יש לכם עסק מקומי או חנות קטנה ואתם לא רוצים להשקיע הרבה בפרסום שלו?… גוגל עסק מקומי זה הפתרון המעולה עבורכם, פרסום בעלות אפסית!!
גוגל לעסק שלי מאפשר לעסק שלכם להגיע לחשיפה מקסימאלית בהתאם לאזור שבו אתם נמצאים, יותר תנועה לאתר (במידה ויש לכם) וכמובן קיימת אפשרות להשאיר ביקורות טובות שחשופות לעיניי כל הגולשים ולרכוש לקוחות פוטנציאליים חדשים. כל הטוב הזה ללא עלות כספית בכלל!!
על מנת לעזור לך לשפר ולשדרג את העסק שלך בגוגל המקומי נציג לך 10 טיפים מקצועיים שתוכל לעשות בדף שלך
- ליצור דף נחיתה בנפרד עבור כל קמפיין
הטיפ הראשון ואולי הכי משמעותי שלנו. רלוונטיות היא שם המשחק במקרה של גוגל מקומי. לכל קמפיין חדש שאתה רוצה לקדם יש ליצור דף נחיתה מותאם לאותו קמפיין על מנת למשוך את עינני הגולשים ספציפית לאותו נושא שאתה רוצה, עם קישור מתאים לאתר, דבר שיעזור גם לתנועה אל האתר.
- השתמש במודעות פייסבוק על מנת למקד את הפרסום
אחת היתרונות של פייסבוק היא ללא ספק האפשרות של המפרסמים במיקוד הפרסום שלהם לפי קריטריונים שונים. פייסבוק מאפשרת למקד את הפרסום שלך עד לפרטים הקטנים באיפיון של הלקוחות שלך – גיל, מין, אזור מגורים, תחביבים, רמת השכלה, סטטוס משפחתי ועוד. לאחר מכן ניתן לשלב פרמטרים אלה עם מיקוד לפי מיקום, ולשפר עוד יותר את הקהלים הפוטנציאליים. עם זאת, אף על פי שאפשרויות המיקוד של פייסבוק הן רחבות מאוד, חשוב לזכור כי להיות סלקטיבי מדי עם אפשרויות המיקוד של הקהל שלך עלול לגרום להפחתת הקהל שלך עד כדי כך שהוא יהפוך לרעה, לכן שים לב ותהייה ממוקד.
- השתמש באפשרות של "שיחה בלבד" ביצירת קשר עם העסק
דפי נחיתה "ממוקדים מטרה" הם פתרון מצוין לקדם את המטרה שהקדשתם לעצמכם בעסק. אחת הדרכים להבטיח שהגולש שנחשף לדף שלך אכן ייצור איתך קשר ללא השארת הודעות היא לאפשר ללקוח הפוטנציאלי ליצור קשר טלפוני עם העסק וכך תיווצר האינטרקציה הראשונה עם המתעניין. אפשרות יצירת קשר זו רלוונטית גם למודעות של גוגל וגם למודעות של פייסבוק. בנוסף, עניין זה מאפשר למפרסמים לעקוף לחלוטין את דפי הנחיתה על ידי הצעת יצירת קשר בלחצן "התקשר עכשיו" במודעות שלהם, ומאפשר למשתמשים להתקשר ישירות לעסק שלך על ידי לחיצה על מודעה.
- ליצור תוכן מקומי ממוקד
זו עבודה קיימת כי תכנים מקצועיים ואיכותיים עוזרים בקידום העסק אך לצערנו לא כל העסקים מודעים להשפעתו של תוכן ממוקד ומקומי עבור האוכלוסייה שקרובה לאזור שלו כאשר הם בונים אסטרטגיית קידום באינטרנט. רוב העסקים הקטנים עמוסים מרוב עבודה ואין להם זמן להשקיע בתכנים איכותיים שיקדמו את העסק שלהם בכמה רמות מעל כולם. אך אם העסק כן ישכיל לעשות זאת, הדבר ישתלם לו מאוד לטווח הקצר והארוך והוא ירכוש לקוחות חדשים ויביא לחשיפה חדשה לעסק שלו וימקם אותו כעסק מוביל באזור ובקהילה שלו. כשמדובר בהחלטה על סוגי התוכן שאתה צריך לייצר, חשוב על זה מנקודת המבט של הלקוחות שלך:
מהן השאלות הנפוצות ביותר שלהם?
אילו תכנים מתאימים למוצרים ולשירותים שהעסק שלך מציע?
האם התכנים הם עונתיים או רלוונטיים לכל השנה?
- לכלול שעות עבודה וכתובת בפרטי העסק
חשוב מאוד להנגיש את האתר עבור הלקוחות שיוכלו למצוא מידע חשוב לגבייך, כמו שעות עבודה וכתובת. בנוסף, האתר חייב להיות מותאם גם לשימוש בנייד כדי להקל עוד יותר על המתעניינים שלך, שרוב יומם מנוהל דרך הנייד. בנוסף, מומלץ מאוד גם למקם את העסק במפות של הגוגל כדי לעזור ללקוחות למצוא אותך בקלות יתרה. היום בימינו, אין צורך להיות מתכנת מחשבים על מנת להפעיל פונקציות אלה. מספיק קצת הבנה פשוטה ואתה יוצר הכול עבור העסק שלך בכוחות עצמך ללא שום עלות כספית.
- לקדם ביקורות חיוביות של לקוחות במדיה החברתית
מלבד המלצות מפה לאוזן, חשוב מאוד לקבל ולקדם ביקורות חיוביות של לקוחות מפרגנים ברשת. חווית שירות וקניות טובה של לקוחות יכולים להביא אליכם לקוחות חדשים וכמובן תנועה אל האתר. אם הלקוחות שלך אוהבים ומפרגנים לעסק שלך, למה לא להפיק את המרב ממעריצי העסק שלך על ידי קידום ביקורות חיוביות שלהם בערוצים החברתיים שלך?
רוב העסקים הקטנים מנצלים ומיישמים את עניין הביקורות החיוביות יותר בפייסבוק ופחות בגוגל. כמובן שמדובר בפספוס גדול מאוד כי ההשפעה של הגוגל והשימוש בו פופולאריים יותר וזמינים יותר מהפייסבוק.
- השתמש בתוספים למודעות כדי להגיע לחשיפה מקסימאלית
כאשר הושק מודעות גוגל לראשונה בתחילת שנות ה 2000, העניין היה מוזר וחדש עבור המפרסמים והם לא ידעו איך להתנהל איתו בצורה נכונה ויעילה. עם השנים הדבר השתנה כמובן והמפרסמים יודעים איך להשתמש בפלטפורמה זו כדי לשפר את הנראות שלהם, ותוספים למודעות הם בין הדרכים היעילות ביותר לעשות זאת.
ישנם שני תוספים למודעה שיכולים להיות מאוד חזקים לשיווק מקומי בחיפוש:
* תוספי מיקום
* תוספי קידום
תוספי מיקום לתצוגה מאפשרים למפרסמים – להציג את המיקום של העסק שלהם כחלק ממודעות שלהם. משתמשים שרואים מודעות עם תוספי מיקום לתצוגה יכולים ללחוץ על הכתובת במודעה כדי לקבל הנחיות לחנות של העסק, וזו דרך מצויינת להניע תנועה טבעית אל האתר. בנוסף להקל על לקוחות פוטנציאליים למצוא את החנות שלך מהר ככל האפשר, תוסף זה יכול גם להציע לך יתרון תחרותי, אפילו אם חנות מתחרה קרובה יותר, כיוון שלך יש הוראות מפורטות בלחיצה אחת זמינות יכולות לפתות לקוחות פוטנציאליים לבחור להגיע לעסק שלך.
תוספי קידום הם בין התוספות האחרונות לרשימה הארוכה של AdWords. תוסף מודעות זה מאפשר למפרסמים להוסיף הצעות רגישות זמן למודעות שלהם, לדוגמא: זו יכולה להיות תוספת משכנעת בעוצמה למודעות שלך, במיוחד אם אתה ממקד למילות מפתח עם כוונות מסחריות גבוהות או למונחים ממותגים עבור מוצרים או שירותים שלך.
- תנצל את היתרונות של אפשרויות המיקוד הגיאוגרפי של AdWords
אחד הכלים החזקים ביותר העומדים לרשות המפרסמים בכל מה שקשור לחיפוש מקומי הוא מיקוד גיאוגרפי לפי אזור העסק.
בזמן שעסקים בתחום המסחר האלקטרוני אינם מודאגים יותר מדי ממקומם של הלקוחות שלהם, לא ניתן לומר את אותו הדבר לגבי עסקים מקומיים בעלי מיקוד מקומי בעיקר. למרבה המזל, AdWords מקלה על מקסימום הנראות באזורים ספציפיים באמצעות אפשרויות המיקוד הגיאוגרפי שלה.
מיקוד גיאוגרפי אינו מועיל רק לעסקים הפועלים מחנות או מיקום פיזיים. זה אידיאלי גם עבור אנשים וחברות הפועלות באזורים רחבים יותר.
- תשתמש בתזמון מודעות כדי לשקף את שעות הפעילות של העסק
בנוסף למיקוד גיאוגרפי, תזמון מודעות הוא כלי חשוב גם כן המעניק למפרסמים שליטה רבה יותר על הצגת המודעות שלהם למשתמשים לפי זמנים וימים שמתאימים להם.
לדוגמא, שאתה הבעלים של פיצריה מקומית בעיר ורוצה להעביר תנועה רבה יותר לחנות שלך. אם המודעות שלך הוצגו בפני המחפשים בכל שעות היממה, אתה יכול לבזבז כסף על קליקים שלעולם לא יביאו תמורה להשקעה שלהם.. מצד שני, על ידי בחירת חלונות זמן ספציפיים שבהם ניתן להציג את המודעות שלך בפני לקוחות רעבים פוטנציאליים, אתה יכול למקסם את הנראות שלך ולשמור על תקציב המודעה שלך תחת שליטה.
שילוב של חלוקת יום עם מיקוד גיאוגרפי יכול להיות דרך חזקה למקד את מאמצי השיווק שלך באזורים ספציפיים בזמנים ספציפיים.
- התאם מחירים של המוצרים/ השירותים שלך בהתאם למיקומך הפיזי ולאוכלוסייה
דרך נוספת להביא לתוצאות מקסימליות כתוצאה מהפרסום, היא להתאים את המחירים בחנות בהתאם לאוכלוסיות שאליהם העסק פונה ומציע את השירותים שלו.
המחירים צריכים להיות הגיוניים לאיזור שבו העסק נמצא, כגון אזורים ספציפיים, כגון ערים, מדינות או אפילו מיקוד מסוים. המשמעות היא שמפרסמים יכולים לתעדף הצעות מחיר על מילות מפתח שיש סיכוי גבוה יותר להביא לתנועה ומכירות לעסק.