כבעל עסק, אתה מודע לכוחו והשפעתו של רשת החברתית הפופולארית, פייסבוק, בעולם כיום. אתה יודע שכדי להביא כמה שיותר מתעניינים לצפות במוצר / שירות שלך, אתה צריך לחשוף אותו בפני הקהל הרחב שיכולים להפוך ללקוחות שלך. בכדי להשיג הצלחה והיכרות לטווח הארוך, מומלץ מאוד לפרסם בפייסבוק, בצורה יעילה ונכונה כדי להישאר בתודעה של הגולש. רשת מוכרת כמו פייסבוק יכולה להיות הזדמנות מצוינת עבור עסקים קטנים לפרסם את עצמם.
כאשר פייסבוק הושקה בשנת 2004, היא הייתה פלטפורמה עבור סטודנטים לרוב. פרסום ושיווק לא היה חלק מהרשת הזאת בכלל, אפילו לא הייתה מחשבה לגבי העתיד בעניין הזה. אולם היום, יותר מ 2.2 מיליארד אנשים מרחבי העולם מנויים לפייסבוק. פייסבוק לחלוטין לא ניתנת לעצירה ומצפות לנו עוד הפתעות רבות.
אז איך לפרסם נכון ואפקטיבי בפייסבוק?
סביר להניח ששמעת שעליך להפעיל מודעות פייסבוק עבור העסק שלך. להלן כמה נקודות המדגישות מדוע זה נכון מתמיד:
- אין דבר יותר פשוט מאשר להוסיף פרסומות לפרסומות. כל אחד עם מחשב או נייד שמחובר לעמוד העסקי שלו יכול לפרסם מודעה ולהתחיל לנהל עליו קמפיין מעורבות שיביא תנועה לדף העסקי ולאתר שלו במקביל.
- 95% מהמשווקים לעסקים קטנים דיווחו על החזר ההשקעה הטובה ביותר בהוצאות ברשת הפייסבוק בהשוואה לפלטפורמות אחרות במדיה החברתית.
- למעלה מ 3 מיליון מפרסמים מסתמכים על הפלטפורמה שתביא לקוחות דרך דלתותיהם (הן ברשת והן מחוצה לה).
בעזרת פרסומות בפייסבוק, אתה יכול למקד את הקהל שאתה מעוניין ישירות למודעה שלך, קהל מכל העולם ולא רק מקומי. בשנת 2019 אין צורך להיות מבין גדול בפלטפורמה זו כדי לפרסם ולנהל את העסק שלך. גם פיצה מקומית וקטנה בשכונה יכולה לנהל סדרת מודעות ופוסטים ולהביא לגדילה של קהל הלקוחות שלו.
להלן 7 צעדים קצרים ופשוטים שיעזרו לך לפרסם בצורה אפקטיבית:
- לקבוע תקציב הגיוני לפרסום
כאשר אתה עסק קטן, כל שקל שיוצא ונכנס לעסק משמעותי מאוד. כסף שלא מושקע על הפרסום, יכול להיות מושקע בדברים שונים עבור העסק אפילו בפתיחת סניף נוסף. ברגע שהחלטת להשקיע בפרסום בפייסבוק, בתור החלטה תקציב למטרה זו סכום חודשי מסוים שלא ניתן לחרוג ממנו, דבר שעלול להביא את העסק לאי איזון. בשלב הבא, תנסה להבין את הפייסבוק מתקצבת את עלויות הפרסום. כמה אופציות לגבייה ע"י הפייסבוק: עלות עבור קליק, עלות להופעה, עלות לכל הפניה/ליד או כל סוג של הופעה בשיווק המקוון. שיטות אלה הן הסטנדרטיות בשיווק דיגיטלי, וככל שתשקיעו יותר באינטרנט, תוכלו להכיר היטב את כל שיטות המסחר הקיימות ברשת.
- לעשות אופטימיזציה לדף העסקי שלי
אם טרם פתחת דף עבור העסק שלך בפייסבוק, זה הזמן!! בדף העסקי תוכל להוסיף לוגו של העסק, תמונות מיקומים, תמונות של העובדים, מידע כללי לגבי העסק או ספציפי לגבי השירות שאתה מציע, וכמובן לאפשר לגולשים להגיב ולדרג אותך. אחד הדברים החשובים ביותר שאפשר לעשות הוא ליצור תמונת באנר מעניינת חזותית כדי לנצל את החלל ולמשוך יותר אוהדים. ברגע בהמידע הראשוני והבסיסי עלה בדף, זה הזמן להתחיל ולשתף תכנים מעניינים ורלוונטיים לעסק
- להוסיף את הפיקסל של הפייסבוק לאתר שלך
מדובר בקוד של הדף העסקי שלך שאתה יכול להעתיק בקלות לאתר שלך. על ידי הוספת הקוד לאתר שלך, אתה יכול להשתמש במנגנוני המיקוד של פייסבוק כדי להגיע לקהל המתאים בדיוק ולדווח על היעילות של מסעות הפרסום שלך.
נניח שאתה הבעלים של חנות דפוס מקומית. בעזרת מודעות פייסבוק אתה יכול למקד ללקוחות העונים על פרופיל הלקוחות האידיאלי שלך (כלומר, להרוויח 100,000 $, להחזיק עסק משלהם, לגור במרחק של 20 מיילים מהחנות שלך) – ואז תוכל להציג להם מודעות רלוונטיות בחדשות שלהם בפייסבוק. עם הפיקסל באתר שלך, אתה יכול לעקוב אחר המבקרים שביקרו באתר או רכשו את השירות / מוצר שלך לאחר הצפייה במודעה.
מה שעוד נפלא בפיקסל הוא שאתה יכול למקד את הלקוחות שלך לפי המעורבות שלהם בפוסטים. אתה יכול לשלוח לאותם לקוחות פוטנציאליים מודעות ו"לגרות" אותם עוד יותר ולהפוך אותם ללקוחות קבועים שלך.
אם אתה מנהל את האתר שלך דרך Squarespace, Shopify, Magento, WordPress או כל פלטפורמה אחרת, זה ממש פשוט ומהיר להכניס את הקוד של הפייסבוק שלך: כל שעלייך לעשות זה "העתק-הדבק" וזה בפנים!! אם אתה לא מספיק "טכנולוגי" ולא מבין בעניינים האלה, תפנה לאיש מחשבים שמבין.
- תחשוב כמו הצרכן
מכיר את זה שאתה מתלהב מרכב מסויים ורוכש אותו ואז מגלה עוד עשרות מהדגם הזה על הכביש?.. רוב הסיכויים שלא ראית רכבים מהסוג הזה לפני שקנית את הרכב שלך. אותו היגיון חל על מודעות פייסבוק. ברגע שתתחיל להיות צרכן מושכל של מודעות, תתחיל לשים לב למודעות בכל מקום שאתה מסתכל.
חשוב לציין כי זה לא דבר שלילי!! ככה אתה לומד מה עסקים אחרים עושים עם מבחינת היצירתיות במודעות שלהם ומקבל מהם רעיונות לעסק שלך. ברגע שיש לך רעיונות וכיוונים מבחינת מודעות עבור העסק שלך, תתחיל לחשוב כמו צרכן ולהבין מה אתה הייתה רוצה לקבל ולדעת במודעה שאתה נתקל בה מעסק אחר: מודעות, חשיפה או לפתוח דיון ושיחה.
מיקום המודעה בדף חשוב מאוד גם כן:
מודעות בצד שמאל של הדף שייכות בדרך כלל לעסקים עם מותגים ידועים. המודעות באמצע ממקדות את הגולשים בתוכן כתוב לרוב, והמודעות בצד ימין מעודדות את הגולשים להגיב ולפתוח דיון. זה חשוב ואף בטוח לפרסם מודעות בפייסבוק כעסק (עסק קטן או גדול )לפי אחד המיקומים שהצגנו על מנת לחשוף את הגולש למוצר / שירות שלך.
אם אתה סקרן לגבי המודעות שמריצים המתחרים שלך, תוכל לעקוב אחרי המודעות שלהם דרך פלטפורמה חדשה "מודעות פייסבוק הטובות ביותר". תוכל להיעזר בזה בתור התחלה על מנת לקבל רעיונות עבור המודעות שלך.
בנוסף, ישנם בלוגים כמו ConversionXL, DigitalMarketer, Hubspot שגם דרכם תוכל ללמוד איך לפרסם, מה לפרסם ובמה להתמקד בעסק שלך.
- תמקד את הקהל "הנראה" שלך
לפייסבוק יש כלי מעניין מאוד שאין אותו באף פלטפורמת פרסום אחרת ברשת. בעזרת קהל יעד זה, תוכל להכין רשימה של אנשים שתוכל למקדם אותם לפרסומים שלך. בנסוף, תוכל לייצר קבוצת קהל כתוצאה מהנתונים של תנועת הגולשים לאתר שלך בעזרת הפיקסל של הפיקסל. זו דרך מופלאה ליצור קבוצת קהל וכמובן זה יאפשר לך להגיע גם לחדשים חדשים שטרם נחשפת אליהם.
- מבחן, מבחן, מבחן
כאשר את בונה תוכנית לפרסום מודעות בפייס, אתה חייב לבחון ולראות שהכול עולה ועובד כמו שתכננת ורצית. כמעט כל דף אינטרנט ומודעות מקוונים מותאמים כל העת באמצעות ניסוי בזמן אמת – מבחן A / B, מבחן רב משתנים או מבחן מפוצל. בדיקות קטנות בדפים אלה משפרות את שיעורי ההמרות, מצמצמות עלויות וגורמות לעלויות הפרסום לטווח הרחוק. כאשר אתה מתחיל להריץ אץ הפרסומים, חייב לוודא שאין כפילויות עם עסקים אחרים מאותו התחום.
בנוסף, תוכל ליצור עותקים לפרסומים שלך ע"י תמונות שונות, סרטונים, תכנים ועוד ולפרסם. פייסבוק יכולה לבחון ולראות איזה פוסט פופולארי יותר בקרב הגולשים ולהמליץ לך להמשיך באותו "קו" של פרסום. המודעה שתקבל הכי הרבה אהדה ומעורבות מהגולשים, יקודם באופן אורגני ע"י פייסבוק דרך המודעה הספציפית הזו.
- לוודא כי האתר מעודכן ומושך
פרט אחרון שיש לשים לב אליו כאשר אתה מריץ מודעות בפייסבוק הוא שהאתר שלך או דף הנחיתה יהיו מעודכנים עבור הגולשים. ככל הנראה שהתנועה לאתר תגדל בעקבות המודעות בפייסבוק לכן חייב לוודא שיש התאמה בין האתר לבין הפרסומים שלך בפייסבוק, מבחינת תכנים, תמונות וכל מידע אחר. כדי להיות בטוח, תסתכל במודעה שלך ש"גולש" ואז תפנה לאתר ותבדוק שאכן הדברים עובדים ומתפרסמים כמתוכנן. ברגע שיש תנועה לאתר שלך, תעניין את מבקרי האתר שלך באלמנט אינטראקטיבי כמו חידון, סקר, הנחות לקוח חדש או כל דבר שיכול למשוך את תשומת ליבו ולגרום לו לחזור שוב לאתר שלך. אתרים ומודעות עם פעילות של הגולשים יעניין יותר מאשר עמודים עם תוכן שלקריאה בלבד. וכך המעורבות והתנועה אל האתר שלך תגדל וייבא אלייך גולשים חדשים.
לסיכום, תתחיל לפרסם בפייסבוק וכמה שיותר יותר טוב.
פרסום בפייסבוק הוא תחרותי, אך הוא מהווה הזדמנות בלתי מוגבלת עבור העסק שלך. תוכל להגיע ללקוחות חדשים באזור שלך, בארץ או ברחבי העולם. תוכל להביא לקוחות פוטנציאליים או למקד לקוחות קיימים עם הצעות רלוונטיות, מבצעים והטבות מיוחדות.
תחילת הדרך עם פרסום בפייסבוק עשויה להיראות מבהילה ומרתיעה בהתחלה, זה אכן ידרוש ממך זמן, סבלנות ויצירתיות. אך עם תתנהל לפי הצעדים שהצגנו עד כה, אתה תצליח ותגיע לתוצאות ולתנועה בדף ובאתר שלך.