עמוד הבית  >>>  שאלות נפוצות

שאלות נפוצות בנושא קידום באינטרנט

החלטתם לעשות קידום באינטרנט, קיבלתם כמה הצעות מחיר, ועכשיו נותר רק לחתום ולהתחיל לקדם. לפני שאתם מתחילים להשקיע כסף על פרסום באינטרנט, תנסו להבין מה סוג הקידום שכדאי לכם לעשות, הקידום שיהיה הכי אפקטיבי עבורכם במסגרת התקציב. תנסו להגדיר קודם כל את התקציב הכללי לפרסום ומשם תנסו לבנות תוכנית לפרסום, ומשם יהיה יותר קל להתמקד. אם אתם לא בטוחים איפה בדיוק צריך לקדם את העסק שלכם ובאיזה תקציבים, תבקשו כמה הצעות ממקדמים שונים, שימו לב שהתקציב תואם להיקף הקידום.  

למקדמים רבים יש נטייה להבטיח לבעלי עסקים 'האתר שלכם יגיע למיקום הראשון בגוגל' וכדומה. הבטחה שיש לה משמעות רבה עבור בעל העסק שבטוח בכך שהאתר החדש שלו יהיה ראשון בגוגל תוך מספר חודשים. ייתכן שהאתר שלכם באמת יגיע למיקום הראשון (בביטויים רלוונטים כמובן), אבל בדרך יש המון גורמים שמשפיעים על כך. 

באופן כללי, עולם הקידום הוא לא תמיד צפוי ולעיתים התוצאות שמתקבלות לא תואמות את הציפיות. לפעמים התוצאות שמתקבלות הן טובות הרבה יותר משציפיתם או גרועות הרבה יותר. מצד אחד יכול להיות מצב שגיליתם שהתחרות לא כל כך גדולה והרבה יותר יותר קל להביא לידים, ומצד שני יכול להיות מצב שייכנס מתחרה חזק לשוק ויעקוף אתכם. השורה התחתונה היא, כדאי לוודא שהקידום שאתם עושים משתלם לכם בסופו של כל חודש.

השאלה הגדולה עבור כל עסק שרוצה להתחיל לקדם בפעם הראשונה. התשובה לכך לא חד משמעית. ובדרך כלל אנשים יענו 'כמה שפחות כמובן'… התקציב שתגדירו צריך להתחשב בהרבה גורמים שונים, כמו למשל, אחוז מסויים מתוך רווחי העסק/תקציב שיווק (נע בין 5%-30%), סוג העסק ותחומו, התוצאות שרוצים לקבל, המהירות שרוצים לקבל את התוצאות, המתחרים שקיימים בשוק וכמה הם משקיעים בקידום ועוד. יש לשים לב שתקציב נמוך מדי לעיתים לא משיג את המטרה ו-'סתם' נזרק כסף לפח, כאשר תכנון טוב יותר עם תקציב גבוה יותר יביא לכם תוצאות. מומלץ קודם כל להבין איזה קידום אתם מתכוונים לעשות, ומשם יהיה קל יותר להחליט על התקציב.

למה כדאי לקדם בפייסבוק? ‏