3 טיפים קצרים לניהול זרימת קישורים פנימיים באתר

על מה נדבר...?

קידום אתרים אורגני בגוגל

BOOST לעסקים – רק אנחנו עוזרים ללקוחות שלנו למכור!

הקליקו כאן לתיאום 👇 שיחת ייעוץ חינם!

*10 דק' וללא התחייבות | 1 על 1 | מדברים מעשית על העסק שלך

ניהול קישורים פנימיים באתר – טיפים למבנה נכון

מבנה קישורים פנימי לקוי עלול בסופו של דבר לפגוע בדירוג האתר שלך. אפשר למנוע אובדן דירוג הדף עם קישורים פנימיים שמוגדרים טוב יותר. בין אם אתם מקדמים את האתר שלכם או שיש לכם חברת קידום אתרים מקצועית שעושה את זה עבורכם, כדאי לשפר את מבנה הקישורים הפנימיים.

קישורים הם אחת הדרכים העיקריות שבהן גוגל ומנועי חיפוש אחרים מבינים ומדרגים אתרים. סורקים ובוטים עוקבים אחר קישורים מאתרים חיצוניים לנכס האינטרנט שלך ולאחר מכן עוקבים אחר הקישורים הפנימיים באתר שלך, מודדים את ה"זרימה" של אותות דירוג ומייחסים אותם לאתרים בהתאם.

זרימת קישורים נקראת בשמות רבים, יש אנשים שקוראים לזה 'תמצית קישור' (‘link juice’) יש אנשים שקוראים לזה 'דירוג עמוד' (‘page rank’). במונחים הרחבים ביותר, זרימת קישורים היא מדידה של מידת החשיבות של הדפים שלך ביחס לדפים אחרים שקיימים באינטרנט.

שני אותות עיקריים נכנסים לחישוב דירוג הדף: סוגי האתרים המקשרים לנכס שלך ואיך נראה מבנה הקישורים הפנימי שלך.

הראשון הוא: מהם האתרים האחרים שמקשרים לכל אחד מהדפים שלך? כמה יש שם? עד כמה הם גדולים? עד כמה הם 'סמכותיים'? ואז שנית, זה בוחן איך אתם מקשרים את הדפים שלכם אחד לשני.

רוב המקדמים נוטים להתמקד הרבה באיסוף קישורים נכנסים כדי לשפר את המאפיינים שלהם תוך הזנחה של אופטימיזציה של קישורים פנימיים באתר שלהם. אבל, כדי להפיק את המרב מכל האתרים המקשרים לדפים שלך, מקדמים צריכים לוודא שמבנה הקישורים הפנימי שלהם מותאם היטב.

להלן שלוש דרכים שבהן מומלץ לבצע אופטימיזציה מיטבית לאתרים שלהם באמצעות קישורים פנימיים.

איך מפסיקים לדחוף את זרימת הקישורים לדפים פחות חשובים ולדחוף אותו לדפים החשובים יותר? התחילו בהסרת קישורים זרים שלא צריכים להיות שם.

קישורים זרים אלה מועתקים לרוב בעמודים מרובים ומוצגים בסמוך לראש הדפים, כגון משרות פנויות, הורדות דוחות או הצהרות/ עדכונים של החברה. למרות שאלו פיסות מידע חשובות למבקרים באתר, יש סיכוי טוב שהם לא יהיו הדפים הידידותיים ביותר לקידום אתרים.

כדי לטפל בבעיות אלו, מומלץ להסיר את הקישורים הללו במידת האפשר, במיוחד אם הם חוזרים על עצמם לעתים קרובות. לאחר מכן, הצב קישורים לדפים המותאמים יותר לחיפוש.

הוסף קישורים לדפים שאתה רוצה להעלות על סמך חשיבותם. . . אם אתם יכולים לעשות זאת באופן שיטתי על פני דפי האתר שלך, אתה יכול להתחיל להגביר את זרימת הקישורים הפנימית לדפים שאתה רוצה שיהיו לך ולהגביל אותו לדפים שאינם צריכים את זה כי הם לא חשובים לחיפוש .

הפחתת אובדן זרימת קישורים פנימיים

בעוד שאופטימיזציה של זרימת קישורים חשובה, צריך לבדוק בו-זמנית מקרים של אובדן דירוג דרך קישורים. הדבר מתרחש לרוב כאשר אתרים מקשרים לדפים שאינם ידידותיים לחיפוש, כגון דפי תוצאות חיפוש פנימיים או דפי תגים ישנים שאינם מקבלים תנועה.

ישנם מקרים רבים שבהם הכרחי קישור לדפים הפחות חשובים הללו לצורך פעולות האתר, כך שהסרתם אינה תמיד אפשרות. במקום זאת, מומלץ לפצות על אובדן דירוג הדף של קישורים אלה על ידי קישור תמיד מכל דף פנימי שאליו אתה מקשר.

צריך גם לשקול כיצד משתמשים בקישורי nofollow בתוכן האתר. למרות שיש ויכוחים לגבי מידת ההשפעה של התכונות הללו על הדירוג הכללי, רבים נוטים להאמין ששימוש אסטרטגי בתגי nofollow יכול להפחית ביעילות את אובדן זרימת הקישור.

נראה שהרבה אנשים מאבדים את זרימת הקישורים לחשבונות מדיה חברתית. רואים אותם מאבדים את זה לאתרי התחברות של לקוחות ואתרי עזרה ואתרי שותפים. אם אתם צריכים לעקוב אחר קישורים שיוצאים לאתרים חיצוניים, שקול לשדרג אותם לאחור באמצעות גדלים נמוכים יותר של נקודות, לשים אותם בהמשך הדף או להוסיף קישורים אחרים לדף.

ביטול גורמי ענישה

גורמי ענישה הם דברים שהדפים שלך עושים שעשויים לגרום להם להיראות כמו דפי ספאם.

אחד מגורמי הענישה הנפוצים ביותר הקשורים לדירוג העמודים הוא תוכן כפול. זה אומר למנועי החיפוש שלאתר שלך יש איכות תוכן ירודה. יותר מדי קישורים פנימיים לתוכן עם גורמי ענישה פוטנציאליים עלולים בסופו של דבר לפגוע בדירוג האתר שלך.

מלבד הכותרת העליונה והתחתונה שלך, הדפים שלך לא צריכים לשתף באופן אידיאלי יותר ממחצית מהביטויים אחד עם השני. אבל אנחנו רואים טונות של דפים שבהם עמוד ישתף 90% מהביטויים שלו עם עמוד אחר באתר.

צריך גם להימנע מקישור ליותר מדי חלקים של תוכן "רזה" באתר. אלו דפים עם ספירת מילים נמוכה מאוד, שמוגדרים להיות קטעים אינפורמטיביים אך נותנים מעט מידע.

כשאתם שולחים זרימת קישורים לאתרים אחרים, היזהרו עם מיקומם. יותר מדי קישורי עריכה לא הדדיים, גורמים לזה להיראות כאילו אתה אתר פרסומות למרות שאתה לא.

בניית פרופיל קישורים נכנסים איכותיים ורלוונטיים, אופטימיזציה של זרימת הקישורים הפנימי באתר וצמצום גורמי סיכון נועדו כדי להפיק את מירב היתרונות וקבלת דירוג גבוה.

עדיין מעוניינים לעשות הכל בכוחות עצמכם…?
יש דברים שכדאי להשאיר למומחים.
צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם.

הקליקו כאן לתיאום 👇 שיחת ייעוץ חינם!

*10 דק' וללא התחייבות | 1 על 1 | מדברים מעשית על העסק שלך