מודעות באמזון או מודעות בגוגל: מה מתאים יותר לעסק שלך?

על מה נדבר...?

BOOST לעסקים – רק אנחנו עוזרים ללקוחות שלנו למכור!

הקליקו כאן לתיאום 👇 שיחת ייעוץ חינם!

*10 דק' וללא התחייבות | 1 על 1 | מדברים מעשית על העסק שלך

זו שאלה טובה למחשבה…במשך זמן רב הייתה גוגל השחקנית הדומיננטית במרחב הפרסום המקוון. ואז, לפני כמה שנים, פייסבוק סוף סוף הבינה כיצד לייצר רווחים ממאגר המשתמשים העצום שלה.

כיום, גוגל ופייסבוק מפקדים על כ -60% מהוצאות המודעות המקוונות. כמובן גם אמזון, מיקרוסופט (באמצעות מודעות בינג / מודעות לינקדאין) ו- Verizon (דרך AOL / Yahoo) מביאות מיליארדים בהוצאות מודעות, אך הן כמעט ולא מהוות איום על פייסבוק וגוגל הענקיות.

בשנת 2009 המצב השתנה. בשנה זו נכנסה אמזון לשוק והדחיקה את גוגל הצידה והפכה להיות אתר מקוון לקניות, כל סוגי המוצרים, הכי פופלארי בעולם. הערך והפופולאריות של גוגל לא ירדה לגמרי, מיליוני משתמשים נאמנים נשארו עדיין בגוגל, אבל אמזון הציעה תנאים ומוצרים יותר אטרקטיביים שעם הזמן משכה אליה את הלקוחות של גוגל גם. כתוצאה מכך, יותר ויותר משווקים העדיפו לפרסם ולקדם באמזון כי התוצאות שם יותר מהירות והתפוצה היא יותר רחבה עבור המוצרים שלהם. וכך הפך אמזון לפלטפורמת מודעות הגדולה והמשמעותית ביותר שקיימת היום.

ובכל זאת, לא נראה שגוגל הולכת בקלות לוותר על המעמד והלקוחות שלה ללא "מלחמה". לשם כך, החליטה גוגל להכניס מספר שינויים משמעותיים למערכת שייתנו מענה יותר רחב ויותר אטרקטיבי, הן ללקוחות והן למקדמים ואנשי השיווק.
הבה נסרוק יותר לעומק את השינויים שגוגל תכניס למערכת שלה, מה המשמעות שלהם ומה היתרונות שלה מול אמזון

שיפור חווית הקניות

זה עניין לא פשוט להיתלות על חווית הקניות של אמזון. יתרה מכך, אמזון תיתן לך מידע מדויק ומפורט לגבי כל מוצר שתרצה למכור ולפרסם דרכם. לאמזון יש את כל המידע הנדרש על מנת למכור את המוצר שלך בצורה הטובה והרווחית ביותר. אמזון מכירה את כל המותגים, המוצרים, המחירים, זמניי משלוח המוצרים, ביקורות ועוד. אתה מציע רעיון או מוצר ואמזון תדע לסווג אותה הכי טוב באתר שלה.

למעשה, אמזון מציע כל כך הרבה מידע לגבי המוצרים שלה, יורדת לפרטי פרטים ונותנת אינפורמציה מדויקת להפליא, שגם אם לא תכננת לקנות אלא "רק להסתכל" אתה לא עומד בפיתוי וקונה.
כאשר לוקחים את כל הנאמר בחשבון, אין פלא שגוגל החליטה להוציא דף מהספר של אמזון. גוגל מעצבת מחדש את חווית הקניות שלה כדי להתמקד במתן קלות, נוחות ומידע רב ככל האפשר למשתמשים ולמשווקים.

להלן כמה מהשינויים שגוגל הכניסה למערכת שלה:

שוק מסחר אלקטרוני מלא בהשתתפות

באופן היסטורי, קניות בגוגל פעלו יותר כמו מנוע חיפוש מאשר שוק מסחר אלקטרוני בפועל. בניגוד לאמזון, המפקחת על כל חוויית הקנייה החל מחיפוש ראשוני ועד לחזרה, קניות ב- Google מכוונות בעיקר משתמשים כלפי אתרים אחרים.

למרות שגוגל החלה להציע למשתמשים אפשרויות חיפוש נוספות והבטחות במהלך השנים, זה מעולם לא היה שוק אמיתי. עם זאת, זה עומד להשתנות. בעדכונים העתידיים גוגל מתכננת לשלב חוויית קניות במגוון ערוצי רכישה. משתמשים עדיין יוכלו לבקר באתר של קמעונאי, אך יש להם גם אפשרות לבדוק אם המוצר זמין במקום, בחנות הפיזית, בסמוך להם או לקנות את המוצר ישירות מגוגל. אפשרות סופית זו מגיעה עם החזרים ותמיכת לקוחות המובטחים על ידי גוגל, ומעניקים למשתמשים חווית רכישה הרבה יותר שירותית מאמזון.

עבור משתמשים, שינוי זה הופך את Google Shopping לאופציה הרבה יותר מעניינת. אחרי הכל, למה לחכות למוצר שיגיע מאמזון כשאפשר פשוט לקנות אותו היום באיזור שלך? מכיוון שגוגל תאפשר למשתמשים למצוא פריטים למכירה בשלושה מקומות שונים, באופן היפותטי זה עשוי להפוך את קניות בגוגל לאופציה טובה בהרבה מאמזון. עם זאת, עדיין קיימת החיסרון של קניות ב- Google למשתמשים. בהשוואה לאמזון, הפריטים הזמינים ישירות מגוגל מוגבלים בהרבה. זה ללא ספק ישתפר עם הזמן, אך לעת עתה, אין זה סביר שאנשים יפסיקו להשתמש באמזון לטובת אפשרויות הרכישה המגוונות יותר של גוגל.

בסך הכל, חווית הקנייה המשולבת הקרובה מעניינת ביותר עבור מפרסמים עם חנויות קיימות בפועל וחנויות מקוונות. אף שרבות מהאפשרויות הללו היו זמינות זמן מה, העובדה שהן בקרוב ישולבו בחוויית קנייה מקוונת אחת, הופכת את חוויית הקניות החדשה הזו של Google לאופציה מרגשת עבור קמעונאים.

לשפר את חווית חיפוש המוצר

גוגל גם מבצעת מספר שינויים בחוויית מחקר וגילוי המוצרים בפועל. תוצאות חיפוש יציעו בקרוב אפשרויות סינון רבות נוספות, מה שמקל על צמצום התוצאות ולמצוא את המוצר / ים המתאימים לצרכים או להעדפות של הלקוח. יתרה מכך, גוגל תחל להציע מוצרים המבוססים על חיפושים ורכישות בעבר. פיצ'ר זה היה חלק מרכזי במודל של אמזון במשך שנים, ולכן אין זה מפתיע שגוגל מאמצת אותו, הרי הוכח בשטח שזה אכן עובד!!

כעת מה שנותר לעשות זה להמתין ולראות איך גוגל לוקחת את זה רמה אחת יותר מאמזון. בנוסף להצגת מוצרים או פריטים שנצפו בעבר אך לא נרכשו באותה קטגוריה כמו חיפושים קודמים, גוגל משתמשת במערכת שלה בכדי להציג מוצרים ומותגים נוספים שיכולים לעניין את המשתמשים האחרים.

במובנים רבים זה כמו גרסה מקבילה של שיווק במדיה חברתית. במדיה החברתית אנשים עוקבים אחר מותגים שהם אוהבים ואז נחשפים למודעות או פוסטים מאותו מותג שמכילים מוצרים שהם עשויים להיות מעוניינים לרכוש. עם חווית הקניות החדשה של גוגל, המשתמשים אפילו לא יצטרכו לעקוב אחר מותג כדי לראות מוצרים שהם עשויים לרצות לקנות. גוגל תשתמש בדפוסי החיפוש וההיסטוריה של המשתמש כדי לחזות במה הוא יעניין – אולי עוד לפני שהם יבינו שהם רוצים את זה.

הרחבת אפשרויות הקנייה

אחד המכשולים הגדולים ביותר לקניות ברשת הוא הסחת הדעת. במצב לא מקוון, ברגע שאנשים מגיעים לחנות שלך, הם כבר הוכיחו רמת מחויבות מסויימת. זה לא מחייב כמובן שהם יקנו משהו.

גוגל מקווה לשנות את כל זה על ידי הרחבת היכן ואיך המשתמשים יכולים לקנות מוצרים. בטח ראית תוצאות קניות שניתן לצוץ בחיפושים של תמונות Google. ובכן, תתכוננו, גוגל עומדת להרחיב את יכולת הקנייה של תמונות ולהוסיף תוצאות הניתנות לקנייה גם ל- YouTube.

ברגע שהתוצאות החדשות הניתנות לשירותים קונים במלואן, ללקוחות הפוטנציאליים שלך יהיו מגוון רחב של הזדמנויות לראות ולרכוש את המוצרים שלך. הרעיון כאן הוא שגוגל רוצה לעבור ממסירת תוצאות חיפוש לציפייה לחיפושים ובמוצרים. המערכת נותנת לך את היכולת לעמוד מול אנשים לפני שהייתה להם הזדמנות להחליט שהם רוצים את מה שמישהו אחר מוכר.

אם גישה זו תעבוד, היא תעניק למפרסמי קניות גוגל פוטנציאל עצום בפני משווקי אמזון. אחרי הכל, תוכלו לראות מודעות אמזון באמזון בלבד. באמצעות קניות בגוגל, הלקוחות שלך יכולים לראות אותך במגוון רחב של נכסים של גוגל.

לסיכום:
אמזון מול גוגל.. מה עדיף?..

כעת, שאנחנו יודעים לגבי השינויים שגוגל עתידה לעשות עם המערכת שלה, על מנת להקל על המשתמשים ולמשוך משתמשים חדשים ואני שיווק ופרסום, בוא נדבר לגבי עדיפות של אמזון מול גוגל.

עבור הרבה אנשי שיווק ופרסום, התשובה ידועה מראש וכולם מכירים את יתרונות של אמזון מול גוגל. אז בעצם, למה להם לעבור למערכת אחרת, פחות ידועה ופחות מוכרת מאמזון?…

זו נקודה הוגנת למחשבה. בימינו, "מסחר אלקטרוני" ו "אמזון" הם כמעט מילים נרדפות. כשאנשים רוצים לקנות משהו ברשת, רובם פונים תחילה לאמזון. לכל דבר אחר, הם פונים אל גוגל..

כאשר אתה שואל ומתלבט מה כדאי יותר- אמזון או גוגל- הכול תלוי בעסק שלך, במאפיינים של העסק, במוצרים, מי הם קהלי היעד ומה המטרה שלך?

אם אתה מוכר בעיקר מוצרים שאנשים חוקרים רבות לפני שהם קונים, כמו מצלמות או מוצרי מסוג זה, אמזון כנראה תהיה הכתובת שלך במשך זמן רב. עם זאת, קניות בגוגל עדיין עשויות להיות אפשרות טובה. רוב האנשים צופים בסרטונים ביוטיוב לפני שהם קונים אותו, בודקים אופן תפעול ומהם השימושים שלו, וכך הם נשארים בגוגל וקונים דרכו.

אם העסק שלך מוכר פריטים שאנשים קונים בדחיפות יותר – כמו ג'ינס מעוצבים או בגדי אופנה אחרים – קניות בגוגל משתפרות עוד יותר. לגבי סוגים אלה של פריטים, אנשים לרוב לא יודעים מה בדיוק הם מחפשים עד שהם רואים את זה, מה שהופך את אפשרויות המודעות הממוקדות לגילוי של גוגל לכלי נהדר לנסות.

כמובן, שאפילו אם המוצר שלך הוא מתאים לשיווק דרך הגוגל, לפי המערכת החדשה, זה לא אומר שאתה חייב לעזוב את אמזון לצמיתות. משתמשי אמזון הם אותם אנשים שנמצאים באתר, רואים את המוצר וקונים במקום. אבל אם אתה מעונין קצת יותר עניין, ושהמשתמש ישוטט יותר בחנויות ויחפש עוד אופציות, אז עדיף להשקיע את תקציב הפרסום על גוגל.

לאורך המאמר, סקרנו את יתרונות האמזון וראינו איך גוגל משתדלת להביא שינויים חדשים וידידותיים יותר למערכת שלה על מנת לא להפסיד את הלקוחות שלה לטובת אמזון.  גוגל או את אמזון, זה לא משנה ממש.. דבר אחד ברור מאוד בכל הדיון הזה: כאשר פלטפורמות הפרסום מתחרות, המפרסמים מנצחים.

עדיין מעוניינים לעשות הכל בכוחות עצמכם…?
יש דברים שכדאי להשאיר למומחים.
צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם.

הקליקו כאן לתיאום 👇 שיחת ייעוץ חינם!

*10 דק' וללא התחייבות | 1 על 1 | מדברים מעשית על העסק שלך