קידום אורגני בגוגל מול קידום ממומן- מה ההבדל ביניהם בשנת 2019‏

על מה נדבר...?

צומילוג- בלוג קידום אתרים

BOOST לעסקים – רק אנחנו עוזרים ללקוחות שלנו למכור!

הקליקו כאן לתיאום 👇 שיחת ייעוץ חינם!

*10 דק' וללא התחייבות | 1 על 1 | מדברים מעשית על העסק שלך

גוגל- מנוע החיפוש הפופולארי ביותר בעולם. כולנו עוברים דרך גוגל כל יום בחיפוש מבלי לשים לב לכמה דברים קטנים בתוצאות החיפוש שמושפעים מסוג הקידום. כבעלי עסקים, כדאי לכם להכיר את ההבדל בין קידום אורגני בגוגל לבין קידום ממומן בגוגל.

באופן כללי יש כמה סוגי תוצאות חיפוש בגוגל, שונות בנראות ובמבנה, אך בעלות מטרה זהה- לספק תשובות לשאלות שאנחנו שואלים. החלוקה מסודרת לפי תוצאות חיפוש אורגניות ותוצאות ממומנות, כאשר הממומנות יופיעו ראשונות ואחרונות (עד 4 בראש העמוד, עד 3 בתחתית ולעיתים יש תוצאות חיפוש ממומנות של עסקים שעושים קידום מקומי בגוגל). עסקים מתחומים שונים צריכים לבדוק לעומק איזה סוג קידום יהיה רלוונטי יותר עבורם- קידום אורגני או קידום ממומן. אז מה בעצם ההבדל בין קידום אורגני בגוגל (טבעי,חינמי) לבין קידום ממומן (תשלום לפי קליקים)?

קידום אורגני בגוגל

כאשר אנחנו מקלידים במנוע החיפוש של גוגל (או בכל מנוע חיפוש אחר), מייד תופיע לנו רשימת קישורים בהתאם לחיפוש שלנו. כפי שאמרנו קודם, לרוב יהיו מספר תוצאות ממומנות בשילוב עם תוצאות אורגניות. בחיפושים של שירות/מוצר/איש מקצוע וכדומה, יופיעו גם בתוצאות החיפוש חשבונות של עסקים שנרשמו ל-"גוגל לעסק שלי". הקלקה על התוצאה האורגנית היא חינמית וללא כל עלות עבור בעל האתר. התוצאות האורגניות נחשבות לאיכותיות יותר, וברוב המקרים גם מדויקות יותר- נובע בעיקר מהסיבה שהן מתייחסות לאיכות התוכן של האתר, בשילוב עם התאמה לשאילתת החיפוש שלכם. לכן, עסקים רבים מעדיפים להשקיע את מאמצם בקידום אורגני בגוגל בלבד.

 

קידום אורגני בגוגל
התנועה האורגנית באתר נחשבת ליותר איכותית מכמה סיבות:
  • גוגל מפנה את כמות החשיפה הגבוהה ביותר לתוצאות אורגניות. בנוסף, הן המקור האמין ביותר עבור אנשים שמבצעים חיפוש ומעוניינים בשירות מסוים.
  • גוגל מייחסת חשיבות עליונה לדירוג של התוצאות האורגניות. כאשר 5-10 התוצאות הראשונות הן בעלות התאמה מדויקת (יחסית) לשאילתת החיפוש, ולרוב גם האיכותיות ביותר מבחינת התוכן.
  • לא פשוט לשפר את הדירוגים הקיימים ולהגיע לעמוד הראשון, מה שדורש זמן ומאמץ, אבל ברגע שמצליחים לעשות זאת, אפשר לקטוף את הפירות לאורך זמן.
  • התוצאות האורגניות בעמוד הראשון של גוגל הן התוצאות הטובות והאיכותיות ביותר (טופ 10) והן מקבלות 92% מכלל תנועות/הקלקות החיפוש. בדף השני, אחוז התנועה/הקלקה יורד ב -95%.
  • 33% מהקליקים מתבצעים בין 3 התוצאות הראשונות של תוצאות החיפוש האורגניות.

החיסרון המרכזי בקידום אורגני בגוגל הוא שלוקח זמן עד שמתחילים לייצר תנועה אמיתית ולטווח ארוך. הגדלת התנועה האורגנית והדירוג הגבוה דורשים זמן, התמדה ומאמץ רב יותר מאשר בעבר- אבל זה שווה את זה.

קידום ממומן בגוגל

אז איך ניתן לזהות מודעות ממומנות? קיימת משבצת קטנה ליד כתובת האתר ורשום בתוכה "מודעה", אבל אנשים רבים לא מודעים לכך שבעצם מדובר במודעה ממומנת. מסיבות אלה, קידום ממומן בגוגל הפך להיות פופולארי בשנים האחרונות ונמצא בתחרות מול האורגני. לעסקים רבים אין סבלנות וזמן לחכות לתוצאות מקידום אורגני ומחליטים להשקיע כסף בקידום בתשלום כדי להגיע לתוצאות יותר מהירות ולהגדיל את הרווחים שלהם באופן מיידי. מיליוני עסקים ברחבי העולם משקיעים ממיטב כספם על מנת למנף את העסק שלהם, להגיע לעמוד הראשון והגביר את החשיפה אליהם. ומה התוצאה? – 70% מהרווחים של גוגל הם כתוצאה מקידום ממומן. ברגע שבונים קמפיין ממומן איכותי לעסק שלכם, התנועה זורמת בצורה חלקה וכמות הקליקים לאתר תעלה בצורה משמעותית. התשלום עבור הקליקים מתבצע דרך חשבון פרסום שבעל העסק יוצר לעצמו, ומשם גם יוצר ומנהל את הקמפיינים הממומנים.

 

קידום ממומן בגוגל

לסיכום, מה יותר משתלם? מה יותר אפקטיבי?

קידום עסקים באינטרנט הופך להיות עניין יותר ויותר מסובך ומורכב עם הזמן, ומי שרוצה להופיע בין הראשונים בגוגל צריך להחליט איזה קידום יביא לו את התוצאות. לרוב, הזמן הנדרש כדי להתחיל ולראות תוצאות של חיפוש אורגני הוא בין שלושה לשישה חודשים (לפעמים גם יותר, תלוי באיזה תחום). לכן, הרבה עסקים לא מוכנים לחכות כל כך הרבה זמן, לכן הם מעדיפים לשלם יותר ולזרז את כל התהליך. קידום ממומן מאיץ את החשיפה של האתר ומביא אליו הרבה מבקרים כל הזמן, וכמובן אם הקמפיין בנוי בצורה נכונה, האתר יופיע בין המקומות הראשונים בתוצאות החיפוש בגוגל. לפני שמחליטים באיזו שיטת קידום לעבוד, כדאי לבדוק ראשית את התקציב ומתי רוצים לקבל את התוצאות. העניין הוא לקבל החלטה, האם להשקיע יותר כסף ולקבל תוצאות מידיות או לבחור בשיטה האורגנית, לחסוך כסף, ולהמתין בסבלנות תקופה ארוכה יחסית לקבלת התוצאות שבאמת רציתם.

עדיין מעוניינים לעשות הכל בכוחות עצמכם…?
יש דברים שכדאי להשאיר למומחים.
צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם.

הקליקו כאן לתיאום 👇 שיחת ייעוץ חינם!

*10 דק' וללא התחייבות | 1 על 1 | מדברים מעשית על העסק שלך