בניית אתר חנות לעסקים – צעד חשוב בדרך לעסק מצליח

על מה נדבר...?

BOOST לעסקים – רק אנחנו עוזרים ללקוחות שלנו למכור!

הקליקו כאן לתיאום 👇 שיחת ייעוץ חינם!

*10 דק' וללא התחייבות | 1 על 1 | מדברים מעשית על העסק שלך

שנים שאתה חולם על הקמת עסק קטן משלך, להיות הבוס של עצמך, ללא שעות עבודה תובעניות ומשימות שלא נגמרות… ובכן החלום שלך יכול הפוך למציאות בן רגע על ידי הקמת אתר מסחרי מקוון ברשת, לעבוד מהבית בלפטופ ולנהל את העסק בלחיצת כפתור מרחוק.

בתקופה שבה האינטרנט הוא מצרך בסיסי בעולם כולו, השימוש בו הולך ומתעצם בקרב הילדים וגם המבוגרים. לכן זה בלתי נמנע גם עבור עסקים רבים להתקדם עם הטכנולוגיה ולהעביר את העסק שלהם לרשת ולאפשר מכירת מוצרים / שירותים גם באופן מקוון וזמין לכל מי שדורש. עניין זה הלך ותפס תאוצה בעיקר בתקופת וירוס הקורנה, כאשר אנשים לא יצאו מהבתים בכלל וכמעט כל עסק הציע קניות דרך האינטרנט, הכוללים תשלום מלא ומאובטח וכמובן משלוח עד פתח הבית. נראה שמהפכה זו תלווה אותנו תקופה ארוכה מאוד.

אך האם אתר חנות לעסק מתאים לכל סוג של עסק באשר הוא? איך מחליטים להעביר את העסק לחנות מקוונת ברשת? מהם הצעדים הנכונים והבטוחים לעשות זאת?

על כל אלה ועוד ניתן מענה במאמר שלנו על מנת שתקימו אתר מקצועי, יעיל שיניב תוצאות בזמן קצר.
בין אם זו הפעם הראשונה שאתה מקים עסק קטן ובין אם אתה בעל עסק ותיק, מדריך זה ילמד אותך כיצד להקים חנות מקוונת בשבעה שלבים פשוטים. המטרה שלנו היא שהחנות שלך תצליח ותרוויח, ותהייה הצדקה להשקעה שלך.

מה הנישה של העסק?

להציב מטרות ויעדים עבור העסק. מה אתה הולך למכור? למי אתה הולך למכור? תמחור של מוצרים ועוד. לתכנן היטב תוכנית אסטרטגית וכמה אתה מוכן להשקיע בהצלחת העסק.
נקודות חשובות שיש לשים עליהן לב כאשר אתה בונה תוכנית עבודה:  
מחיר המוצרים – תמחור הוא אחד השלבים החשובים והמשמעותיים במכירות יעילות. אם אתה מוכר פריטים זולים יותר, סביר להניח שיותר אנשים ירכשו, אך ערך ההזמנה הממוצע שלך יהיה קטן יותר. מצד שני, אם אתה מוכר פריטים יקרים יותר, סביר להנחי שפחות אנשים ימכרו אך ערך ההזמנה הממוצע שלך יהיה גדול יותר. לאחר ביצוע חשבונות על עלויות תפעול, אחסנה ושיווק, מרבית בעלי חנויות המסחר המקוון בסופו של דבר נשאר עם רווח של 20-30%. על כן, חשב את הזמן והאנרגיה שאתה משקיע בחנות ובהתאם לכך לתמחר את המוצרים שלך.
פופולאריות – לוודא שהמוצרים שאתם מוכרים הינם פופולאריים ואהובים על קהל היעד שלכם כדי המכירות שלכם יצליחו. המוצרים יכולים להשתנות עם הזמן וזה בסדר כי כל כתקופה הטרנד משתנה. מה שחשוב שתהייה ערני מספיק כדי לראות בזמן את הטרנדים החדשים ולמכור באתר שלך.
אורך חיים של לקוחות – הנקודה הזו מחייבת אותך לחשוב כמה צעדים קדימה, אפילו בשלב הראשוני של פתיחת העסק. לאחר שתבצע את המכירה הראשונה שלך ותפעיל את העסק והמכירות שלך בצורה חלקה, השלב הבא והמתקבל הוא לעבוד על יצירת הכנסות חדשות לטווח הרחוק.
איך אתה עושה את זה?
בעלי עסקים רבים מנסים להגדיל את ערך חיי הלקוחות שלהם והם מציגים אסטרטגיות למקד מחדש את הלקוחות הקיימים ולהמשיך למכור להם. כדי שלא תיפול בעסק מספר חודשים לאחר הקמתו, חשוב מאוד שתהייה לך ראייה עתידית ונכונה עבור העסק. לדוגמא, ענף החתונות, באופן אוטומטי אנשים נוטים לחשוב כי מדובר בענף מצליח, ריווחי ומשגשג אבל הם לא רואים את העתיד ולא מבינים שתוחלת החיים של הלקוחות שלהם קצר מאוד. התחרות בענף הזה היא גדולה, ריבוי של אולמות אירועים במרחקים קצרים מאוד, גורמת לתחרות על זוגות המתחתנים ועל כן אתה צריך להיות יצירתי אך ממוקד על מנת לשמור על הלקוחות שלך. כדי להגדיל את העסק שלך, תצטרך לבזבז מהתקציב שלך בצורה אגרסיבית על מודעות וצורות שיווק אחרות. פתאום תראה פניות רבות וחדשות של לקוחות כתוצאה מהקידום וברגע שאתה מפסיק, גם המכירות שלך צונחות.

לסיכום שלב 1, לא מומלץ להיכנס לתחומים שאתה לא מכיר ולא יודע כלום לגביהם. אם אתה מוצא תחום עניין שמתאים לקריטריונים ולנישה שלך, קח את המזן ותעשה סקר שוק קצר על מנת בדוק את השטח לפני שאתה נכנס אליו (קהלי יעד, מחירים, מתחרים ועוד). ככל שתגיעו יותר מוכנים לשוק, כך יגדל הסיכוי שלכם לבנות חנות מקוונת מצליחה ולזמן ארוך.

מוצרים מיובאים או ייצור מותג פרטי משלך

לאחר שהחלטת לפתוח עסק, עלייך להחליט אם אתה מוכר מוצרים ומותגים שקיימים בשוק, אתה מייבא או מפנה ישירות ליצרן / חנות ((dropshipping או מפתח מותג פרטי משלך. מה שמקובל היום הוא כמובן למכור מוצרים קיימים ופחות להתעסק עם פיתוח של מוצר פרטי אך גם למכירת מוצרים קיימים יש מספר חסרונות לצד היתרונות שלו. בשיטת מכירה של מוצרים מיובאים, אתה לא חייב להחזיק מלאי של מוצרים אצלך אלא מעביר את הזמנות  הלקוח ופרטים למשלוח ישירות אל היצרן או חנות אחרת שאתה עובד מולם, והם אלה שמחויבים לספק את הסחורה ללקוח. דבר זה פוטר ממך את עלויות האחסנה, הייצור, כוח אדם והרווח הוא נקי שלך. מנגד, אין לך שום שליטה ובקרה על צורת, זמן ואופן המשלוח של המוצר אל הלקוח. אם היצרן או החנות הנוספת שמוכרת נמצאת בארץ, קל יותר לבדוק ולעקוב אחר המשלוח, גם אם נוצר בלבול ניתן לתקן ולצפר את הלקוח. הבעיה מתחילה ברגע שהיצרנים שלך נמצאים במדינה, ביבשת אחרת. במקרה הזה, החזרה וזיכוי של מוצרים קשה מאוד. לדוגמא, מרבית המוכרים ב- AliExpress (שהיא פלטפורמת ה- dropshipping הפופולרית ביותר בחוץ) אינם מבצעים החזרות. וגם אם כן, ייקח לך נצח לשלוח את המוצר הלקוי של הלקוח שלך ליצרן, לקבל ממנו את ההחלפה ולשלוח אותו ללקוח שלך בחזרה. במקרה כזה יש  לך שתי  אפשרויות:
1. לציין במדיניות של החנות כי החזרות והחלפות של המוצרים
2. לאפשר החזרה והחלפה בעלות מראש
על מנת לא להבריח לקוחות כבר מההתחלה, לאפשר החזרה של מוצרים פגומים בלבד. במקביל, עקוב אחר ההחזרים שאתה מקבל מכל יצרן. אם אותו יצרן באופן עקבי שולח מוצרים פגומים, הפסק את עבודתך מולו.

ואם בכל מקרה החלטת לפתח ולמכור מוצרים עם מותג משלך, גם טוב! היתרונות של מכירת מוצרים משלכם הם מדהימים. ראשית, יש לך חוויה ושיח עם הלקוח. אתה מוודא שהוא יקבל יחס ושירות טובים כדי שיחזור בעתיד לקנות עוד מוצרים. לקוחות מרוצים הם לקוחות טובים, הם ממליצם על המוצרים שלך לחברים וכך מעגל הלקוחות שלך גדל ומתרחב. שנית, שירות ואיכות ללא פשרה – לוודא כי זמני האספקה הם קצרים, לשים לב שהמוצרים מועברים באריזה מעוצבת וממותגת (נתפס כיותר נחשק ומושך בעיניי הלקוחות), לדעת להתמודד עם ביקורות ומשובים בצורה מקצועית, לתת מענה לכל בקשה ושאלה של הלקוחות שלך. במותג הפרטי שלך, אתה יכול להחליט על מבצעים והנחות אטרקטיביות כדי למשוך את הלקוחות עוד וכך לשמור על העסק שלך. מיתוג ואריזה מדהימים מעודדים גם את הצרכנים לשתף את המוצר שלכם במדיה החברתית.

לסיכום שלב 2, ייבוא מוצרים מיצרנים שונים אינו דורש הון וזו הדרך הקלה ביותר להתחלה, אך היא הרווח הנמוך ביותר ומיתוג לקוי. קניית סיטונאות דורשת יותר הון מקדימה והצורך לארוז ולשלוח, אך מעניק לך מרווח רווח גבוה יותר ומיתוג טוב יותר.

שם לעסק ורכישת דומיין לאתר

לאחר שבחרת במודל עסקי לעבוד לפיו, הגיע הזמן לחלק המהנה – למצוא שם לעסק שלך ולרשום דומיין. בעלי העסקים מקדישים מחשבה רבה לבחירת שם מתאים לעסק שלהם, ובצדק. שם העסק משקף אותך ואת המוצרים והשירותים שאתה מציע ללקוחות שלך. על כן, העצה שלי היא לתת לעצמך מועד של שבוע לבחור את השם אם אתה באמת תקוע, אפילו לעשות "סיעור מוחות" עם בני משפחה וחברים.

למה לשים לב כאשר אתה בוחר שם לעסק?
– בחר שם קליל ונעים שיהיה קל להגות ולכתוב אותו. אחרת אנשים יטעו בחיפוש וכך אתם תפסידו לקוחות.
– בחר שם עם משמעות, משמעות אישית או משמעות עסקית, אבל שישקף את המוצרים שלך.
– בחר שם מקורי והגיוני שיתאים לעסק.
– בחר שם עם דומיין פנוי. הסיומת הפופולארית בארץ היא co.il  כך לוודא שזו הסיומת של הדומיין שלך.
– לא לבחור שמות ארוכים ומסורבלים מידיי.
– לא לבחור שם שהוא שילוב של מספרים ומילים.
– לא לבחור שם שמתייחס למוצר או לקו מוצר ספציפי.

לבחור מוצרים איכותיים למכירה

זהו שלב קריטי מאוד עבור הצלחת העסק שלך. עלייך לבחור מוצר או מוצרים איכותיים וייחודיים ביחס לשוק. מומלץ מאוד (חובה!) לערוך "סקר שוק" באתרי מכירה הפופולאריים ולראות אם יש דרישה עבור המוצרים שאתה רוצה למכור, מי הם הקהל היעד ומה הפופולאריות שלהם.

למה לשים לב כאשר אתה מחפש מוצרים למכירה?
– להימנע ממוצרים שהם מותגים מוכרים כדי לא לשלם גם להם מהרווחים שלך.
– מוצרים עם עלויות משלוח נמוכות יחסית.
– מוצרים לא יקרים ולא זולים על מנת שהרווח שלך יהיה מספק.
– מוצרים מעניינים ולא משעממים ובנאליים.
– מוצרים שלא תשיג אותם בקלות בארץ וכך תיצור התלהבות בקרב הלקוחות.
– תקרא ביקורות עבור המוצר והמוכר. חוות דעת לקוחות חשובים ומשקפים את החוויה שלהם מהקנייה.
– לוודא שיש מגוון רחב של צבעים, מידות, דגמים מאותו המוצר כדי שיהיו אפשריות בחירה ללקוח
-לבחור ספקים טובים ואמינים. להיות איתם בקשר כל הזמן- טלפון, מיילים, הודעות.

בניית אתר חנות לעסק ותחילת הקידום באינטרנט

לאחר שבנית את אתר החנות שלך, נרשמת ברשם החברות של מדינת ישראל, הגיע הזמן להתחיל לעבוד ולמכור את המוצרים שלך. כל שעלייך לעשות הוא לבנות תוכנית שיווקית לחנות המקוונת שלך ולחשוף אותו ללקוחות פוטנציאליים.
שיווק תוכן וקידום אתרים – תוכן באיכות גבוהה עוזר לך לדרג, להניע תנועה לחנות שלך ובונה אמון עם המבקרים שלך, מה שמגדיל את המכירות.
שיווק ברשתות חברתיות – על מנת לשמור על תנועה וערנות של הלקוחות שלך, הקפד לשמור על דפי הרשתות החברתיות מעודכנים ופעילים כל הזמן. חשוב להגדיר יעדים לאותן רשתות על מנת לקבל תוצאות טובות. אתה יכול ליצור ולתזמן את הפוסטים שלך מראש ולוודא שתמיד יש לך משהו שמתוכנן לחגים הגדולים. בתור התחלה, מומלץ לבחור רשת חברתית אחת ולהתמקד בה, יותר מאוחר ניתן לפרסם גם ברשתות אחרות.
תשלום פר קליק – רוב בעלי העסקים החדשים חוששים מעט מקידום בתשלום כדי לא לצאת מחוץ לתקציב שקבעו לעצמם מראש. אומנם, העלויות וההשקעה לא צריכים להיות מטורפים. בתור התחלה, ניתן להשקיע סכומים נמוכים יחסית עבור קליק למודעה שלך, כך לא תפסיד הרבה.
שיווק באימייל – יש נטייה לחשוב ששיווק במייל הוא טרנד ישן ומיושן והיום אנשים יכולים גם לחיות ולהתנהל בלי מיילים ומפה החשש שההשקעה שלהם תרד לטמיון. אך אין זה נכון בכלל!! שיווק במייל הוא אחד מאמצעי השיווק הריווחים שקיימים. שיטת שיווק זו עוצמתית ויעילה במיוחד. כדי להמחיש את עניין הריווחיות, הידעת שהשקעה של דולר אחד בשיווק במייל מניבה תוצאה של 44 דולר לבעל העסק?? (עפ"י נתונים עולמיים)  שווה השקעה בהחלט!!!
לקוחות משפיעים/שיווק על ידי לקוחות קיימים – לקוחות מרוצים ממליצים ומפרגנים תמיד. תשמור על קשר טוב עם הלקוחות שלך כדי שהם ימליצו ויפרגנו למוצרים של העסק. שיטת "מפה לאוזן" עושה את העבודה על הצד הטוב ביותר – אנשים תמיד יתייעצו עם חברים או משפחה לפני רכישת מוצר מסוים ובמקרה הזה אתה מרוויח. תוודא שהמוצרים שלך אכן איכותיים ומיוחדים.

לסיכום,
לאחר קריאת המאמר, קחו נשימה עמוקה ותכננו היטב את התוכניות והאסטרטגיות שלכם לגבי המוצרים שלכם והעסק בכללי. בתור התחלה, תקבע את היעדים הפיננסיים שלך לשנה. כמה הכנסות אתה רוצה להשיג כתוצאה ממכירת המוצרים?  על סמך הערכות, בדוק כמה מוצרים אתה צריך למכור בכל חודש וכך תתכנן את צעדייך בזהירות עד להשגת המטרות שהצבת לעצמך בהתחלה. אל תחששו מלהתחיל ולפרוץ קדימה, לעולם לא יהיה הרגע הזה בו הכוכבים כולם מיושרים. אז תפסיק לחכות לרגע הזה שיקרה, ופשוט תגרום לזה לקרות היום ועכשיו!!

עדיין מעוניינים לעשות הכל בכוחות עצמכם…?
יש דברים שכדאי להשאיר למומחים.
צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם.

הקליקו כאן לתיאום 👇 שיחת ייעוץ חינם!

*10 דק' וללא התחייבות | 1 על 1 | מדברים מעשית על העסק שלך