאות.
תוכלו לעשות זאת על ידי יישום ההצעות הבאות:

  • להשתמש בעיצובים יפים, קריאים וברורים כאחד.
  • לוודא שאיכות ומהירות הגלישה באתר מהירים ונוחים לשימוש גם בנייד וגם במחשב נייח.
  • לבדוק באתר של העסקים המתחרים כיצד הם עיצבו והנגישו את האתר שלהם.
  • לחקור את קהל היעד שלך ולבדוק מה הציפיות שלו מהאתר שלך ולהתאים את עצמך אליהם.
  • לפרסם פרטי קשר ברורים עבור הגולשים.
  • לבנות קטגוריות ברורות ומדויקות שמשקפות היטב את המוצרים והשירותים שאתה מציע בעסק.
  • ליצור דפים סטנדרטיים לאתרי עסקים קטנים:
    * דף הבית
    * אודותינו
    * מוצרים / שירותים
    * צור קשר
    * תנאי שימוש
    * מדיניות

7. בצע אופטימזציה לאתר שלך עבור מנועי חיפוש
ברגע שהאתר שלך "נסרק" על ידי מנועי חיפוש, הוא מתחרה באתרים שיש להם תוכן דומה. ככל שעיצוב ותכני האתר שלך טובים יותר, כך האתר שלך יופיע בדפי התוצאות של מנועי החיפוש. במילים אחרות, תשקיע בקידום של האתר, עדיפות לקידום אתרים אורגני, על מנת לקבל תוצאות טובות תוך זמן לא ארוך.
מה זה צריך לכלול?

  • מחקר מילות מפתח
  • זמן טעינה קצר
  • אתר ידידותי לשימוש בנייד
  • חברת אחסון מקצועית
  • קישורים נכנסים באיכות גבוהה
  • שימוש בקישורים פנימיים בתוך האתר
  • שימוש במדיה חברתית לקישור לאתר שלך (לינקדאין, טוויטר, פייסבוק, פינטרסט)

8. צור ופרסם באופן קבוע תוכן איכותי
גם כמות התוכן וגם הרעננות חשובים למנועי החיפוש, ולכן חשוב שתיצור תוכנית לפרסם מאמרים או פוסטים איכותיים באתר שלך ובאתרים חיצוניים המקשרים לאתר שלך. אם אתה רוצה לדרג תוצאות גבוהות במנועי חיפוש ולעודד אנשים לחזור לאתר שלך שוב ושוב, תצטרך לעדכן את האתר שלך בתוכן חדש ורלוונטי בתדירות גבוהה ככל האפשר.
בנוסף לתוכן ומאמרים בעמוד, צורת תוכן מעולה לפרסום באתר האינטרנט שלך היא המלצות. לבקש המלצות מהלקוחות שלך ואז לפרסם אותם באתר. זו דרך נהדרת לפרסם תוכן טרי ואיכותי באתרך שהופך את העסק הקטן שלך לאטרקטיבי יותר.

9. התקן מערכת לניהול אתר
השתמש בנתונים חיוניים כדי לעזור לך לנתח תנועה וביצועי אתר על ידי התקנת Google Analytics ו- Google Search Console (שניהם רצוי באמצעות מנהל התגים של גוגל) וכלי מנהלי האתרים של Bing. ניתן להשתמש בכלים אלה כדי לעקוב אחר סוגי המידע הבאים:

  • מבקרים יומיים, שבועיים וחודשיים באתר שלך
  • מספר הצפיות בכל עמוד באתר שלך
  • זמן ממוצע שבילה באתר על ידי מבקרים
  • שגיאות סריקה באתר שלך (שגיאות שמנועי החיפוש מצאו באתר שלך בסריקת תוכנו)
  • קישורים שבורים באתר
  • מילות מפתח המובילות משתמשים לאתר שלך
  • קישורים נכנסים לאתר שלך
  • מידע אחר שיכול לעזור לך לשפר את ה- SEO שלך 

10. יצירת תוכנית תחזוקה לאתר שלך
על מנת שיהיה אתר מצליח שמדורג היטב במנועי חיפוש ולא נפרץ, עליך לוודא שהוא מתוחזק כראוי.
להלן מספר טיפים ליצירת תוכנית תחזוקה קטנה לעסקים:

  • בדוק את נתוני כלי מנהלי האתרים לפחות פעם בחודש וקבל שגיאות חיוניות שנשלחו אליך בזמן אמת.
  • השתמש בנתוני תנועה כדי ללמוד יותר על הקהל שלך, כך שתוכל לספק להם טוב יותר.
  • השתמש בנתוני ביצועים כדי לייעל ולתקן אזהרות ושגיאות..
  • וודא שכל התוכנה תמיד מעודכנת.
  • הרץ סריקות אבטחה כדי שתדע שהאתר שלך נקי מתוכנות זדוניות ולא נפרץ.
  • השתמש ב"בדיקות מפוצלות "כדי לראות אם גרסאות מסוימות של האתר שלך עוזרות לביצועים; לדוגמה, אם אתה מוכר מוצר, ייתכן שיש לך שתי גרסאות של דף נחיתה מסוים עם תמונות ונוסחים שונים – בדיקת הפיצול מאפשרת לך לראות לאיזו גרסה יש שיעור המרות גבוה יותר.
  • להשקיע במימון כלשהו בגוגל על מנת לקדם ולמנף את העסק ולדאוג לפרסם תכנים עדכניים כל הזמן.
  • מצא דרכים יצירתיות על מנת לשווק ולקדם את האתר שלך באינטרנט.
  • המשך לבדוק מדי פעם את המתחרים שלך כדי לראות מה הם עושים עם הנוכחות המקוונת שלהם ולראות אם מה שהם עשו יכול לעבוד גם בשבילך.
  • ודא שאתר האינטרנט שלך מגובה במספר דרכים לפחות פעם ביום ולפחות 10 יום אחורה.

לסיכום,
לאחר קריאת מאמר זה, יצירת אתר לעסק הוא הכרחי עבור שיווק העסק שלך והקמתו עשויה להיות לא פשוטה כמו שחשבתם לראשונה. עם זאת, אם תעקוב אחר הצעדים המפורטים במאמר זה ובמידע מקצועי נוסף באתרים של הפלטפורמות הנ"ל, יהיה לך סיכוי מצוין להצליח בשוק המקוון, הדינאמי והרבוי תחרות.

עדיין מעוניינים לעשות הכל בכוחות עצמכם…?
יש דברים שכדאי להשאיר למומחים.
צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם.

הקליקו כאן לתיאום 👇 שיחת ייעוץ חינם!

*10 דק' וללא התחייבות | 1 על 1 | מדברים מעשית על העסק שלך