אבטחה בפייסבוק כדי להגן על הבחירות בשנת 2019‏

על מה נדבר...?

צומילוג- בלוג קידום אתרים

BOOST לעסקים – רק אנחנו עוזרים ללקוחות שלנו למכור!

הקליקו כאן לתיאום 👇 שיחת ייעוץ חינם!

*10 דק' וללא התחייבות | 1 על 1 | מדברים מעשית על העסק שלך

בשנתיים האחרונות פייסבוק ביצעו השקעות מסיביות כדי להגן על טוהר הבחירות – לא רק כדי להתמודד עם איומים שנראו אצלם בעבר, אלא גם כדי לצפות אתגרים חדשים ולהגיב לסיכונים חדשים.

הגישה שלהם לבעיה זו – כמו הבעיה עצמה – היא רב-גונית. הטקטיקה שלהם כוללת חסימה והסרה של חשבונות מזויפים; מציאה והסרה של שחקנים רעים; הגבלת התפשטות חדשות שגויות ומידע כוזב; ולהביא שקיפות חסרת תקדים לפרסום פוליטי. כדי לתמוך בעבודה זו, יש לפייסבוק כיום יותר מ -30,000 אנשים שעובדים על ביטחון ובטיחות ברחבי החברה, פי שלושה ממה שהיה להם בשנת 2017. הם שיפרו גם את יכולות הלמידה שלהם במכונות, אשר מאפשרות להם להיות יעילים ומועילים יותר במציאה והסרת התנהגות מפרה. שיפורים אלה סייעו בדרכים רבות, לרבות מלחמה בהתנהגות לא אותנטית מתואמת. לדוגמה, התקדמות הטכנולוגיה אפשרה להם לזהות טוב יותר ולחסום פעילות רעה, בעוד החוקרים של פייסבוק חיפשו באופן ידני להפיל רשתות מתוחכמות יותר.

פייסבוק עושה זאת תוך כדי עבודה צמודה עם המשטרה, רגולטורים, ועדות הבחירות, חברות טכנולוגיה אחרות, חוקרים, אקדמאים וקבוצות אזרחיות. בעוד מאמצים אלה הם גלובליים, הם גם מתאימים אישית את עבודתם למדינות אחרות בהתבסס על מחקר והערכת סיכונים שמתחילה חודשים רבים לפני שההצבעות מתחילות.

הנה כמה דרכים נוספות בהן פייסבוק פועלת כדי לחזק את הפלטפורמה שלהם לקראת הבחירות בשנת 2019.

הרחבת מדיניות הפרסום והשקיפות הפוליטית

מוקדם יותר החודש בניגריה, פייסבוק התחילה באופן זמני לא לאפשר רכישת מודעות בחירות מחוץ למדינה לפני הבחירות ואותה מדיניות תיושם באוקראינה לקראת הבחירות שלהם. לקראת הבחירות לפרלמנט האירופאי, בסוף מארס ישיקו כלים נוספים באיחוד האירופי כדי לסייע במניעת התערבות זרה ולהפוך את הפרסום הפוליטי בפייסבוק לשקוף יותר. המפרסמים צריכים להיות מורשים לרכוש מודעות פוליטיות; פייסבוק תספק לאנשים מידע נוסף על מודעות הקשורות לפוליטיקה; ותיצור ספרייה הניתנת לחיפוש באופן ציבורי של מודעות אלו למשך עד שבע שנים. הספרייה תכלול מידע על טווח התקציב של המודעות, על מספר האנשים אליהם הגיעו המודעות ועל הנתונים הדמוגרפיים של האנשים שראו את המודעה כולל גיל, מין ומיקום. כלים אלה למודעות בחירות יושקו גם בהודו בפברואר ובאוקראינה ובישראל לפני הבחירות.

משאבים נוספים לתגובה מהירה לבחירות באירופה ובאסיה

בכדי להרחיב על העבודה שנעשתה כדי להילחם במידע שגוי לקראת הבחירות לנשיאות ברזיל וארה"ב, פייסבוק מתכננים להקים שני מרכזי פעולה אזוריים חדשים, המתמקדים בשלמות הבחירות וימוקמו במשרדים שלהם בדבלין וסינגפור. זה יאפשר לצוותים הגלובליים שלהם לעבוד טוב יותר על פני אזורים לקראת הבחירות, ועוד יותר לחזק את התיאום של זמן התגובה בין הצוות במנלופארק לבין הצוותים בארץ. צוותים אלה יוסיפו שכבת הגנה נגד חדשות מזויפות, דברי שנאה ודיכוי בוחרים, ויעבדו יחד עם המודיעין, מדע נתונים, הנדסה, מחקר, פעילות קהילתית, צוותים משפטיים ואחרים.

הגדלת היכולות בהתמודדות עם מידע שגוי וחדשות כוזבות

פייסבוק ממשיכה לשפר את יכולותיה להילחם בחדשות מזויפות. ישנו מעקב כדי לשפר את איכות האותנטיות של סיפורים. ראשית, הם מסירים תוכן המפר את תקני הקהילה. לאחר מכן, עבור תוכן שאינו מפר באופן ישיר את תקני הקהילה, אך עדיין חותר תחת האותנטיות של הפלטפורמה – כגון קליקבייט או חומר סנסציוני –הם מפחיתים את ההפצה שלהם בעדכוני חדשות, כך שפחות אנשים רואים זאת. לבסוף, הם מודיעים לאנשים על ידי מתן הקשר נוסף למידע שהם רואים בעדכוני החדשות. לדוגמה, כאשר מישהו נתקל בסיפור, הוא יכול להקיש על "על מאמר זה" כדי לראות פרטים נוספים על המאמר ועל מי שפרסם אותו.

כמו כן, פייסבוק ממשיכים להרחיב את תוכנית בדיקת העובדות. כיום, תוכנית זו מכסה תוכן ב 16 שפות, וכבר מגולגלת את היכולת של בודקי העובדות לסקור תמונות וסרטוני וידאו בנוסף לקישורי מאמרים, מכיוון שידוע שכיום מידע מוטעה במדיה הוא בעל הנתח הגדול ביותר בהפצת חדשות כוזבות. כאשר בודק עובדות מעריך פוסט ככוזב, פייסבוק ממקמת אותו נמוך יותר בעדכוני החדשות כדי להפחית באופן משמעותי את מספר האנשים שרואים אותו ואת הסבירות שהוא יתפשט עוד יותר. דפים ותחומים שחולקים שוב ושוב חדשות כוזבות, ייענשו בהפצה מופחתת והם לא יוכלו לייצר רווח או לפרסם בפייסבוק. הפגיעה הכספית עוזרת לרסן את התפשטותם של חדשות כוזבות.

בעוד מאמצים אלה מהווים שיפור בשנים האחרונות, אנו יודעים כי שיפור האבטחה מעולם לא הסתיים. תמיד היו אנשים שניסו לערער את הדמוקרטיה. פייסבוק עומדת מול יריבים נחושים המנסים לתקוף בחזיתות רבות ומכירה בתפקידה ובאחריותה. לעולם לא תיפסק עבודתם של השחקנים הרעים בפייסבוק, אך ישנה התקדמות ופייסבוק מחויבת להמשיך ולהשתפר.

 

מקור: פייסבוק ניוזרום

עדיין מעוניינים לעשות הכל בכוחות עצמכם…?
יש דברים שכדאי להשאיר למומחים.
צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם.

הקליקו כאן לתיאום 👇 שיחת ייעוץ חינם!

*10 דק' וללא התחייבות | 1 על 1 | מדברים מעשית על העסק שלך