קידום אתרים בחינם בגוגל- ההבדל בין מקורות תנועה לאתר

על מה נדבר...?

צומילוג- בלוג קידום אתרים

BOOST לעסקים – רק אנחנו עוזרים ללקוחות שלנו למכור!

הקליקו כאן לתיאום 👇 שיחת ייעוץ חינם!

*10 דק' וללא התחייבות | 1 על 1 | מדברים מעשית על העסק שלך

עולם קידום אתרים מתעדכן ללא הפסקה, ובמשך זמן רב בדקו המשווקים הדיגיטליים את המאפיינים של התנועה הישירה לעומת האורגנית, שהם די דומים בבסיס שלהם. לרוב התנועה האורגנית מורכבת מביקורים ממנועי חיפוש שונים, בעוד שתנועה ישירה מורכבת מביקורים של אנשים שמזינים את כתובת האתר של החברה שלך במנוע החיפוש. עם זאת, הסבר זה הוא פשוט מדי ומותיר את מרבית המשווקים/ המקדמים הדיגיטליים בידיים קצרות בכל מה שקשור להבנה מלאה ולקבלת תובנות מתנועות הרשת השונות, בעיקר ממקורות אורגניים וישירים.

מעבר לתנועה האורגנית והישירה, עליכם להבין את ההבדל בין כל מקורות התנועה שלכם לבין אופן סיווג התנועה. מרבית הפלטפורמות לניתוח אתרים, כמו גוגל אנליטיקס – Google Analytics, משתמשות באלגוריתם ותרשים זרימה המבוסס על האתר או הפרמטרים המפנים שנקבעו בכתובת האתר שקובעים את מקור התנועה.

קידום אתרים בגוגל

קידום אתרים בחינם בגוגל – הכירו את אותם מקורות התנועה הפופולאריים לאתר שלכם

מקור הפנייה – תנועה שמתרחשת כאשר משתמש מוצא את האתר שלך דרך אתר שאינו מנוע חיפוש ראשי.

מקור חברתי – תנועה שמגיעה מרשתות חברתיות פופלאריות, כמו פייסבוק, לינקדין, טוויטר ואינסטגרם.

מקור אורגני תנועה שמגיעה בעקבות חיפוש אורגני, חינמי ולא ממומן (קידום אתרים אורגני).

מקור (חיפוש) ממומן – תנועה שמגיעה כתוצאה מקידום אתרים ממומן של העסק, כמו Google Ads או פלטפורמת חיפוש אחרת בתשלום.

מקור דרך האימייל – תנועה כתוצאה מפרסום ושיווק במייל.

מקור אחר – אם התנועה לא מגיעה דרך אחת המקורות שציינו למעלה, היא הגיעה כנראה דרך מקור "אחר" ולא ידוע שעד היום לא יודעים מה מקור של המקור הזה.

מקור ישיר – כל תנועה שבה הגולש לא לחץ ישירות על אתר שלך כדי להגיע אלייך (ללא אתר מפנה).

לאחר שסרקנו את כל מקורות התנועה העיקריים שדרכם אתה יכול למנף את המעורבות באתר שלך כעת נתמקד בשני מקורות עיקריים: תנועה ישירה ותנועה אורגנית.

תנועה ישירה לאתר

תנועה ישירה מוגדרת כביקורים ללא אתר מפנה. בזמן שהגולש עוקב אחר הלינק שלך מאתר אחר, אותו אחר נחשב לאתר מפנה. אתרים אלה יכלים להיות מנועי חיפוש למיניהם, רשתות חברתיות פופולאריות, בלוגים או אתרים שיש להם לינקים המפנים לאתרים נוספים. תנועה ישירה מקטלג ביקורים שלא מגיעים ישירות מהכתובת URL שלך. כיום, הסיפור שמאחורי התנועה הישירה מעט מורכב יותר, ונראה כי מספר הביקורים תנועה זו הולך וגדל עבור אתרים רבים, במיוחד אתרים עם תנועה אורגנית.
תאוריה זו הוכחה בשנת 2014 כאשר האתר גרופון ביצע מבחן בו ביטל את האינדקס של האתר שלו למשך שש שעות. מה היו תוצאות המבחן? 60 אחוז מהתנועה הישירה הייתה למעשה תנועה אורגנית מכיוון שביטול האינדקס של האתר והפסקת התנועה הישירה הזניקו את החיפוש האורגני במנועי החיפוש.

אז למה יותר ויותר אתרים רואים עלייה בתנועה הישירה ומה עליכם לעשות בקשר לזה?

עובדים פנימיים – עובדיכם בדרך כלל מבקרים באתר שלכם ואין להם סינון של ה- IP שלהם מניתוח אתרים. לכן חשוב מאוד לסנן את כל כתובות ה- IP של החברה מניתוח אתרים.

לקוחות – האם הלקוחות שלך בתוך פורטל לקוחות באתר? בדרך כלל זה בגלל התנועה הישירה. במקרה זה, אינך מעוניין לסנן לחלוטין את התנועה, אלא במקום זאת להגדיר תצוגות שונות בתוך Google Analytics כדי להציג ניתוחים באינטרנט ללא תנועה זו.

תנועה ישירה בפועל – אלה הם אותם אנשים שמזינים את כתובת האתר שלך בדפדפן שלהם או מוצאים אותך באמצעות סימניה. אין שום דבר שאתה יכול לעשות כדי להעמיק בזה – רק לאמץ את העובדה שהמשתמשים מכירים את המותג/ האתר שלך.

מיילים מלקוחות מסויימים – די מקובל שקליקים בדוא"ל מ- Outlook או מ- Thunderbird לא יעבירו מידע מפנה. בדרך כלל ניתן לזהות אם כתובת דוא"ל גרמה לעלייה בתנועה ישירה על ידי ניתוח תנועה בזמן שנשלח דוא"ל מסוים.

תנועה דרך הנייד – במבחן שביצע גרופון בשנת 2014 שהזכרנו לפני, נמצא כי הן דפדפן והן המכשיר הסלולרי חשובים ביכולתם של ניתוח אתרים על מנת לעקוב אחר תנועה אורגנית. למרות שבמחשבים השולחניים המשתמשים בדפדפנים רואים השפעה קטנה יותר מהבדיקה (10-20 אחוזים), ואילו המכשירים הניידים חוו ירידה של 50 אחוז בתנועה ישירה כאשר האתר הוסגר לאינדקס. בקיצור, ככל שמספר המשתמשים במכשירים ניידים גדל, אנו עשויים לראות עלייה מתנועת חיפוש אורגנית.

אתרים מאובטחים (https) ואתרים לא מאובטחים (http) – מאז שגוגל החלה להדגיש את חשיבות הקיום של אתר מאובטח, יותר ויותר אתרים החלו לאמץ שיטה זו של גוגל באתר הכתובת שלהם, ולהוסיף S ל URL שלהם. עם זאת, לפי פרוטוקול האבטחה, כל תנועה העוברת מאתר מאובטח לאתר שאינו מאובטח לא תעביר מידע על הפניה. אתה יכול לפתור סוגייה זו על ידי עדכון האתר שלך להפוך להיות אתר מאובטח באמצעות צד שלישי, אישור SSL.

כאשר אתה בודק את התנועה הכוללת שלך, כמות "בריאה" של תנועה ישירה עומדת על כ -20 אחוזים, כך טוענים לפי מחקר שנעשה בארה"ב בשנת 2107. עם זאת, עם מערכות אינטרנטיות גדולות אשר אינן מאפשרות למשווקים לעקוב אחר מקור התנועה האמיתי, סביר להניח שנראה אחוז זה עולה.
לאחר שבדקנו וראינו איך עובדת התנועה הישירה כעת נעבור לתנועה האורגנית ונבחון אותה מקרוב.

תנועה אורגנית לאתר

תנועה אורגנית היא הערוץ העיקרי ששיווק נכנסים מנסה להגדיל. בתנועה זו המבקרים מגיעים דרך מנועי החיפוש הפופולאריים, בעיקר גוגל. זה לא כולל מודעות חיפוש בתשלום, אבל זה לא מבטל את העובדה שתנועה זו כן מושפעת מ קידום אתרים הממומן, באופן חיובי או שלילי. באופן כללי, הגולשים סומכים על מנועי החיפוש כאשר הם מחפשים מידע, "תעשה גוגל" הם אומרים, והם קשורים קשר חזק וישיר למנועים אלה. לכן, חיפוש ממומן, בתצוגה או אפילו במצב לא מקוון יכולים לגרום לחיפושים העלולים להגדיל את התנועה האורגנית בזמן שהקמפיינים פועלים. למרות זאת, אנו יודעים גם שתנועת החיפוש האורגנית הושפעה לרעה על ידי שינויי הפריסה שגוגל ביצעה בתוצאות החיפוש בשנת 2017, מה שגרם לכמה אתרים לראות שינויים מהותיים במקורות התנועה לאתר שלהם.

לסיכום כל המידע שסרקנו עד כה, ראינו כי אפילו לתנועה האורגנית, כמו לתנועה הישירה, יש כמה אזורים "אפורים". אולם לרוב התנועה האורגנית מונעת על ידי SEO/ קידום אורגני בגוגל. ככל שתדרגו טוב יותר את  מילות המפתח שמחפשים בגוגל, התוצאה האורגנית תביא ליותר גולשים באתר. אתרים שעושים קידום אורגני בגוגל, יוצרים באופן עקבי תוכן המותאם לחיפוש האורגני, יראו עלייה מתמדת בתנועת החיפוש ושיפור המיקום בתוצאות החיפוש. כמשווק, חשוב מאוד לעקוב ולשים לב לשינויים במיקום ביטויי המפתח הרלוונטים עבורך בכדי לזהות הזדמנויות חדשות לקידום האתר בכל חודש.
נתוני התנועה לאתר היא דרך נהדרת לנתח נתונים של אתר האינטרנט שלך ולזהות יוזמות שיווקיות חדשות. כאשר אתה כותב ומקדם תכני בלוג על בסיס קבוע, אתה יכול להשתמש בנתוני התנועה כדי לעקוב אחר התוצאות ולתאם בין מאמצים אלה להחזר ההשקעה בקידום בפועל. הקפד לבדוק את נתוני התנועה לפרקי זמן ארוכים ולראות אם יש מגמת שיפור למשך תקופות שונות. 

מחפשים משרד פרסום מקצועי שיעשה במקומכם קידום אתרים מקצועי בגוגל ואולי אפילו 'קצת' טוב יותר? פנו אלינו ונבנה לכם תוכנית פרסום מותאמת במיוחד עבורכם. נוכל אפילו להציע לכם טיפול בלידים הנכנסים בעקבות הפרסום, כך שישאר לכם רק למסור את המוצר/שירות שלכם ללקוח.

הטקסט מנוסח בלשון זכר מטעמי עצלנות בלבד ? הפוסט מתייחס לגברים ונשים כאחד.

עדיין מעוניינים לעשות הכל בכוחות עצמכם…?
יש דברים שכדאי להשאיר למומחים.
צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם.

הקליקו כאן לתיאום 👇 שיחת ייעוץ חינם!

*10 דק' וללא התחייבות | 1 על 1 | מדברים מעשית על העסק שלך