קידום אורגני בגוגל מול קידום ממומן- מה ההבדל ביניהם בשנת 2019‏

צומילוג- בלוג קידום אתרים

קידום אורגני בגוגל מול קידום ממומן- מה ההבדל ביניהם בשנת 2019‏

גוגל- מנוע החיפוש הפופולארי ביותר בעולם. כולנו עוברים דרך גוגל כל יום בחיפוש מבלי לשים לב לכמה דברים קטנים בתוצאות החיפוש שמושפעים מסוג הקידום. כבעלי עסקים, כדאי לכם להכיר את ההבדל בין קידום אורגני בגוגל לבין קידום ממומן בגוגל.

באופן כללי יש כמה סוגי תוצאות חיפוש בגוגל, שונות בנראות ובמבנה, אך בעלות מטרה זהה- לספק תשובות לשאלות שאנחנו שואלים. החלוקה מסודרת לפי תוצאות חיפוש אורגניות ותוצאות ממומנות, כאשר הממומנות יופיעו ראשונות ואחרונות (עד 4 בראש העמוד, עד 3 בתחתית ולעיתים יש תוצאות חיפוש ממומנות של עסקים שעושים קידום מקומי בגוגל). עסקים מתחומים שונים צריכים לבדוק לעומק איזה סוג קידום יהיה רלוונטי יותר עבורם- קידום אורגני או קידום ממומן. אז מה בעצם ההבדל בין קידום אורגני בגוגל (טבעי,חינמי) לבין קידום ממומן (תשלום לפי קליקים)?

קידום אורגני בגוגל

כאשר אנחנו מקלידים במנוע החיפוש של גוגל (או בכל מנוע חיפוש אחר), מייד תופיע לנו רשימת קישורים בהתאם לחיפוש שלנו. כפי שאמרנו קודם, לרוב יהיו מספר תוצאות ממומנות בשילוב עם תוצאות אורגניות. בחיפושים של שירות/מוצר/איש מקצוע וכדומה, יופיעו גם בתוצאות החיפוש חשבונות של עסקים שנרשמו ל-"גוגל לעסק שלי". הקלקה על התוצאה האורגנית היא חינמית וללא כל עלות עבור בעל האתר. התוצאות האורגניות נחשבות לאיכותיות יותר, וברוב המקרים גם מדויקות יותר- נובע בעיקר מהסיבה שהן מתייחסות לאיכות התוכן של האתר, בשילוב עם התאמה לשאילתת החיפוש שלכם. לכן, עסקים רבים מעדיפים להשקיע את מאמצם בקידום אורגני בגוגל בלבד.