פרסום בפייסבוק- פרסום ממומן וניהול קמפיינים

פייסבוק היא אחת הרשתות החברתיות אם לא הרשת החברתית הפופלארית ביותר.

עם מיליארדים של משתמשים ברחבי העולם, פייסבוק מחברת בין אנשים בכל קצוות היקום. כיום, פייסבוק נגישה וזמינה לכולם, דרך הסמארטפון בעיקר, ואנו מוצאים את עצמינו מבלים מול המסך הקטן שעות וימים בלי לשים לב, אם לצורכי עבודה או לצורך אישי של המשתמש. כל עסק יודע שהמוצר/השירות שלו יקבל חשיפה עצומה דרך הפייסבוק ולרוב הוא מחליט לעשות עבודה שיווקית ולהעלות פוסטים מטעמו ללא פרסום וקידום מקצועי על מנת לחסוך עלויות. אומנם, הסיכויים שלו להגיע לקהל יעד ממוקד או רחב יותר ולקבל חשיפה ולהישאר בקשר בסיסי עם חלק מלקוחותיו הם סבירים.

עם זאת, לאחר העדכון האחרון של פייסבוק בסוף 2017, עסקים רבים הבינו שעידן הפייסבוק החינמי עבור עסקים הולך ונעלם. פייסבוק שינתה את אחוזי החשיפה לדפים עסקיים לאחוזים כמעט אפסיים, כדי לגרום לעסקים לעשות קידום ממומן. לכן, אם כבר החלטת שכן כדאי לשווק את העסק שלך בפייסבוק, כדאי להתייעץ עם מומחים איך להתחיל וכמה כסף להשקיע כדי לא לבזבז כספים לשווא.   

אז איך עובד הפרסום הממומן בפייסבוק?

אחרי שהבנו שהפייסבוק היא רשת הפרסום המובילה בעולם כיום, וקשה לעסקים לשרוד ללא שיווק ברשת זו, נסביר על מספר צעדים חשובים בדרך לפרסום נכון ויעיל שיקלע בול למטרת העסק.

  • כל עסק צריך דף עסקי להתנהל דרכו ולא דרך הדף הפרטי של בעל העסק – פוסטים, עיצוב נכון ומושך, תמונות, סרטונים ועוד.
  • העלאת תמונות וסרטונים ממחישה בצורה הטובה ביותר את המוצר/שירות שאתם מציעים. לכן, כל פוסט חייב להיות מלווה בתמונה/סרטון.
  • תיוג אנשים בפוסטים שלכם- כך הפוסט נחשף בפני אנשים שלא מכירים אתכם והם חברים של החברים שלכם וכך זה יוצר חשיפה טבעית גדולה יותר.
  • תצרו פוסטים שיעוררו עניין בקרב הקהל שלכם- פוסטים של סקר, הגרלות, תחרויות, פוסטים של העדפה ורצון ופוסטים שבהם אתם מבקשים את התגובות של הגולשים בעניין מסויים.
  • תזמנו את הפוסטים שלכם שבוע – שבועיים קדימה על מנת שהדף תמיד יהיה פעיל וכמובן אם יש שינויים אז לעדכן בהתאם.
 

איך תדעו איזה קמפיין רלוונטי ומתאים לכם? תנו למומחים שלנו לעשות לכם סדר בבלאגן ולדאוג לרווחים שלכם!

השלבים לפרסום יעיל בפייסבוק

הכן תוכנית שיווקית לפייסבוק אשר תכלול את צרכי העסק, מטרת השיווק, תקציב, קהל יעד ועוד

הגדר קהלי יעד מסויימים לפי סוג המוצר/השירות

לאחר שבנית תכנית עבודה שיווקית יעילה ומפורטת הגיע הזמן לפתוח דף עסקי. הדף צריך להיות מותאם לסוג, איכות ושירות העסק, ממותג ומעוצב נכון, ולהכיל תוכן איכותי ומושך

לפרסם לפרסם ולפרסם- תוכן מעניין וכמה שיותר!

קמפיינים ממומנים בפייסבוק

כדי לנצל את פלטפורמת הפייסבוק ולהגיע לכמה שיותר אנשים ולעשות פרסום ממוקד, לא מספיק רק לכתוב ולפרסם פוסטים איכותיים ומושקעים, אלא לנהל קמפיינים ממומנים על אותם פוסטים על מנת למצות את מירב הפונטיאל ולהגיע לכמות גדולה יותר של אנשים. אחד הפארמטרים הכי חשובים בשיווק הוא ניהול קמפיין נכון, ממוקד ומוצלח ברשת האינטרנט או ברשת החברתית. בשלב הבא, פותחים חשבון פרסום בפייסבוק דרך הפרופיל האישי של בעל העסק. במערכת הקמפיינים של הפייסבוק ולקבוע מה מטרת הקמפיין שלנו לפי סוגי הקמפיין השונים

קמפיין מעורבות

קמפיין שנועד להעלות את החשיפה לפוסט שפרסמתם וכך בעצם להגדיל את החשיפה לאותו פוסט על ידי הגדרת קהל יעד שהגדרתם מראש ובהתאם לתקציב של הקמפיין

קמפיין טראפיק

מטרת הקמפיין לקשר בין הפוסט ודף הנחיתה שלכם (במידה ויש). דרך הפוסט הגולש יכול להגיע לדף הנחיתה של העסק ולראות עוד פרטים, להתרשם ממגוון המוצרים והשירותים וכמובן להשאיר פרטים להמשך התקשרות

קמפיין מסנג'ר

קמפיין שמנוהל עם פוסטים רגילים אך דרך המסנג'ר וכך הקשר וההתכתבות עם הלקוח קל ופשוט יותר על בסיס הודעות און ליין

קמפיין לידים

אחד הקמפיינים הכי נפוצים ושימושיים בפייסבוק. בקמפיין זה ניתנת אפשרות לגולש מעבר למסך אחר, בתוך הפוסט, בו הוא מוזמן להשאיר פרטים להתקשרות. בעזרת קמפיין זה, בעל העסק לא צריך להשקיע עוד תקציב ולבנות אתר נחיתה מחוץ לפייסבוק (קמפיין טראפיק) והכל מנהול ונשמר תחת הקמפיין בפייסבוק

קמפיין חשיפה

קמפיין שמאפשר לכם להיחשף לכמה שיותר אנשים דרך הפייסבוק. המערכת דואגת באופן אוטומטי להפיץ את הפוסט שלכם בכמה שיותר מקומות ולכמה שיותר אנשים שהתעניינו במוצרים שקשורים לעסק

קמפיין סרטונים

במידה ויש לכם סרטון תדמיתי שממחיש את סוג העסק/ מוצר/שירות שלכם, ניתן לנהל קמפיין דרך צפיות בווידיאו בלבד. קמפיין זה יכול למשוך מאוד את הגולשים ויחסוך מהם לקרוא טקסטים של פוסט ופשוט להנות מסרטון שמדגים להם את השירות/ המוצר שהעסק מציע