פרסום באינסטגרם בשנת 2019- טיפים ואסטרטגיות להעלאת החשיפה

פרסום באינסטגרם

פרסום באינסטגרם בשנת 2019- טיפים ואסטרטגיות להעלאת החשיפה

מספר העוקבים יורד למרות שאתם עושים פרסום באינסטגרם באופן קבוע? 

מרגישים שאף אחד לא רואה את ההודעות/פוסטים שלכם יותר…?
אכן, אתם לא לבד.
אם מעניין אתכם איך להצליח באינסטגרם, אולי תוכלו לאסוף אצלנו כמה טיפים מועילים  🙂

פרסום באינסטגרם עבר שינויים דרסטיים בשנה האחרונה מכמה סיבות. כאשר אחת מהן, אם לא הסיבה המרכזית, השינויים שהתרחשו באלגוריתם של האינסטגרם שהביאו לירידה דרסטית בחשיפה האורגנית (כלומר, חשיפה ללא תשלום). אינסטגרם מאשרת ומצדיקה שינוי חדש זה בטענה שהשינוי יוצר חוויית משתמש טובה יותר. מאז שאינסטגרם נקנתה על ידי פייסבוק, היא עברה את אותם השינויים כמו אלה של האלגוריתם בפייסבוק. שינויים אלה הם מה שבסופו של דבר הפך את פייסבוק לעסק רווחי במיוחד, אז זה לא מפתיע שהם יבחרו להמשיך עם אותה מגמה גם באינסטגרם. ולכן, הגיע הזמן ללמוד לשפר את האופן שבו אתם משתמשים באפליקציה כדי לקבל את החשיפה האורגנית הגבוהה ביותר שאפשר להגיע, לפני שאתם מתחילים להשקיע כסף. כאן נדבר איתכם איך להצליח באינסטגרם ואיך לעשות פרסום באינסטגרם כך שתוכלו להגדיל את החשיפה האורגנית בחשבון.

האלגוריתם החדש של אינסטגרם קובע את כמות החשיפה האורגנית הניתנת לחשבונות על סמך מספר קריטריונים שונים:

1. סיפורים (סטורי) –  עד כמה זה משפיע.

2. מעורבות – כמה אנשים מגיבים לתוכן שלך.

3. רלוונטיות – עד כמה התוכן שלך תואם את מה קהל היעד שלך מחפש.

4. משך – כמה זמן אנשים מבלים מול התוכן שלך.

5. תזמון – מתי במהלך היום הפרסומים שלכם עולים.

6. חיפוש פרופיל – מי וכמה מחפש את החשבון שלך.

7. שיתוף ושמירה – כמה אנשים שומרים את התוכן שלך ומשתפים אותו עם חברים.

סיפורים – Stories

מספר המעורבים בסיפורים של אינסטגרם עלה מעל כמות המעורבים של המתחרה העיקרי שלה, Snapchat, רק שנה אחת לאחר השקתו. פרופילים רבים משווקים דרך הסטורי את המוצרים שלהם, לספק מידע חדש לקהל, וכן להוסיף קישורים לאתר האינטרנט שלהם. האלגוריתם החדש לוקח בחשבון את התגובות שאתם מקבלים על סיפורים, כמו הודעות פרטיות שהתקבלו בעקבות סטורי, או כאשר מישהו שולח את הסטורי למשתמש אחר. כלומר, ככל שהמשתמש מקיים יותר אינטראקציה עם הסיפורים שלכם, כך גדל הסיכוי שהפוסטים שלכם יופיעו בעדכונים שלהם. שימוש בסיפורים הוא חיוני ביותר להגברת החשיפה והמעורבות בחשבון אינסטגרם ותורם מאוד לקידום ופרסום החשבון באינסטגרם.

מעורבות – Engagement

כאשר פוסט מקבל כמות גדולה של לייקים, תגובות ושיתופים בתוך פרק זמן קצר מהרגע בו פורסם, האלגוריתם מזהה שמדובר בתוכן איכותי וכתוצאה מכך הוא חושף את ההודעה בצורה אורגנית גבוהה יותר. אבל זה לא רק על כמות ומהירות, האלגוריתם בוחן את האיכות של חשבונות העוקבים עם התוכן שלך. תנועה מחשבונות אמיתיים ופעילים, עם כמות גדולה של עוקבים אמיתיים שמתאימים לנישה של חשבונך שתזוהה כאיכותית ותביא לחשיפה אורגנית גבוהה יותר. סוגיית האיכות רלוונטית גם כשמדובר בתגובות "פשוטות", כגון אימוג'י, הערות קצרות של פחות מארבע מילים ותגובות חוזרות.

טיפים לעורר מעורבות בפוסט שלך:

  • ליצור תוכן איכותי, רלוונטי וברור המתאים לשירות / עסק שלך.
  • בקש מהעוקבים להיות מעורבים בפוסטים (לייקים, שיתופים ותגובות).
  • להיות בקשר עם העוקבים ולהגיב לתגובות והערות שלהם בפוסטים.
  • לפרסם פוסטים בתדירות גבוהה ובשעת שיא מבחינת עוקבים.
  • השתמש בתגיות (hashtags) בצורה חכמה באופן שיחשוף אותך לקהל חדש ורלוונטי. הפוסטים שלך יכולים להופיע באופן אוטומטי בעדכונים של אנשים, בין אם הם עוקבים באופן ספציפי אחר חשבונך או לא, והדבר עלול לחשוף אותך לעוקבים חדשים ורלוונטיים.

רלוונטיות – Relevance

ככל שהעוקבים שלך יתעניינו יותר בתוכן שלכם, כך תופיעו יותר בעדכונים שלהם. הבעיה היא, שרוב העוקבים שלך אפילו לא רואים מה אתם מפרסמים. אז איך לגרום להם להיות חשופים לתוכן שלכם? כדי שתהיו רלוונטים לקהל שלכם, הם צריכים קודם כל לראות את הפרסומים. ככל שהתוכן יהיה ממוקד יותר לקהל העוקבים שלכם, הפוסטים יהיו רלוונטיים עבורם והסיכוי שהם ישתפו, יגיבו ו"ישימו" לייק הוא גדול יותר. חייבים לייצר עניין ואינטראקציה בין העסק לבין העוקבים על מנת לשמר את הרלוונטיות של העסק: התייחסות אליהם עם מענה לתגובות והתייחסות לפעולות, שיתופים ולייקים. וכן, חשוב לשים דגש על מענה ללקוחות והתייחסות לעוקבים שביצעו פעולה בדף. כל זה יגדיל את הרלוונטיות של העסק ואת החשיפה של הפרסומים, והרבה מזה תלוי בכך שהעוקבים באמת מעוניינים בתוכן שפרסמת.

טיפים להגדלת אחוז הרלוונטיות:

  • תעקוב אחר חשבונות שאוהבים / רלוונטיים לנישה שלך.
  • תפרגן בלייקים לתגובות והערות של העוקבים שלך שמתאימים לנישה שלך.
  • תפרסם תכנים שרלוונטיים ומתמקדים בקהל העוקבים שלך.
  • להשקיע זמן רב ככל שאתה יכול ליצור קשרים אמיתיים עם העוקבים שלך.

משך – Duration

פרסום באינסטגרם מושפע מהזמן שאנו משקיעים בקריאת הפוסט, ויש לזה חשיבות רבה בדירוג של הפוסט. הזמן שאנשים מקדישים לתוכן הוא אינדיקציה לאינטרס של הקהל בתוכן והערך שהוא מספק בפוסט. לדוגמא, אם מישהו מבלה 20 שניות לעומת 2 שניות על פוסט ב- Instagram, זה אותות לאלגוריתם כי תוכן זה צריך לקבל יותר חשיפה יותר רחבה משאר התכנים המפורסמים לגולשים. נקודה זו ממחישה את העובדה למה סרטונים בפוסטים הם מוצלחים / אהודים ונצפים יותר באינסטגרם היום, משך זמן צפייה בסרטון הוא ארוך יותר מקריאת תוכן של טקסט או תמונה. לכן, סרטון ברוב הפעמים יותר אפקטיבי ומשפיע טוב יותר על כמות העוקבים.

טיפים להגדלת משך צפייה / קריאה בתכנים / פוסטים שלך:

  • להשקיע בכותרות ארוכות ומעניינות לתכנים שלך.
  • לפרסם/ לשתף סרטונים איכותיים ומעניינים. 5 השניות הראשונות של הסרטון צריכות להיות מספיק מרתקות על מנת שהגולש יסתקרן וימשיך לצפות עד הסוף, וגם ישתף בסוף הצפייה.

תזמון – Timing

אחד הגורמים המשפיעים על כמות העוקבים והלייקים הוא הזמן שבו אתם מפרסמים את התכנים שלכם. כשעושים פרסום באינסטגרם חשוב לוודא שהתכנים מתפרסמים ב"שעת שיא", שעות שבהן העוקבים פעילים והסבירות שייחשפו לפוסטים היא גדולה משמעותית מאשר "שעות מתות". יש לקחת בחשבון שאתם לא היחידים שעושים את זה, והתחרות על תשומת ליבו של הגולש תהיה יחסית גבוהה.

טיפים לתזמון נכון של הפוסטים:

  • לבנות לוח זמנים מסודר וקבוע לפרסום פוסטים בשעות שהחשיפה והמעורבות  בפוסטים תהיה גבוהה.
  • לא לפרסם מהפרופיל האישי אלא העסקי בלבד, כך האינסטגרם יספק לך נתונים אנליטיים לגבי העוקבים והפעילות שלכם בזמן אמת.

חיפוש פרופיל – Profile search

ברגע שהאלגוריתם מגלה שקהל היעד מחפש את החשבון שלכם, הוא יספק אינדיקציה נוספת לכך שהתוכן שלך מעניין את האנשים הרלוונטיים לכם. ככל שהקהל שלכם מחפש יותר את העסק שלכם, כך הפוסטים והסיפורים שתפרסמו יופיעו בעדכון שלהם. אם התוכן שלכם איכותי ומעניין, העוקבים שלכם יחפשו ויחקרו את החשבון שלכם כדי לגלות יעדים חדשים ואטרקטיביים שראוי לבקר בהם.

טיפים להגדלת חיפוש פרופיל:

  • לדייק בהגדרות הפרופיל, התיאורים והשם שלו כפי שמופיע (עד כמה שאפשר).
  • ליצור תכנים איכותיים ורלוונטיים לקהל היעד שלך.
  • למקד את החשבון העסקי לקהל יעד ספציפי שאליו מיועד השירות שלך.

שיתוף ושמירת התוכן – Sharing and Saving

זהו אחד הקריטריונים החשובים, אם לא החשוב, מבין כל הקריטריונים שדיברנו עליהם לפני. ככל שהפוסט מקבל יותר לייקים ושיתופים מצד הגולשים, משמע שהתוכן המפורסם הוא איכותי מאוד והסבירות שהוא יגיע לגולשים נוספים (בעזרת שיתופים) היא יותר גבוהה וכך העסק מקבל חשיפה מקסימלית. כך בעצם התוכן שפרסמת 'נשמר', ויותר אנשים יחשפו אליו בעתיד.

טיפים ליצירת שיתוף בפוסטים שלך:

  • לייצר תכנים שיגרמו לעוקבים שלך לשמור או לשתף עם חברים את הפוסטים שלך.
  • "לבקש" מהגולשים לסמן בלייק או לעשות שיתוף לפוסט אם הם אוהבים את הפרסום.

פרסום באינסטגרם נועד להביא לקוחות חדשים ולשמר את מעמד העסק ברחבי הרשת, ולא לגרום לנו להיות מתוסכלים שהחשיפה ירדה ומחירי הפרסום עולים.

לסיכום, לשאלות איך להצליח באינסטגרם ואיך לעשות פרסום באינסטגרם בצורה נכונה יש כמה וכמה תשובות. נראה שחשיפה אורגנית באינסטגרם תיהפך בסופו של דבר לזו של פייסבוק ובעתיד לא תהיה לנו ברירה אלא להשקיע הרבה כסף כדי לחשוף את התוכן שלנו לגולשים. עד שזה יקרה, כדאי להפיק את המירב מפרסום באינסטגרם וליצור קשרים אמיתיים עם העוקבים שלכם. כדאי לייצר תוכן איכותי ומעמיק לקהל העוקבים, ולא להסס להציע תמריצים יקרי ערך כדי שאנשים יעקבו אחריכם וישתפו תכנים שלכם. 

בהצלחה:)

פרסום באינסטגרם
אהבתם? שתפו :)

Write a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *