קידום אורגני בתקופת הקורונה – האם כדאי להתאמץ בכלל?

על מה נדבר...?

קידום אורגני בתקופת וירוס הקורונה – כדאי להתאמץ בכלל?

BOOST לעסקים – רק אנחנו עוזרים ללקוחות שלנו למכור!

הקליקו כאן לתיאום 👇 שיחת ייעוץ חינם!

*10 דק' וללא התחייבות | 1 על 1 | מדברים מעשית על העסק שלך

יש תקופות שאתה לא צריך לבדוק בנתונים של גוגל כדי לדעת את הנתונים של האתר שלך, האם התנועה והפופולאריות בעלייה/ירידה. ידוע לכולם שבקידום אורגני ישנן תמיד "עליות" ו"ירידות" בנתונים ועל כן עלייך להיות מוכן לכל, בתקופות של משבר או של שגשוג.

וירוס הקורנה, אחד הווירוסים הקטלניים שהכו באנושות במאה השנים האחרונות, הינה הדוגמא הטובה למדידת נתונים בזמן משבר. סיכוי גדול מאוד שתהייה ירידה דרסטית בתנועה אל האתר שלך בתקופה זו, מסיבה אחת פשוטה- אנשים לא מעוניינים כרגע המוצרים והשירותים שאתה מציע בתחום שלך כי הם נמצאים בהסגר ובידוד. מנגד, עסק אחר של מזון ושתייה/מכירת ומשלוח מוצרים כלשהם עם אתר מכירות אונליין יכול לשגשג מאוד בזמן שאתה צונח. אחת הסיבות לכך היא שאנשים כרגע נמצאים בהסגר והינם מוגבלים מבחינה גאוגרפית ולא יכולים להגיע פיזית עד לחנות שלך אלא אם כן אתה מציע שירות של משלוחים שמגיע לכל חלקי הארץ.

במאמר זה נציג בפניכם את התוצאות החיוביות והשליליות של וירוס הקורונה על האינטרנט בכלל ועל התנועה אל האתרים העסקיים בפרט. נתמקד בעיקר בענף התיירות והפגיעה הישירה בהם בעקבות המשבר.

לפני שנתחיל, סקירה קצרה של וירוס הקורונה, החל מרגע ההתפרצות ועד עכשיו:

  1. בתחילת ינואר 2020 התחילו להגיע שמועות ונשמעו מקרים של וירוס הקורונה שהחל להתפרץ בסין, ווירוס חדש ולא מוכר  אפילו לאנשי המקצוע.
  2. תוך מספר ימים בודדים, הווירוס מתפשט בתוך סין וגורם לעוצר וסגירה של כל המדינה כמעט. משמע, הרבה עסקים סוגרים והולכים הבייתה.
  3. בשלה הבא, מגיעים שמועות על מקרי מוות ראשונים שמטילים אימה נוספת על הווירוס הקטלני.
  4. מהר מאוד, הווירוס מתחיל להתפשט בעולם כאשר המוקדים הראשיים הינם ספרד ואיטליה שבאירופה.
  5. בעקבות ההתפתחות וההתפרצות המהירה של הווירוס בכל העולם, הרבה מדינות סגרו את גבולותיהן ולא אפשרו טיסות יציאה וכניסה אליהן, הן טיסות עסקים והן טיסות משפחתיות. כמובן זה אומר סגירה של מיליוני בתי מלון ברחבי העולם, מה שגורם לקריסה והתמוטטות מהירה של ענף התיירות בעולם.

אחד הענפים שנפגעו בצורה ישירה וקטלנית כתוצאה מהמגיפה היא ענף התיירות העולמי. בעקבות סגירת הגבולות האוויריים, השבתת טיסות וסגירה של מיליוני מלונות בעולם קרס מהר מאוד תחום זה וגרם לפיטורים של אלפי עובדים בעולם. בהתאם לכך, גם האתרים של אותן חברות תעופה, משרדי נסיעות ובתי מלון נפגעו והתנועה אליהם ירדה משמעותי עד כדי הופסקה לחלוטין היות ואין יותר ביקוש לטיסות וטיולים בחו"ל.

לצורך הדוגמא, אם חברות טיסות ונופש למיניהן היו משקיעות פעם בתכנים איכותיים וסיפקו מידע לגבי אתרים ויעדים לטיולים משפחתיים או זוגיים כיום לא משקיעים כלל באתרים אלה כי אין צורך בכך יותר.

כמעט כל מדינה בעולם נפגעה כתוצאה מהווירוס הקטלני שפקד את האנושות בחודשים האחרונים. עסקים רבים נאלצו לסגור או להפסיק את השירותים שהם הציעו ללקוחות שלהם. אנשים ברחבי העולם כולו כרגע מוגבלים מבחינה תנועתית, גיאוגרפית וכמובן תעסוקתית. יש איסור מוחלט של התקהלות, מסיבות ואירועים למיניהם. העסקים היחידים שממשיכים לפעול הינם אותם עסים "חיוניים" לציבור המספקים את הצורך הקימי שלנו (סופר, בית מרקחת, מרכוליות ועוד).

מה המשמעות של כל זה מבחינת הקידום האורגני?

כרגע עבור עסקים רבים זה אומר הפסדים כלכליים עצומים והמצב הוא די קריטי, כמובן הענף שהכי נפגע מכל העניין הוא ענף התיירות העולמית. החגים שקרבים ובאים, פסח ופסחא, עונת הקיץ שבפתח הם עיתוי גרוע עבור עונה שאמורה להצליח ולשגשג.

לצורך הדוגמא, רבים מחברות הנסיעות המקוונות הפחות חזקות יושפעו מאוד כלכלית ממצב זה, ובהתחשב בעובדה ש -5.5 מהתמ"ג באיטליה מיוצגים על ידי קטגוריות תיירות ומקומות עבודה קשורים, גם כל הכלכלה תושפע. תארו לעצמכם מה יכולה להיות ההשפעה של משבר דומה במדינות כמו ספרד, שם התיירות מייצגת 14.4% מהתמ"ג שלה.

ההתלבטות של רוב העסקים כעת היא האם שווה להמשיך ולהשקיע בקידום האורגני עקב המצב שנוצר בעקבות ווירוס הקורונה? התשובה היא לא חד משמעית, יש דעות לכאן ולכאן.

יהיו כאלו שיגידו שכדאי דווקא בתקופה זו להמשיך ולהשקיע, לשפר ולהוסיף עוד תכנים הרי שבקידום האורגני לוקח הרבה זמן עד שהדברים מובאים לתודעת הצרכן ובסיום התקופה הזו, כל הלקוחות הפוטנציאליים יחזרו ויבקשו את שירותם שוב. עכשיו זה כנראה לא אומר יותר תנועה לאתר ויותר הכנסות לעסק, אבל זה יראה אחרת מיד אחרי המשבר העולמי. ומנגד, יש דעות האומרות להפסיק להשקיע ולממן את הקידום האורגני הרי זה ממש מיותר עכשיו ויש להמתין עד שהרוחות יירגעו קצת ואז לחזור ל"עניינים", הרי עוד חודש חודשיים שלושה (בתקווה…) וכל עניין הקורונה יהיה מאחורינו.

בטווח הקצר ובהכנה לחזרה לנורמה, הדבר החשוב ביותר הוא הגנה על המותג, במקרה זה יעדי טיול שונים בעולם שיחזרו וישגשגו שוב אחרי הקורונה, למרות שייקח להם זמן ומאמצים רבים לחזור למסלול החיים הקודם.

אם כן, מה כדאי להמשיך לעשות מבחינת הקידום האורגני על מנת "לשמר" את המותג?

  1. צור תכנים מתאימים שישרתו אותך לטווח הרחוק יותר ליותר ביטחון. תעניין את הגולשים שלך ביעדים ואטרקציות שיהיו רלוונטיים עוד כמה חודשים.
  2. להוריד זמנית מהאתר כל מה שלא רלוונטי לתקופה זו של המשבר.
  3. להציע ללקוחות שלך הצעות וטיפים כיצד לשמור על הבריאות והבטיחות שלהם, כל אתר בהתאם לשירות ולמוצר שהוא מציע.
  4. תציע "מבצעים" טובים לתקופה שנצא מהמשבר, הרי שכולם ירצו לצאת לחופשה ו"לברוח" קצת מ"הכלא" שהיו בתוכו במשך תקופה ארוכה.
  5. לא ליצור בדיחות ודברים מצחיקים בנוגע לווירוס הרי יש אנשים רבים שאיבדו את יקיריהם לכן זה לא מתאים לתקופה זו.
  6. במידה ויש לך קמפיינים ממומנים שרצים ברשת, השעה אותם מייד הרי שאין צורך כרגע בלהמשיך ולקדם אותם בקידום ממומן. מנגד, כן להמשיך ולקדם באופן אורגני בגוגל.
  7. תקלו על הגולשים/הלקוחות שלכם בתקופה קשה זו. לדוגמא, אם הינך משרד נסיעות וטיולים, החזר כסף לכל הלקוחות שהטיסות שלהם התבטלו על מנת ליצור אצלם חווית שירות טובה, דבר שיבטיח שהם יחזרו להיות לקוחות שלך בסיום המשבר. במידה ואתה עסק שיכול לעשות משלוחים (בגדים, מזון, שתייה, פרחים), תציע ללקוחות משלוחות בחינם או בעלות סמלית על מנת לשמר אותם ולהבטיח את המשך הפעילות שלהם בעסק שלך.
  8. אם יש לך אפשרות כלכלית, תעזור גם לעסקים אחרים כדי להוציא אותם מהמשבר. תוכל לעבוד איתם בשיתוף פעולה או להמליץ עליהם ללקוחות וחברים שלך.

בכל מקרה, הלוואי וכולנו נעבור את המשבר הזה כמה שיותר מהר ונחזור לשדר עסקים כרגיל. מה שבטוח, זירת האינטרנט תיראה אחרת לאחר משבר הקורונה, קידום אורגני בגוגל לא יהיה כמו פעם ועבור עסקים רבים זה ממש יהיה להתחיל לקדם את העסק מאפס.

במידה ואתם מחפשים חברת קידום אתרים או חברה לבניית אתר, נשמח לעמוד לשירותכם. אנחנו מתמחים בקידום אורגני או ממומן בגוגל לכל סוגי האתרים ובניית אתרים בוורדפרס/ וויקס.

עדיין מעוניינים לעשות הכל בכוחות עצמכם…?
יש דברים שכדאי להשאיר למומחים.
צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם.

הקליקו כאן לתיאום 👇 שיחת ייעוץ חינם!

*10 דק' וללא התחייבות | 1 על 1 | מדברים מעשית על העסק שלך