doodle-2 doodle-1 doodle-1

החלטתם לעשות קידום באינטרנט, קיבלתם כמה הצעות מחיר, ועכשיו נותר רק לחתום ולהתחיל לקדם. לפני שאתם מתחילים להשקיע כסף על פרסום באינטרנט, תנסו להבין מה סוג הקידום שכדאי לכם לעשות, הקידום שיהיה הכי אפקטיבי עבורכם במסגרת התקציב. תנסו להגדיר קודם כל את התקציב הכללי לפרסום ומשם תנסו לבנות תוכנית לפרסום, ומשם יהיה יותר קל להתמקד. אם אתם לא בטוחים איפה בדיוק צריך לקדם את העסק שלכם ובאיזה תקציבים, תבקשו כמה הצעות ממקדמים שונים, שימו לב שהתקציב תואם להיקף הקידום.  

למקדמים רבים יש נטייה להבטיח לבעלי עסקים ‘האתר שלכם יגיע למיקום הראשון בגוגל’ וכדומה. הבטחה שיש לה משמעות רבה עבור בעל העסק שבטוח בכך שהאתר החדש שלו יהיה ראשון בגוגל תוך מספר חודשים. ייתכן שהאתר שלכם באמת יגיע למיקום הראשון (בביטויים רלוונטים כמובן), אבל בדרך יש המון גורמים שמשפיעים על כך. 

באופן כללי, עולם הקידום הוא לא תמיד צפוי ולעיתים התוצאות שמתקבלות לא תואמות את הציפיות. לפעמים התוצאות שמתקבלות הן טובות הרבה יותר משציפיתם או גרועות הרבה יותר. מצד אחד יכול להיות מצב שגיליתם שהתחרות לא כל כך גדולה והרבה יותר יותר קל להביא לידים, ומצד שני יכול להיות מצב שייכנס מתחרה חזק לשוק ויעקוף אתכם. השורה התחתונה היא, כדאי לוודא שהקידום שאתם עושים משתלם לכם בסופו של כל חודש.

השאלה הגדולה עבור כל עסק שרוצה להתחיל לקדם בפעם הראשונה. התשובה לכך לא חד משמעית. ובדרך כלל אנשים יענו ‘כמה שפחות כמובן’… התקציב שתגדירו צריך להתחשב בהרבה גורמים שונים, כמו למשל, אחוז מסויים מתוך רווחי העסק/תקציב שיווק (נע בין 5%-30%), סוג העסק ותחומו, התוצאות שרוצים לקבל, המהירות שרוצים לקבל את התוצאות, המתחרים שקיימים בשוק וכמה הם משקיעים בקידום ועוד. יש לשים לב שתקציב נמוך מדי לעיתים לא משיג את המטרה ו-‘סתם’ נזרק כסף לפח, כאשר תכנון טוב יותר עם תקציב גבוה יותר יביא לכם תוצאות. מומלץ קודם כל להבין איזה קידום אתם מתכוונים לעשות, ומשם יהיה קל יותר להחליט על התקציב.

למה כדאי לקדם בפייסבוק? ‏

קידום בפייסבוק יכול להיעשות ע”י העלאת פוסטים מידיי יום, שזה כידוע חינמי לחלוטין אך יגיע למספר מצומצם של אנשים. אם רוצים לחשוף את העסק לכמה שיותר אנשים רלוונטים, ניתן לעשות קידום ממומן שהוא כלי יעיל וזול  לפרסום העסק.
דרך הקידום הממומן ניתן לבחור את מי תרצה שיראה את המודעה- לפי גיל, מגדר, מיקום, אוכלוסיה, תחומי עניין משותפים ועוד.

איך לבחור משרד פרסום? ‏

כדי לבחור משרד פרסום כדאי להגיע ולהתרשם מהמקום ומהנפשות הפועלות, אך כמובן שהכי חשוב זה לבחור לפי תחומי העיסוק של המשרד, מקצועיות וזמינות. מי שמחפש קידום באינטרנט כדאי שיפנה לחברה עם ראש צעיר המבינה עסקים ומתמחה בפרסום במדיות החברתיות ובגוגל – שם בימנו הכל בעצם קורה. הידע והניסיון של המשרד יעזור לך למנף את העסק שלך ולהביא יותר לקוחות ובכך להכניס יותר כסף.

איזה סוגי קידום באינטרנט קיימים? ‏

ניתן לקדם את העסק ע”י ניהול ברשתות החברתיות (פייסבוק ואינסטגרם) של הלקוח, קידום אתרים בצורה אורגנית וממומנת, קידום אורגני על המפה של גוגל וניהול קמפיינים ממומנים.

איך להגדיל את החשיפה של העסק? ‏

כדי להגדיל את החשיפה של העסק שלך הקפד הירשם לאינדקסים ופורטלים חינמיים ולרשתות חברתיות- והיה פעיל בהן. הקפד לעדכן מידי שבוע תכנים או באתר או בפייסבוק והמשך בצורה עקבית. השתדל לפרסם תוכן אותנטי ומעניין כדי למשוך עוקבים.

כמה עולה לבנות דף נחיתה/ אתר? ‏

דף נחיתה אמור לעלות בין 500-1500 ₪ תלוי בעיצוב, בהיקף העבודה ובסגנון. בניית אתר- תתחיל מ 3000 ₪. חשוב לשים לב שאם קיבלתם הצעת מחיר נמוכה שהתמורה תתאים לצרכי העסק שלכם- אחרת תשלמו פעמיים.

‏ באיזו פלטפורמה כדאי לבנות את האתר שלי? ‏

הפלטפורמות המובילות כיום הן Wix ו WordPress  . הבחירה מבין השניים נעשית בהתאם לכל עסק, תלוי בתחום, בגודל האתר, ביכולות הטכניות של בעל האתר, סגנון העיצוב שרוצים לקבל, הוספה של פונקציות מיוחדות וכו’.

קניית לידים, האם זה באמת עובד? ‏

ניתן לרכוש רשימות לידים מוכנות לעסק שלך אך מומלץ לבדוק את הדברים קודם לכן. חשוב לשים לב שאתה רוכש לידים “חמים” ורלוונטים. מחירי הלידים משתנים מתחום לתחום ומאיכות הליד (חם/קר).

כמה יעלה לקדם את העסק שלי? ‏

הסכום שיושקע בקידום העסק משתנה בהתאם לצורכי העסק ודרישות הלקוח, סוגי הקידום שהלקוח מעוניין לבצע ( פרסום בגוגל, רשתות חברתיות, קידום אורגני, קידום ממומן, בניית אתר וכו’). וכמובן ככל שיושקע יותר כסף- העסק יקבל יותר קידום.

יש לכם שאלה? מוזמנים לפנות אלינו!

נשמח לעמוד לשירותכם