חזון ממוקד לעתיד- פרטיות עבור רשתות חברתיות

על מה נדבר...?

צומילוג- בלוג קידום אתרים

BOOST לעסקים – רק אנחנו עוזרים ללקוחות שלנו למכור!

הקליקו כאן לתיאום 👇 שיחת ייעוץ חינם!

*10 דק' וללא התחייבות | 1 על 1 | מדברים מעשית על העסק שלך

ההתמקדות של צוקרברג בשנתיים האחרונות הייתה הבנה וטיפול באתגרים הגדולים ביותר איתם מתמודדת פייסבוק. משמעות הדבר היא לקיחת עמדות בנושאים חשובים הנוגעים לעתיד האינטרנט. בהערה זו, הוא מתאר את החזון שלו והעקרונות סביב בניית מערך הודעות המתמקד בפרטיות בפלטפורמת הרשתות החברתיות. יש הרבה מה לעשות כאן, ופייסבוק מחויבת לעבוד בגלוי ולהתייעץ עם מומחים תוך כדי הפיתוח.

במהלך 15 השנים האחרונות, פייסבוק ואינסטגרם סייעו לאנשים להתחבר עם חברים, קהילות ותחומי עניין במקבילה הדיגיטאלית של כיכר העיר. אבל אנשים יותר ויותר גם רוצים להתחבר למקבילה הדיגיטלית והפרטית יותר של הסלון. כפי שצוקרברג חושב על העתיד של האינטרנט, הוא מאמין שפלטפורמת תקשורת ממוקדת פרטיות תהפוך אפילו יותר חשובה מאשר הפלטפורמות הפתוחות של היום. הפרטיות מעניקה לאנשים את החופש להיות את עצמם ולהתחבר בצורה טבעית יותר. זו הסיבה בעצם שבונים רשתות חברתיות.

היום אנחנו כבר רואים כי הודעות פרטיות, סיפורים, וקבוצות קטנות הן ללא ספק את תחומי הצמיחה המהירה ביותר של תקשורת מקוונת. ישנן מספר סיבות לכך. אנשים רבים מעדיפים את האינטימיות של תקשורת אחד על אחד או רק עם כמה חברים. אנשים זהירים יותר כשיש להם תיעוד קבוע של מה שהם שיתפו. וכולנו מצפים להיות מסוגלים לעשות דברים כמו תשלומים פרטיים ומאובטחים.

רשתות חברתיות ציבוריות ימשיכו להיות חשובות מאוד בחייהם של אנשים – להתחבר לכל מי שאנו מכירים, לגלות אנשים חדשים, רעיונות ותכנים, ולתת לאנשים קול רחב יותר. אבל עכשיו, עם כל הדרכים שיש, אנשים רוצים גם אינטראקציה פרטית ולכן ישנה גם הזדמנות לבנות פלטפורמה פשוטה יותר המתמקדת בראש ובראשונה בפרטיות.

צוקרברג מבין שאנשים רבים אינם חושבים שפייסבוק יכולה או רוצה אפילו לבנות את הפלטפורמה הממוקדת-פרטיות הזו – משום שלמען האמת אין לה מוניטין רב בהגנה על הפרטיות, ומעשי העבר מלמדים כי פייסבוק מתמקדת בכלים לשיתוף פתוח יותר. אבל פייסבוק מראים שוב ושוב שהם יכולים להתפתח כדי לבנות את השירותים שאנשים באמת רוצים, כולל הודעות וסיפורים פרטיים.

צוקרברג מאמין שהעתיד של התקשורת יעבור יותר ויותר לשירותים פרטיים ומוצפנים, בהם אנשים יכולים להיות בטוחים כי מה שהם אומרים זה לזה נשאר מאובטח והודעותיהם ותכניהם לא יישארו לנצח. זה העתיד אותו הוא מקווה להביא לכולם.

פייסבוק מתכננת לבנות את הפלטפורמה הפרטית בדרך בה פיתחה את וואטסאפ. ההתמקדות היתה במקרה השימוש הבסיסי והפרטי ביותר – העברת הודעות. לעשות את זה בטוח ככל האפשר, ולאחר מכן לבנות דרכים נוספות עבור אנשים לתקשר בנוסף על כך, כולל שיחות , וידאו צ'אטים, קבוצות, סיפורים, עסקים, תשלומים, מסחר, ובסופו של דבר פלטפורמה עבור סוגים רבים אחרים של שירותים פרטיים.

פלטפורמה ממוקדת פרטיות זו תיבנה סביב כמה עקרונות:

אינטראקציות פרטיות. לאנשים צריכים להיות מקומות פשוטים ואינטימיים בהם יש להם שליטה ברורה על מי יכול לתקשר איתם וביטחון שלאף אחד אחר לא תהיה גישה לשם.

הצפנה. התקשורת הפרטית של אנשים צריכה להיות בטוחה. הצפנה מקצה לקצה מונעת מאנשים – כולל פייסבוק – לראות מה אנשים משתפים בשירותים שלהם.

הפחתת הקביעות. אנשים צריכים להרגיש בנוח להיות עצמם, והם לא צריכים לדאוג שמה שהם משתפים יחזור לפגוע בהם מאוחר יותר. לכן לא ישמרו הודעות או סיפורים במשך זמן רב יותר מהנדרש כדי לספק את השירות או יותר ממה שאנשים ירצו.

בטיחות. אנשים צריכים לצפות כי פייסבוק תעשה כל שביכולתה כדי לשמור עליהם בטוחים בשירותים שלה בתוך גבולות האפשר בשירות מוצפן.

יכולת פעולה הדדית. אנשים צריכים להיות מסוגלים להשתמש בכל האפליקציות של פייסבוק כדי להגיע לחברים שלהם, והם צריכים להיות מסוגלים לתקשר בין רשתות בקלות ובאופן מאובטח.

אחסון נתונים מאובטח. אנשים צריכים לצפות שפייסבוק לא תאחסן נתונים רגישים במדינות עם רשומות חלשות על זכויות אדם כמו פרטיות וחופש הביטוי כדי להגן על נתונים.

במהלך השנים הקרובות, פייסבוק מתכננת לבנות מחדש את השירותים שלה סביב הרעיונות האלה. ההחלטות שיעמדו לאורך הדרך יביאו לנקיטת עמדות בנושאים חשובים הנוגעים לעתיד האינטרנט והם מחויבים להתייעץ עם מומחים ולדון בדרך הטובה ביותר כדי להתקדם. זה ייקח קצת זמן, אבל הם לא הולכים לפתח את השינוי הגדול מאחורי דלתות סגורות. הם הולכים לעשות זאת בגלוי ושיתוף פעולה ככל שיינתן, כי רבים מנושאים אלה משפיעים על חלקים שונים של החברה.

זה שונה מרשתות חברתיות רחבות יותר, שבהן אנשים יכולים לצבור חברים או עוקבים עד שהשירותים מרגישים יותר פומביים. זה מתאים היטב לשימושים חשובים רבים – לספר לכל החברים שלך על משהו, להשמיע את קולך בנושאים חשובים, מציאת קהילות של אנשים בעלי תחומי עניין דומים, קנייה ומכירה של דברים, ארגון וגיוס כספים, צמיחת עסקים ועוד דברים רבים שטוב שכל מי שאתה מכיר נמצאים במקום אחד. ובכל זאת, כאשר אתה רואה את כל החוויות האלה יחד, זה מרגיש יותר כמו כיכר העיר מאשר מרחב אינטימי יותר כמו סלון.

יש הזדמנות לבנות פלטפורמה המתמקדת בכל הדרכים שאנשים רוצים לתקשר באופן פרטי. תחושה זו של פרטיות ואינטימיות היא לא רק על תכונות טכניות – היא מעוצבת עמוק לתוך התחושה של השירות הכולל. בוואטסאפ, למשל, הצוות שלנו הוא אובססיבי ביצירת סביבה אינטימית בכל היבט של המוצר. גם כאשר בנינו תכונות שמאפשרות שיתוף רחב יותר, זו עדיין חוויה פחות ציבורית. כאשר הצוות בנה קבוצות, הם שמו מגבלת גודל כדי לוודא שכל אינטראקציה תיחשב פרטית. כנשלחו סיפורים בוואטסאפ, הוגבל התוכן הציבורי משום שעלה חשש שהוא עלול לשחוק את תחושת הפרטיותאפילו שזה לא שינה בפועל עם מי אתה משתף.

בעוד כמה שנים, צוקרברג מפצה לגירסאות עתידיות של וואטסאפ ומסנג'ר להפוך את הדרכים העיקריות שאנשים מתקשרים ברשת הפייסבוק. ההתמקדות בהפיכת שתי האפליקציות האלה למהירות, פשוטות יותר, פרטיות יותר ומאובטחות יותר, כולל הצפנה מקצה לקצה. לאחר מכן פייסבוק מתכננת להוסיף דרכים נוספות ליצירת אינטראקציה פרטית עם חברים, קבוצות ועסקים. אם האבולוציה הזו תצליח, האינטראקציה עם חברים ובני משפחה ברשת הפייסבוק תהפוך לחוויה פרטית יותר ביסודה.

עדיין מעוניינים לעשות הכל בכוחות עצמכם…?
יש דברים שכדאי להשאיר למומחים.
צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם.

הקליקו כאן לתיאום 👇 שיחת ייעוץ חינם!

*10 דק' וללא התחייבות | 1 על 1 | מדברים מעשית על העסק שלך