עדכון אלגוריתם של גוגל יושק בחודש מאי

על מה נדבר...?

עדכון גוגל מאי 2021

BOOST לעסקים – רק אנחנו עוזרים ללקוחות שלנו למכור!

הקליקו כאן לתיאום 👇 שיחת ייעוץ חינם!

*10 דק' וללא התחייבות | 1 על 1 | מדברים מעשית על העסק שלך

עדכון אלגוריתם של גוגל (Google Page Experience) יושק במאי 2021 ויציג תיוגים חדשים בתוצאות החיפוש


גוגל תדגיש תוצאות חיפוש בעלות חוויות דף איכותיות.

עדכון חוויית דף (Google Page Experience) מיועד להשקה במאי הקרוב, כך אישרה גוגל בשלישי. זאת לאחר כמעט שנה מההכרזה הראשונית של החברה על העדכון, מה שמשאיר לנו חצי שנה להתכונן לקראתו.

העדכון יכניס צפי של חווית שימוש בדף האינטרנט אל תוך שיקולי דירוג תוצאות החיפוש. "היום אנחנו מכריזים כי מדדי חווית הדף בדירוג (Page Experience Signals) יושקו במאי 2021", כך נאמר מטעם גוגל במהלך ההכרזה.

גוגל גם תתנסה בהצגת סממן ויזואלי שמטרתו להדגיש עמודים בעלי חוויית דף טובה בתוצאות החיפוש, כפי שמסרה החברה בשלישי.

מה זו חווית דף?

כדי להבין כיצד יתפוס משתמש את החוויה של דף אינטרנט מסוים, גוגל תחשב סדרה של מדדים. אלו יכללו מדדים כמו כמה מהר הדף נטען, האם הוא ידידותי לשימוש במובייל, רץ על HTTPS, בעל מודעות ביניים טורדניות והאם התוכן קופץ ממקום למקום בזמן שהדף נטען.

חוויית דף מורכבת מכמה שיקולי דירוג קיימים של גוגל, הכוללים את עדכון נגישות מובייל (Mobile-friendly update), עדכון מהירות דף (Page Speed Update), תגבור דירוג HTTSP, ענישת מודעות ביניים טורדניות, ענישת גלישה בטוחה, יחד עם שיפור ודיוק מדדים סביב מהירות ושימושיות. שיפורים אלו הם תחת מה שגוגל מכנה מדדי ליבה של הרשת (Core Web Vitals), או כפי שמופיע בממשק בעברית, "נתונים בסיסיים על החוויה באינטרנט".

קראו את מדריך מדדי הליבה שלנו כדי לצלול עמוק יותר אל מה שאתם צריכים לדעת על מדדי חוויית המשתמש הללו. 

סממנים ויזואליים של חווית משתמש בתוצאות החיפוש

מגוגל נמסר כי כאשר עדכון חוויית הדף ייכנס לפעילות, הוא יתנסה בכמה דרכים להציג "סממן ויזואלי" בתוצאות החיפוש שמטרתו ליידע את המחפש אם לתוצאת חיפוש מסוימת צפויה להיות חוויית משתמש טובה. גוגל הציגה בעבר סממנים ויזואליים מסוג זה כדוגמת אייקונים לאתרים המשתמשים ב-AMP, תיוגים לאתרים איטיים, תיוגים לאתרים ידידותיים למובייל, ועוד. 

מטעם גוגל נכתב: "אנו מאמינים כי סיפוק מידע בנושא איכות חווית עמוד אינטרנט יכול להועיל למשתמש בבחירת תוצאת החיפוש שהם רוצים לבקר בה. בתוצאות החיפוש, התקציר או תמונת התצוגה המקדימה עוזרים לספק הקשרי תוכן למשתמשים כדי לדעת איזה סוג מידע יכול לספק דף האינטרנט.
סממנים ויזואליים בתוצאות הם דרך נוספת לעשות את אותו הדבר ואנו עובדים על אחד שיזהה דפים שעמדו בכל הקריטריונים של חווית דף".

ביקשנו מגוגל לקבל דוגמה לאיך אותו סממן ויזואלי צפוי להראות, אך לחברה לא היה מה לשתף איתנו בנקודת הזמן הזו.

קשה להגיד כמה זמן יחזיקו הסממנים של חווית המשתמש, זה תלוי בגוגל, שמתבססת על הדאטה והיא תחליט האם הם ראויים להצגה בתוצאות החיפוש.

מטעם גוגל נאמר כי אתם צפויים לראות את האייקונים והתיוגים הללו בתוצאות החיפוש בקרוב. מגוגל נמסר: "אנו מתכננים לנסות את זה בקרוב, ואם הניסוי יצליח, הוא יצא במאי 2021 ונשתף פרטים נוספים על תהליכים אלו בחודשים הקרובים"

השפעת עדכון אלגוריתם של גוגל – איך להתכונן לעדכון חוויית הדף

אתם יכולים להתחיל להתכונן מעכשיו לכך שחווית המשתמש תהפוך לפקטור בדירוג מעתה. דו"ח מדדי הליבה של הרשת (Core Web Vitals Report) בממשק החיפוש – Google Search Console הוא נקודת התחלה מצוינת כדי לקבל תמונה של מהם ביצועי האתר שלך בתחומים אלו.

AMP לא יהיה נחוץ למאמרים כדי להופיע בקרוסלת הסיפורים הראשיים (Top Stories Carousel) אחרי שעדכון גוגל מאי 2021 יושק. יחד עם זאת, גוגל תמשיך לתמוך ב-AMP, ומכנה את הפרויקט "אחת הדרכים הקלות והחסכוניות ביותר לבעלי אתרים להגיע לתוצאות מוצלחות הנגזרות מחוויית דף טובה". מטעם גוגל הוסיפו גם כי אם תוציאו לאור גרסת AMP של התוכן שלכם, מנוע החיפוש של גוגל "יקשר אל אותה גרסת AMP עם ייעול מטמון מיטבי, כדי לעזור בייעול הגעה למשתמשים, ממש כפי שמתרחש כיום".

עדיין לא ברור כמה השפעה באמת תהיה לכך על הדירוגים. רבים הם מקדמי האתרים במנועי חיפוש (SEO) שצופים כי ההשפעה תהיה קטנה יחסית, מכיוון שהרבה ממדדי חווית הדף כבר משחקים תפקיד באלגוריתמים של מנוע החיפוש של גוגל. יחד עם זאת הסממן הויזואלי עליו הכריזה היום גוגל ייחזק את קולם של מקדמי האתרים באוזני לקוחותיהם בניסיונם לעודד אותם לתת תשומת לב רבה יותר למדדי הליבה של האתרים ומדדי חוויה אחרים. 

"אני חושבת שזה נותן 'תחמושת' טובה יותר איתה אפשר להגיע לצוות האתר או לצוות הביצועים שלך ולהגיד 'היי, אתם יודעים, גוגל… הולכים לשחרר את זה בעוד שישה חודשים ככה שאנחנו צריכים להתמקד בזה". כך אמרה ביוני אייג'ה פרוסט, ראש מחלקת קידום תוכן ב-HubSpot, במהלך דיון לייב עם Search Engine Land בנושא עדכון חוויית הדף. אייג'ה גם הוסיפה: "זה יכול להיות מאוד קשה לשכנע את הצוותים הללו שמה שאתם רוצים להתמקד בו זה מה שהם צריכים להתמקד בו, כך שכל סוג של עדכון או מסר רשמי בהחלט יעזרו לקדם את המטרה שלכם".

עדיין מעוניינים לעשות הכל בכוחות עצמכם…?
יש דברים שכדאי להשאיר למומחים.
צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם.

הקליקו כאן לתיאום 👇 שיחת ייעוץ חינם!

*10 דק' וללא התחייבות | 1 על 1 | מדברים מעשית על העסק שלך