פייסבוק מסירה מיקוד בקטגוריות מסוימות כדי למנוע אפליה

על מה נדבר...?

צומילוג- בלוג קידום אתרים

BOOST לעסקים – רק אנחנו עוזרים ללקוחות שלנו למכור!

הקליקו כאן לתיאום 👇 שיחת ייעוץ חינם!

*10 דק' וללא התחייבות | 1 על 1 | מדברים מעשית על העסק שלך

זה לקח קצת זמן, אבל פייסבוק הודיעה סוף סוף כי היא תגביר את המאמצים שלה להגביל מודעות מיקוד מפלות על ידי הסרת מגוון של אפשרויות מיקוד ספציפיות למודעה כדי להבטיח שהמערכות שלה לא משמשות להגביל את קהל היעד בצורה לא הוגנת.

השינויים מתייחסים למודעות דיור, תעסוקה ומודעות אשראי – כפי שפורטו על ידי שריל סנדברג:

  • כל מי שמעוניין להפעיל מודעות לדיור, תעסוקה או אשראי, לא יוכל עוד למקד לפי גיל, מין או מיקוד.
  • למפרסמים המציעים אפשרויות דיור, תעסוקה והזדמנויות אשראי, תהיה קבוצה קטנה בהרבה של קטגוריות מיקוד לשימוש במסעות הפרסום שלהם באופן כללי. מיקוד זיקה רב-תרבותי ימשיך להיות לא זמין עבור מודעות אלו. בנוסף, כל אפשרות מיקוד מפורטת המתארת או קשורה להתייחסות לכיתות מוגנות תהיה גם היא אינה זמינה.

פייסבוק בונה כלי כדי שנוכל לחפש ולהציג את כל מודעות הדיור הנוכחיות בארה"ב הממוקדות למקומות שונים ברחבי הארץ, בין אם המודעות מוצגות בפניך ובין אם לא.

השינויים נוצרו כתוצאה מפעולה שננקטה נגד פייסבוק על ידי הברית הלאומית לשיכון הוגן, האיחוד האזרחי לזכויות האזרח ועובדי התקשורת של אמריקה. לאחר חקירות שונות מצאו כי ניתן להשתמש באפשרויות המיקוד של פייסבוק באופן מפלה ובלתי חוקי, פייסבוק נאלצה למעשה לשנות את המיקוד וליישם את העדכונים הללו.

התגלית הראשונה בחזית זו נחשפה על ידי ProPublica ב -2016, אשר גילתה כי המערכת של פייסבוק אפשרה למפרסמים להדיח שחורים, היספנים ו"קבוצות אתניות" אחרות מלראות פרסומים.

פייסבוק עדכנה את המדיניות שלה כדי למנוע שימוש כזה בתחילת 2017, אך עדיין, זה היה אפשרי לחלוטין עבור המפרסמים להמשיך להשתמש באי הכללות כאלה באמצעות מערכת מורכבת של מודעות מיקוד של פייסבוק. בעקבות שערוריית קמברידג אנליטיקה, פייסבוק הסירה יותר מ -5,000 אפשרויות למיקוד מודעות, יחד עם אותם קווים נגד אפליה, תוך שהיא גם פתחה בתהליך חדש של הסכמה, אשר נתן להם אפשרות אכיפה חוקית נגד עסקים שבחרו לנצל את התהליך.

אך צעדים אלה עדיין לא עצרו את העסק מפני מיקוד ו / או אי הכללה של קהלים ספציפיים – העדכון האחרון של פייסבוק לוקח את מאמציו צעד נוסף, מה שאמור להגביל באופן משמעותי את יכולתם של עסקים להתמקד בקטעי קהל באופן מפלה.

עם זאת, בהתחשב במורכבות של אלגוריתם המיקוד שלה, פייסבוק לא יכולה לשלול לחלוטין את המערכת שלה בשימוש למטרה זו באופן כלשהו. בבחינת העדכון לניו יורק טיימס, פאולין קים, פרופסור למשפטים באוניברסיטת וושינגטון בסנט לואיס, מציינת כי:

"זה בתחום האפשרויות, תלוי איך האלגוריתם נבנה, שאפשר בסופו של דבר להציג מודעות, בשוגג, בפני קהלים משוחדים".

פייסבוק סירבה עד כה לספק תובנה רבה יותר לגבי האופן שבו אלגוריתמי המיקוד של המודעות שלה פועלים, מה שמשאיר את האלמנט הזה לא ברור, וייתכן כי על סמך התנהגויות המשתמש, ניתן לאמן את האלגוריתם על הרגלים והתנהגויות מוטים, ובכך להקל על מיקוד מודעות מפלה על ידי ברירת המחדל.

זוהי בעיה מהותית במערכות מוגדרות אלגוריתמים – מכיוון שאלגוריתמים מיומנים בנתונים המתקבלים מהשימוש בפועל, הם גם מוטים כלפי הטיות קיימות בתוך קהל היעד הנבחר. משמעות הדבר היא כי אפליה חברתית עדיין יכול להיות חלק מהחישובים – אם יותר משתמשים בתוך קטגוריה אחת יביעו יותר עניין בנושא מסוים, מן הסתם התוצאות יהיו ממוקדות ומוטות לפי המדגם.

איך, ואפילו אם, ניתן להימנע מכך זה עדיין נושא חם בקרב מומחים ללמידה מכונה, אבל עם זאת, כל דבר שפייסבוק יכולה לעשות כדי להגביל את המיקוד הפעיל בתחום זה הוא צעד חיובי.

עדיין מעוניינים לעשות הכל בכוחות עצמכם…?
יש דברים שכדאי להשאיר למומחים.
צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם.

הקליקו כאן לתיאום 👇 שיחת ייעוץ חינם!

*10 דק' וללא התחייבות | 1 על 1 | מדברים מעשית על העסק שלך