שלבים לרישום העסק ב-'גוגל לעסק שלי' (Google My Business)

שלבים לרישום העסק ב-'גוגל לעסק שלי' (Google My Business)

שלבים לרישום העסק ב-'גוגל לעסק שלי' (Google My Business)

עם השנים, גוגל הקלה בצורה משמעותית את אופן החיפוש עבור הגולשים, חיפוש יותר קל וידידותי למשתמש. היום, הגולש יכול למצוא בקלות את מה שחיפש מבלי להיכנס לאתר עצמו של נותן השירות. על מנת לחשוף את העסק שלכם בגוגל בחיפוש רגיל או בגוגל מפות, הפלטפורמה מומלצת היא גוגל לעסק שלי – Google My Business.

אמנם, העבודה שלכם לא נגמרת פה. ההפך הוא הנכון, זה הזמן להשקיע ולמנף את העסק. אל תסתמך על המערכת שתעשה את העבודה בשבילך אלא תשקיע כמה דקות מזמנך היקר כל יום על מנת להכניס מידע לגבי העסק לתוך גוגל לעסק שלי ולהגדיל את תוצאות החיפוש. בשימוש נכון ומקצועי, גוגל לעסק שלי הוא כלי פרסום וקידום מאוד משמעותי עבור כל עסק שימנף את התנועה לשירות / למוצר שלך.
לפני שנתחיל, מאוד חשוב לדעת עוד כמה סיבות שהופכות את Google לעסק שלי לכלי חשוב לשימוש.

מה הם יתרונות השימוש בחשבון "גוגל לעסק שלי"?

  • היתרון הראשון ואולי הכי חשוב, מדובר בשירות חינמי לחלוטין. אין צורך של השקעה כספית כלשהי
  • ניתן להעלאות תמונות / סרטונים בזווית של 360 מעלות ולעשות היכרות מעמיקה יותר של המוצר / שירות / המקום עם הגולשים
  • אין מחסום בינך לבין לקוחותיך הפוטנציאלים!! כל מה שצריך זה לחיצה כדי תגיע אליך – ניתן ללחוץ על מספר הטלפון וכתובת האתר שרשמת.
  • אתה יכול לנהל באופן מכוון את הקשר שלך עם הלקוחות הפוטנציאליים.

לאחר שראינו את יתרונות השימוש בפלטפורמה זו, כעת נבחון מהן הדרכים הנכונות לייעל את העסק שלך בגוגל לעסק שלי:

  1. ליצור חשבון בגוגל עסקים

ליצור דף עסקי שיכלול את כל המידע הנחוץ על העסק עבור הגולשים. עמוד הפרופיל שלך הוא הדף הראשון שיראה הגולש הפוטנציאלי כאשר יחפש את השירות שלך.

מהם הדגשים שמצריכים התייחסות כאשר פותחים חשבון בגוגל לעסק שלי?

  • שם – לתת שם לדף שלך. מומלץ שהשם יהיה תואם לשם המקורי של העסק שמופיע גם בדף האינטרנט שלך על מנת למנוע בלבול בקרב הלקוחות הפוטנציאליים.
  • כתובת – לרשום את הכתובת הנכונה והמדויקת, כולל מיקוד על מנת שתהייה התאמה עם גוגל מפות.
  • מספר טלפון – לא לשכוח לכלול את מספר הטלפון של העסק במידע שאתה מעלה על העסק. כמו שהזכרנו מקודם, תאפשר ללקוח להגיע אלייך במרחק של קליק פשוט על מספר הטלפון.
  • קטלג את העסק – תבחר קטגוריה מתאימה מתוך האפשרויות הקיימות שישקפו בצורה הכי נכונה את השירות / מוצר שלך. חשוב לזכור, תחום העסק שלך הוא אחד עסקים רבים מאותו התחום באזור שלך. לכן עליך לבנות אסטרטגיית קידום נכונה על מנת לחשוף דווקא אותך מבין כל נותני השירות באותו ענף.
  • תיאור – שירות זה מאפשר לך לתאר ולפרט את העסק שלך בצורה מעמיקה. יש לך 750 אותיות עבור המידע שלך. המידע שתזין בתיאור יופיע כבר בדף החיפוש של גוגל עוד לפני שהגולש נכנס לאתר כלשהו. לכן, המידע צריך להיות קצר, קולע ומדויק שיתפוס את עין הגולש. תוכל להוסיף גם את כתובת האתר בתיאור הראשוני שייקח את הגולש הישר לאתר שלכם.
  1. המידע תואם את המידע באתר שלך

לשים לב שהמידע שאתה מעלה בגוגל עסק שלי תואם למידע שאתה מפרסם באתר שלך. חשוב במיוחד שיהיה תיאום בשם העסק, הכתובת ומספר הטלפון. כמובן שזה מתאים לגבי כל מידע אחר שתחלטי לפרסם.

  1. תמונות מדויקות ואיכותיות

לאחר שהעלאת מידע לגבי העסק / המוצר שלך, ניתן להוסיף תמונות שימחישו את העסק בצורה הטובה ביותר. חשוב שיהיו תמונות איכותיות וממוקדות. לפי הנתונים של גוגל, עסקים שמרבים לפרסם תמונות של המוצר שלהם זוכים ליותר קליקים ב -35% מאשר עסקים עם מידע "יבש". אפשר לשים תמונת פרופיל, לוגו, תמונת רקע ועוד תמונות של מקום העסק, של העובדים ושל המוצרים שלך.

למה לשים לב כאשר אתה מעלה תמונות?

  • התמונה חייבת להיות בפורמט JPG או PNG
  • גודל הקובץ חייב להיות בין 10KB ל –  5MB
  • רזולוציית התמונה צריכה להיות ב 720×720 px
  • התמונה צריכה להיות איכותית וממוקדת, ללא פילטרים
  1. ביקורות של גולשים

ביקורות של גולשים בגוגל מקומי הוא קריטי מאוד להצלחת הדף שלך! תגובות הגולשים מזנקים אותך למקומות גבוהים בחיפוש האורגני כי מדובר בביקורות אמינות, של אנשים אמיתיים שהם הלקוחות שלך, הלקוחות המרוצים שלך לרוב. ניתן לדרג את השירות שלך ברמה של בין כוכב אחד (שירות גרוע) לחמישה כוכבים (שירות מעולה) ולצד זה גם להשאיר ביקורת כתובה. מומלץ מאוד לומר ללקוח להשקיע כמה שניות ולהתייחס לשני הפרמטרים ולא רק לדרג בכוכבים.

איך להשיג כמה שיותר ביקורות לדף העסקי בגוגל?

  • לבקש רק מלקוחות מרוצים להיכנס לדרג ולהגיב. תסביר להם כיצד לעשות זאת בצורה יעילה
  • לענות לכל התגובות שמשאירים לך גולשים אחרים בדף, תגובות חיוביות ושליליות.

המטרה היא להשיג כמה שיותר ביקורות חיוביות עם דירוג של 5 כוכבים. במידה ואתה מקבל תגובה עם שלושה כוכבים ומטה, חשוב מאוד לפנות לאותו לקוח ולהבין מה הסיבה לדירוג הנמוך ולנסות לפצות אותו בדרך כלשהי על מנת לשפר את חווית השירות שלו מהעסק שלך (מבצעים, מוצרים בחצי מחיר ועוד). שלב זה מאוד חשוב על מנת שהגולשים האחרים יראו שאתה מאוד קשוב גם ללקוחות הפחות מרוצים ונותן להם מענה כלשהו. כך את מצטייר כעסק אמין ומקצועי בעיניי כולם!!

  1. לא להפר את הכללים וההנחיות של גוגל

להקפיד לא להפר כללים והנחיות  של גוגל על מנת שלא ישעו אותך. השעיית חשבון הגוגל שלך תגרום לנזק רציני עבור העסק שלך. לכן, חשוב לוודא שהקידום והפרסום שאתה עושה בחשבון שלך הם לפי הכללים של גוגל לעסק שלי.

להלן כמה מקרים שיש להימנע מהם:

  • שימוש מופרז במילות מפתח ברשימת Google לעסק שלי.
  • מספר חשבונות של 'Google לעסק שלי' עבור אותו מיקום עסקי.
  • הטרדה, שימוש לרעה או שימוש בטקטיקות לא אמינות מול לקוחות פוטנציאליים או קיימים.
  • בדוק את שמירת הסף, כלומר באמצעות פלטפורמה של צד שלישי כדי לסנן ביקורות שליליות.

היה חכם ולא צודק!!! תתנהל לפי החוקים של Google My Business ואתה תמיד תהייה בצד המרוויח לטווח הארוך!

  1. פוסטים איכותיים בחשבון הגוגל

כאשר הגולשים מחפשים בגוגל מידע לגבי העסק שלך, אחד הדברים שימשכו אותם יהיו הפוסטים שאתה מפרסם. לוודא שאתה מפרסם תכנים איכותיים, רלוונטיים לשירות שאתה מוכר. העניין הוא לפרסם תכנים שמשקפים את המוצר שלך בצורה הנכונה והמדויקת, שלא יהיו תהיות נוספות לגולשים הפוטנציאליים.

השלבים ליצירת פוסטים בחשבון הגוגל שלך:

  • תיכנס לחשבון הגוגל
  • להקליק ליצירת פוסט באופציות בצד ימין של המסך ולבחור בסוג הפוסט שאתה מעוניין לפרסם – טקסט, תמונות, אירועים לפי יומן, סרטונים, הצעות.
  • לאחר שבחרת את סוג הפוסט הרצוי, לפרסם את הטקסט או קובץ מדיה אחר.
  • אתה יכול לראות את הפוסט לפני פרסומו בתצוגה מקדימה, דבר המאפשר שינויים לפני הפרסום הסופי
  • לארח הבדיקה הסופית כאשר אתה מרוצה מהפוסט, ללחוץ פרסם ולהעלאות את הפוסט עבור הגולשים

בזמן הכנת הפוסט לשים לב:

  • אם אתה מפרסם קבצי מדיה, לוודא שיש התאמה מבחינת גודל הקובץ:
    גודל הקובץ חייב להיות בין 10KB  ל –  5MB
    רזולוציית התמונה צריכה להיות ב 720×720 px
  • לוודא שהטקסט לא חוצה את ה 300 מילים
  • הפוסט חייב להיות ממוקד קהל יעד והתכנים צריכים להיות בהתאם
  1. בצע אופטימיזציה של הרישום שלך ב- Google לעסק שלי על סמך תובנות

ל Google My Business יש כלים מובנים מדהימים שנותנים לך תובנות מדהימות עבור כל פוסט שאתה מפרסם המאפשר לך להבין באמת כיצד משתמשים מתקשרים עם המידע העסקי שלך בגוגל.

בשימוש בתובנות המערכת אתה יכול לגלות:

  • איך הגולשים נכנסים לפוסטים שלך?
  • היכן הגולשים רואים את דירוג העסק שלך בחיפוש בגוגל?
  • לראות לקוחות פעילים- מי צפה בפוסט? מי לחץ על הקישור לאתר? מי נכנס לתמונות? מי ביקש עוד פרטים?
  • אזור המגורים של הגולשים שהתעניינו בעסק שלך
  • מתי ביקרו בדך שלך לאחרונה?

כלים אלה יאפשרו לך להישאר מעודכן ולעקוב אחרי התנועה והמעורבות בדף שלך, לבדוק מה עובד ומה פחות ולשפר.

לסיכום,

לאחר שסקרנו את כל האפשרויות שדרכן אתה יכול לשפר את החשבון שלך בגוגל עסק שלי, האופטימיזציה של הדף העסקי חשובה מאוד ועם הזמן תעלה את התנועה אל האתר שלך. אם תתנהל לפי השלבים שהצגנו, תוכל לדרג את העסק שלך במקום גבוה מאוד מבחינת חיפושי גולשים. זה תהליך שדורש זמן, התמדה וסבלנות אך ההשקעה משתלמת לטווח הארוך.

אהבתם? שתפו :)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *