איך לשווק את העסק שלך בעזרת יוטיוב

על מה נדבר...?

איך לשווק את העסק שלך בעזרת יוטיוב

BOOST לעסקים – רק אנחנו עוזרים ללקוחות שלנו למכור!

הקליקו כאן לתיאום 👇 שיחת ייעוץ חינם!

*10 דק' וללא התחייבות | 1 על 1 | מדברים מעשית על העסק שלך

הלקוחות שלכם כנראה משתמשים ביוטיוב באופן שוטף. הם מחפשים שם אתכם או את השירותים שאתם מעניקים. אם אתם מחפשים דרכים לפרסם מידע על המוצרים והשירותים שהעסק שלכם מספק ללקוחות, YouTube הוא כלי שיווקי שאסור לכם להתעלם ממנו. הקהל בפלטפורמה עצום (למעלה ממיליארד משתמשים) ובעזרת סרטונים ניתן להעביר את המסר של המותג ושל העסק בצורה נוחה לקהל שלכם. רוב העסקים יכולים לתחזק ערוץ יוטיוב בעלות זולה יחסית. הכירו את הדרכים המרכזיות לשווק את העסק שלכם באמצעות יוטיוב.

השתמשו ביוטיוב כדרך ליצירת קשר בצורה אישית עם הלקוחות

צרכנים ולקוחות B2B רוצים לקנות מאנשים שהם מכירים וסומכים עליהם. YouTube מספקת במה יוצאת דופן עבורכם להציג את עצמכם ולגרום לקהל שלכם להרגיש שהוא מכיר אתכם ומחובר למותג. פרסמו סרטון אחד או שניים שמדברים על עצמכם ולא על השירותים או המוצרים שלכם. אתם צריכים לגרום ללקוחות להאמין שאתם באמת רוצים לפתור להם את הבעיות, לענות על הצרכים שלהם ושאכפת לכם באמת. כשיוצרים סרטון על עצמכם כדי לחבר לקוחות למותג ולהציג את עצמכם חשוב לשמור על אורך סרטון של 1-2 דקות כדי לא לשעמם אותם עם המון פרטים מיותרים. הציגו את עצמכם בצורה הכי מדויקת שאפשר.

השתמשו ביוטיוב כדי להציג את היתרונות של המוצרים שלכם

כדי להראות ללקוחות שלכם מדוע המוצרים שלכם קלים לשימוש, אמינים ואיכותיים, צלמו סרטונים על המוצר ועל היתרונות שלו. פרסמו סרטונים של המוצרים בשימוש אם הם מוצרים פיזיים וצלמו סרטונים המציגים את יכולות המוצר שיגרמו ללקוחות לחשוב איך הם יכולים לעשות שימוש במוצר כדי לענות על הצרכים האישיים שלהם. פעולה זו תהפוך את היתרונות של המוצר לפתרונות מעשיים בעולם של הלקוחות שלכם. חשוב לצלם סרטוני מוצר וסרטוני יתרונות באיכות גבוהה, אך אם אתם פועלים בתקציב נמוך ולא רוצים לרכוש מצלמה באלפי שקלים, גם צילום בסמארטפון יעשה את העבודה. תכננו את הסרטון מראש, תכננו בדיוק מה תגידו ומה תעשו במהלך הסרטון שיכיל רק מידע חיוני שהלקוח שלכם צריך לדעת. הקפידו להכין סרטוני הצגת מוצר באורך של 3 דקות ואם אין אפשרות לתמצת את כל המוצר או השירות ל-3 דקות, תכינו כמה סרטונים נפרדים.

השתמשו ביוטיוב כדי להציג ביקורות של לקוחות

יש הבדל משמעותי כאשר אתם מדברים בסרטון על המוצר והחברה ומציגים אותו ללקוחות לבין עשרה סרטונים של לקוחות מרוצים שממליצים בחום על המוצר שלכם. לקוחות מזדהים עם לקוחות אחרים, אז אם יש לכם כמה לקוחות שמתלהבים מהעסק שלכם, אל תפחדו לבקש מהם לצלם סרטונים שבהם הם מדברים על המוצר או השירות שלכם ועל חווית הלקוח שהם חוו. בין אם הלקוח היה מרוצה מהשירות שנתתם או מהמוצר עצמו, המסר שהוא יעביר בסרטון שלו יהיה משמעותי לעסק שלכם. לא מומלץ להביא את הלקוח אליכם למשרד ולצלם אותו בצורה מקצועית. בקשו מהלקוחות שלכם לצלם סרטון מהסמארטפון שלהם מהבית או המשרד שלהם כדי לשמור על חוויה אותנטית.

השתמשו ביוטיוב כדי ליצור סרטוני How To למוצרים שלכם

בין אם המוצרים שלכם מורכבים ובין אם לא, העלו סרטוני הדרכה שמדגימים שלב אחר שלב איך להשתמש במוצרים שלכם למשימות שונות. השתדלו לעשות את הסרטון בצורה הכי פחות שיווקים מכיוון שלקוחות פוטנציאליים יעדיפו לדעת מה כרוך בשימוש במוצר או בשירות לפני הרכישה. לקוחות אחרים יעדיפו להשתמש בסרטונים אלו כליווי עבורם במהלך השימוש במוצר מכיוון שהם מעדיפים צפייה בסרטונים על פני קריאת מדריך כתוב. בנוסף, סרטוני How To מצמצמים משמעותית את כמות הפניות לתמיכה בעסק שלכם. האורך האידיאלי לסרטוני הדרכה הוא בממוצע 6 דקות, אבל זה משתנה לפי המוצר או השירות. אם תשלבו סרטוני הדרכה לצד סרטונים המציגים ביקורות של לקוחות, הלקוחות הפוטנציאליים שלכם יקבלו תמונה מלאה של העסק ושל המוצרים שלו לפני הרכישה.

מדריכים ביוטיוב - שיווק ביוטיוב

השתמשו ביוטיוב ל-RTM

יוטיוב היא פלטפורמה שמאפשרת שיווק בזמן אמת (Real Time Marketing). מומלץ לתזמן שידור חי ביוטיוב כדי להשיק מוצר חדש, להעביר הדרכה אונליין, לענות על שאלות של לקוחות, לראיין מומחים בנושאים הקשורים לנישה שלכם או להפעיל סדנה מקוונת. לאחר שתפעילו שידור חי ביוטיוב, בסיומו תוכלו לצרף את הלייב שהעליתם לעמוד.

השתמשו ביוטיוב כדי למתג את עצמכם כמובילי דעה

הלקוחות הקיימים הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מחפשים את המוצר או השירות הטובים ביותר שהם יכולים להרשות לעצמם עבור הצרכים שלהם. הם רוצים שהמוצרים, השירותים, החברה והאנשים שמייצגים אותה יהיו המובילים בתחומם. הדרך הכי טובה לתת למומחיות שלכם במה היא לפרסם סרטונים אינפורמטיבים המכילים טיפים, רמזים, תוצאות של מחקרים שעשיתם, תיאור של פתרונות שסיפקתם בעבר והגמה כנה על המומחיות שלכם שהופכת את הסרטון לאמין.

לסיכום

כדי להפוך את הסרטונים שיצרתם לאפקטיביים בצורה הטובה ביותר, לאחר שצילמתם והעליתם אותם לערוץ אתם חייבים לשווק אותם. ביוטיוב בכל דקה בממוצע עולים 500 סרטונים לאוויר ולכן, אם אתם רוצים שהסרטונים יגיעו לקהל היעד שלכם, תצטרכו להשתמש בקידו כדי לתת להם Boost מסוים. הטמיעו את הסרטונים באתר האינטרנט שלכם (מה שישפיע לטובה גם על הקידום האורגני באתר), תשלבו אותם בניוזלטר וברשתות החברתיות. מטרת הסרטונים שאתם יוצרים היא לחזק את המותג שלכם ולתת הזדמנות לגולשים חדשים ליצור אינטראקציה עם העסק . כך, הסיכויים שלכם להשיג לקוחות חדשים עולה משמעותית.

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה ניהול קמפיינים, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של  EasyCloud, חברה שמנגישה את עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם: Google Cloud, Linode, Amazon Web Service ועוד.

אור פיאלקוב

עדיין מעוניינים לעשות הכל בכוחות עצמכם…?
יש דברים שכדאי להשאיר למומחים.
צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם.

הקליקו כאן לתיאום 👇 שיחת ייעוץ חינם!

*10 דק' וללא התחייבות | 1 על 1 | מדברים מעשית על העסק שלך